بازدید امروز : 157
بازدید دیروز : 159
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکه آن گنبد سبز زیبا را از نزدیک دیده وبارگاه پیامبر رحمت را زیارت کرده هر دفعه که فیلم یا تصویر آن را می بیند مالامال حضور می شود ، قلبش وهمه ی وجودش را در محضر آن یگانه ی خلقت می یابد وآرزوی باز دیدآن مکان نورانی - که عطر یار از او استشمام می شود - هوش از سر ها می برد .رنگ سبز محمدی(ص)،رنگ قلب مؤمن است .خدایا رنگ قلبمان را ... .
به نام خدا
میلاد برترین مخلوق هستی حضرت محمد صل الله علیه وآله وسلّم (در 53 سال قبل از هجرت )
و فرزند معصومش حضرت امام صادق علیه السلام (در سال 83 هجری قمری) گرامی باد.
بلغ العلی بکماله کشف الدجی بجماله حسنت جمیع خصاله صلوا علیه و آله.
ماه فرو ماند از جمال محمد (ص) سرو نباشد به اعتدال محمد (ص)
قدرفلک را کمال و منزلتى نیست در نظر قدر با کمال محمد (ص)
وعده دیدار هر کسى به قیامت لیله اسرى شب وصال محمد (ص)
آدم و نوح و خلیل و موسى و عیسى آمده مجموع در ظلال محمد (ص)
عرصه گیتى مجال همت او نیست روز قیامت نگر مجال محمد (ص)
وآن همه پیرایه بسته جنت فردوس بو که قبولش کند بلال محمد (ص)
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد (ص)
شمس و قمر در زمین حشر نتابد نور نتابد مگرجمال محمد (ص)
شایداگر آفتاب و ماه نتابد پیش دو ابروى چون هلال محمد (ص)
چشم مرا تا به خواب دید جمالش خواب نمىگیرد از خیال محمد (ص)
سعدى اگر عاشقى کنى و جوانى عشق محمد(ص) بس است و آل محمد(ص)
بسم الله الرحمن الرحیم
سلسله دروس پند های رسا توسط امیر المؤمنین امام علی علیه السلام
اَمَّا اللَّیْلُ فَصافُّونَ اَقْدامَهُمْ تالینَ لاَِجْزاءِ الْقُرْآنِ یُرَتِّلُونَهُ تَرْتیلاً،
یُحَزِّنُونَ بِهِ اَنْفُسَهُمْ، وَ یَسْتَثیرُونَ بِهِ دَواءَ دائِهِمْ. فَاِذا مَرُّوا بِآیَة فیها
تَشْویقٌ رَکَنُوا اِلَیْها طَمَعاً، وَ تَطَلَّعَتْ نُفُوسُهُمْ اِلَیْها شَوْقاً، وَ ظَنُّوا
اَنَّها نُصْبَ اَعْیُنِهِمْ. وَ اِذا مَرُّوا بِآیَة فیها تَخْویفٌ اَصْغَوْا اِلَیْها
مَسامِعَ قُلُوبِهِمْ، وَ ظَنُّوا اَنَّ زَفیرَ جَهَنَّمَ وَ شَهیقَها فى اُصُولِ آذانِهِمْ.
فَهُمْ حانُونَ عَلى اَوْساطِهِمْ، مُفْتَرِشُونَ لِجِباهِهِمْ وَ اَکُفِّهِمْ وَ رُکَبِهِمْ
وَ اَطْرافِ اَقْدامِهِمْ، یَطْلُبُونَ اِلَى اللّهِ تَعالى فى فِکاکِ رِقابِهِمْ.
- شب پرهیزکاران
پرهیزکاران در شب بر پا ایستاده مشغول نمازند، قرآن را جزء جزء و با تفکّر و اندیشه میخوانند، با قرآن جان خود را محزون و داروی درد خود را مییابند.وقتی به آیهای برسند که تشویقی در آن است، با شوق و طمع بهشت به آن روی آورند، و با جان پر شوق در آن خیره شوند، و گمان میبرند که نعمتهای بهشت برابر دیدگانشان قرار دارد، و هر گاه به آیهای میرسند که ترس از خدا در آن باشد، گوش دل به آن میسپارند، و گویا صدای بر هم خوردن شعلههای آتش، در گوششان طنین افکن است، پس قامت به رکوع خم کرده ، پیشانی و دست و پا بر خاک مالیده ، و از خدا آزادی خود را از آتش جهنّم میطلبند.
خدایا به ما توفیق درک عمیق این معارف بلند؛ وعمل خالصانه به آنها را عنایت فرما وجامعه ی ما را از شراب طهور معارف علوی لبریز ساز .الهی آمین ./.
ادامه دارد – طالب پور
بسم الله الرحمن الرحیم
دوستان ،خوب است به صورت جدی مقایسه ای داشته باشیم ،زندگیمان را با معیار هایی که مولا علی (ع) در خطبه ی متقین بیان نموده اند و از خداوند منان به واسطه ی آن ذات مقدس علوی و حضرات معصومین علیهم السلام - هر چند نمی توانیم به مقام بلند غیب الغیوبی وتجرد تام وجودی آن ذوات متکامل برسیم اما - بخواهیم که ما را کمک کند ودر این مسیر قرار دهد.چقدر زیبا ونورانی است ، انسان به جایی برسد که دیگر همه ی کثرات به وحدت رسیده ،محو ومسرور آن جایگاه بی جا ومکان وزمان وماهیت و تزاحم شود وهمه وهمه را نور اندر نور ببیند ومحو تماشای آن ابسط البسائط شود، این مقام درک حقیقت لیلةالقدر است .
در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد حالتی رفت که محراب به فریاد آمد
خدایا به ما عشقی عطا کن که آغازش از برهان ومسیرش از عرفان وانتهایش، قرآن باشد «یکادزیتها یضیء ولولم تمسسه نار نور علی نور یهدی الله لنوره من یشاء...»<نور/35>
اللهم ارزقنا انشاءالله.
جلسه ی دوم
سلسله دروس آیت العظمای حق علی علیه السلام
«فَهُمْ وَالْجَنَّةُ کَمَنْ قَدْ رَآها فَهُمْ فیها مُنَعَّمُونَ، وَ هُمْ وَالنّارُ کَمَنْ قَدْ رَآها
فَهُمْ فیها مُعَذَّبُونَ. قُلُوبُهُمْ مَحْزُونَةٌ، وَ شُرُورُهُمْ مَأْمُونَةٌ،
وَاَجْسادُهُمْ نَحیفَةٌ، وَ حاجاتُهُمْ خَفیفَةٌ، وَ اَنْفُسُهُمْ عَفیفَةٌ. صَبَرُوا
اَیّاماً قَصیرَةً اَعْقَبَتْهُمْ راحَةً طَویلَةً، تِجارَةٌ مُرْبِحَةٌ یَسَّرَها لَهُمْ رَبُّهُمْ.
اَرادَتْهُمُ الدُّنْیا فَلَمْ یُریدُوها، وَ اَسَرَتْهُمْ فَفَدَوْا اَنْفُسَهُمْ مِنْها».
{... بهشت برای آنان چنان است که گویی آن را دیده و در نعمتهای آن به سر میبرند، و جهنّم را چنان باور دارند که گویی آن را دیده و در عذابش گرفتارند.دلهای پرهیزکاران اندوهگین، و مردم از آزارشان در أمان، تنهایشان لاغر، و درخواستهایشان اندک، و نفسشان عفیف و دامنشان پاک است.
در روزگار کوتاه دنیا صبر کرده ،تا آسایش جاودانه قیامت را به دست آورند؛تجارتی پر سود که پروردگارشان فراهم فرموده، دنیا میخواست آنها را بفریبد امّا عزم دنیا نکردند، می خواست آنها را اسیر خود گرداند که با فدا کردن جان، خود را آزاد ساختند }./.
برای علو درجات اساتید عالی مقام و ذوی الحقوقی که ما رادر این مسیر قرار داده وبا حقیقت هستی آشنا می کنند؛ دعا نموده، با صلواتی بدرقه می نماییم ./.
ادامه دارد - طالب پور
به نام خدا
چگونه انسان مسیر صعب العبور وناهموار زندگی دنیا را که یکی از مراحل تکامل وقرب است ،بپیماید .بی شک تا راهنمایی از سوی خالق هستی نباشد ،طی طریق ،محال می نماید ،تنها کسی که همه ی مسیر را پیموده وخود به کمال رسیده می تواند راهنما باشد .
در آستانه ی بزرگترین رویداد سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی کشور عزیزمان (انتخابات)،پای درس بهترین راهنما می نشینیم تا راه درست زندگی وزندگی درست را بیاموزیم ، منش وروش زندگی فردی واجتماعی را، نصب العین قرار دهیم و در این بازار مکاره ی سرد سیاست زدگی ها وکم ارجی اخلاق وتقوی ،به مدد این خورشید عالمتاب ،راه روشن وگرم زندگی سعادتمندانه را بیابیم وبه تمام معنا زنده باشیم نه مرده ی متحرک .
سلسله دروس «مواعظ بالغه»(پند های رسا)
توسط : آیت العظمای حق مولای متقیان امیر مؤمنان علی علیه السلام
جلسه ی اول
بسم الله الرحمن الرحیم
رُوِىَ اَنَّ صاحِباً لاَِمیرِالْمُوْمِنینَ عَلَیْهِ السَّلامُ یُقالُ لَهُ هَمّامٌ، کانَ رَجُلاً عابِداً،
فَقالَ لَهُ: یا اَمیرَ الْمُوْمِنینَ صِفْ لِىَ الْمُتَّقینَ حَتّى کَاَنّى اَنْظُرُ اِلَیْهِمْ. فَتَثاقَلَ عَلَیْهِ السَّلامُ
عَنْ جَوابِهِ ثُمَّ قالَ: یا هَمّامُ: اِتَّقِ اللّهَ وَ اَحْسِنْ فـَ «اِنَّ اللّهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوْا
وَالَّذینَ هُمْ مُحْسِنُونَ» فَلَمْ یَقْنَعْ هَمّامٌ بِهذَا الْقَوْلِ حَتّى عَزَمَ عَلَیْهِ
فَحَمِدَ اللّهَ وَ اَثْنى عَلَیْهِ وَ صَلّى عَلَى النَّبِىِّ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ ثُمَّ قالَ :
{اَمّا بَعْدُ، فَاِنَّ اللّهَ سُبْحانَهُ وَ تَعالى خَلَقَ الْخَلْقَ حینَ خَلَقَهُمْ غَنِیّاً
عَنْ طاعَتِهِمْ، آمِناً مِنْ مَعْصِیَتِهِمْ، لاَِنَّهُ لاتَضُرُّهُ مَعْصِیَةُ مَنْ عَصاهُ،
وَ لاتَنْفَعُهُ طاعَةُ مَنْ اَطاعَهُ. فَقَسَمَ بَیْنَهُمْ مَعایِشَهُمْ، وَ وَضَعَهُمْ مِنَ
الدُّنْیا مَواضِعَهُمْ. فَالْمُتَّقُونَ فیها هُمْ اَهْلُ الْفَضائِلِ، مَنْطِقُهُمُ
الصَّوابُ، وَ مَلْبَسُهُمُ الاِْقْتِصادُ، وَ مَشْیُهُمُ التَّواضُعُ. غَضُّوا
اَبْصارَهُمْ عَمّا حَرَّمَ اللّهُ عَلَیْهِمْ، وَ وَقَفُوا اَسْماعَهُمْ عَلَى الْعِلْمِ النّافِعِ
لَهُمْ. نُزِّلَتْ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلاءِ کَالَّتى نُزِّلَتْ فِى الرَّخاءِ، وَ لَوْلاَ
الاَْجَلُ الَّذى کَتَبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ لَمْ تَسْتَقِرَّ اَرْواحُهُمْ فى اَجْسادِهِمْ طَرْفَةَ عَیْن
شَوْقاً اِلَى الثَّوابِ، وَ خَوْفاً مِنَ الْعِقابِ
عَظُمَ الْخالِقُ فى اَنْفُسِهِمْ، فَصَغُرَ ما دُونَهُ فى اَعْیُنِهِمْ }.
گفته شد یکی از یاران پرهیزکار امام علی علیه السّلام به نام همّام گفت:ای امیر مؤمنان پرهیزکاران را برای من آنچنان وصف کن که گویا آنان را با چشم مینگرم.امام علیه السّلام در پاسخ او درنگی کرد و فرمود «ای همّام از خدا بترس و نیکوکار باش که خداوند با پرهیزکاران و نیکوکاران است» امّا همّام دست بردار نبود و اصرار ورزید، تا آن که امام علیه السّلام تصمیم گرفت صفات پرهیزکاران را بیان فرماید.پس خدا را سپاس و ثنا گفت، و بر پیامبرش درود فرستاد، و فرمود:
پس از ستایش پروردگار همانا خداوند سبحان پدیدهها را در حالی آفرید که از اطاعتشان بینیاز، و از نافرمانی آنان در امان بود، زیرا نه معصیت گناهکاران به خدا زیانی میرساند و نه اطاعت مؤمنان برای او سودی دارد، روزی بندگان را تقسیم، و هر کدام را در جایگاه خویش قرار داد.
- سیمای پرهیزکاران
امّا پرهیزکاران در دنیا دارای فضیلتهای برترند، سخنانشان راست، پوشش آنان میانه روی، و راه رفتنشان با تواضع و فروتنی است، چشمان خود را بر آنچه خدا حرام کرده میپوشانند، و گوشهای خود را وقف دانش سودمند کردهاند، و در روزگار سختی و گشایش، حالشان یکسان است.و اگر نبود مرگی که خدا بر آنان مقدّر فرموده، روح آنان حتی به اندازه بر هم زدن چشم، در بدنها قرار نمیگرفت، از شوق دیدار بهشت، و از ترس عذاب جهنّم.خدا در جانشان بزرگ و دیگران کوچک مقدارند./.
ادامه دارد – طالب پور
به نام خدا
شهدا را یاد کنیم با قرائت حمد وصلوات
چهلمین روز عروج ملکوتی شهید عزیز فتوحی را گرامی می داریم .
به نام خدا
به نظر می رسد مطلبی کاملا منطقی است ، شما هم بخوانید :
www.aynaamar.blogfa.com «شما قضاوت کنید!!!».
به نام خدا
«وقتى از اسلامگرائى در مصر یا تونس و لیبى سخن می رود، اسلام رسولاللّه (ص) است که در مدینه سایهى رحمت و امنیت بر سر اهل ذمّه از مسیحى و یهودى گسترد. سخن از اسلام، به معنى دعوت به جنگ دینى میان خداپرستان و یا جنگ مذهبى و فرقهاى میان مسلمانان نیست... ایران به دنبال ایرانى کردن اعراب یا شیعى کردن سایر مسلمین نیست؛ ایران به دنبال دفاع از قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و احیاء امت اسلامى است. براى انقلاب اسلامى، کمک به مجاهدان اهل سنت سازمانهاى حماس و جهاد و مجاهدان شیعى حزباللّه و امل، به یک اندازه واجب شرعى است و احساس تکلیف میکند. ملت و حکومت ایران با صداى بلند و قاطع اعلام میکند که به قیام ملتها (و نه به ترور)، به وحدت اسلامى (نه غلبه و تضاد مذاهب)، به برادرى مسلمین (نه به برترى قومى و نژادى)، به جهاد اسلامى (نه خشونت علیه بىگناهان)، انشاءاللّه معتقد و ملتزم است. براى سعادت همهى ملتهاى مسلمان دعا کنیم و در کنار آن، وظیفهى سنگین خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم و بدانیم که *و اللّه غالب على امره*<یوسف،21>». (ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای 14/11/1390)
وحدت با اتحاد متفاوت است ، وحدت یعنی دیگر دو تا نباشد یکی شود ،ماهیتش وهویتش یکی گردد.اما اتحاد آن که دوتاست ولی در کنار هم وهمراه با یکدیگر .
آیا وحدت قابل تحقق است ؟یا بانهایت تلاش ، آنچه تحقق می یابد اتحاداست وبس ؟
ادعا: تحقق وحدت،امکان پذیراست.
دلیل :
مقدمه : دونوع وحدت (درعرف)قابل تصور است
1- وحدت فیزیکی ،قالبی ،جسمی وظاهری
اینکه در روز خاصی تعدادی از دانشگاهیان یا حوزویان به حوزه یا دانشگاه رفته ، در کنار هم بنشینند وبه صورت نمادین برنامه ای داشته باشند.البته این در جای خود مناسب است اما این قطعا وحدت نیست نهایتا می توان به آن اتحاد گفت .
2-وحدت در هدف وغایت وغرض
برای تحقق اسلام وحکومت اسلامی هزینه شده ،از صدر اسلام تا کنون ، که تنها یک نمونه اش، حدود 000/200 هزار شهید ،که در این راه فدا شده است جانبازان ،آزادگان ،خیل خانواده هایی که برخی ، در حسرت محلی که بتوانند نشانی از فرزند جوانشان بگیرند ،جان دادند ،پدران ومادران وفرزندان واقوام شهیدان ورزمندگانی که با تمام وجود بهترینها ی زندگی شان را تقدیم آن هدف مقدس وروشن کردند وخیلی چیزهای دیگر ، بله همه شد تا اسلام ونظام اسلامی وولایی بیاید وبماند وبرای دیگران الگو شود .
نتیجه :پس اگر هدف ،خدا ،اسلام ،ولایت الهی وتحقق آموزه های الهی واسلامی شد ،علاوه بر اتحاد ،وحدت نیز تحقق می یابد.
امام راحل نافذ البصیرة خمینی عزیز رحمةالله علیه برای تحقق حکومت جهانی اسلام وتشکیل امت اسلامی از 12 تا 17 ربیع الاول را «هفته ی وحدت »نامیدند .
این هفته را که میلاد پیامبر اعظم اسلام ،منادی وحدت جهانی و بهانه ای برای تحقق وبسط آن آرزوی والاست ؛وانشاءالله به زودی تحقق خواهد یافت،گرامی می داریم .
اما گلایه ای که باید داشت ،برگزاری جلسات ومراسمی است که علاوه بر شأن بسیار پایین آن زمینه های تفرقه وسوءاستفاده ی دشمنان را فراهم می آورد ،و قطعا مرضیّ ائمه (ع) نیست ،امید است با ارتقاء بصیرت ومعرفتمان در ایجاد این وحدت مطلوب، همه ی همت را مصروف داریم ./.طالب پور
به نام خدا
انسان ،عمرش به سرعت الکترونهای بدنش ، به سرعت تیک تیک ساعت ، به سرعت نور می گذرد !
چه کرده ایم؟
در محضر علم حضوری امام عصر ارواحنا فداه چگونه بوده ایم؟
آیا سربلندیم یا شرمنده؟
السلام علیک یا صاحب الزمان یا خلیفةالرحمن یا شریک القرآن ویا امام الانس والجانّ.
امام (ره) و شهدا را یاد کنیم با صلوات
در تاریخ 10/11/1390، جوانان 57 کشور اسلامی و 16 کشور دارای اقلیت مسلمان، مهمان ولی امر مسلمین حضرت آیتاللهخامنهای بودند. این دیدار در دومین روز از برگزاری اجلاس «جوانان و بیداری اسلامی» برگزار شد، بانظرات چند تن از حاضرین در این دیدارهمراه می شویم :
زینتالله اسماعیلاف از تاجیکستان گفت: آیتالله خامنهای به خوبی به ما یادآور شدند که چگونه باید در برابر دولتهای مستبد به مقابله پردازیم و از حقوق اسلامی خود دفاع کنیم و چند بار بر وحدت اسلامی تأکید کردند و از دیدگاه ایشان به نظر میرسد که ادامهی بیداری اسلامی در گرو وحدت اسلامی است.
خانم تقوی دلاجی از تونس گفت: ایشان تحلیل جامعی از شرایط منطقه ارائه داد و برایم خیلی جالب بود که رهبر ایران در وسط شهر و کنار مردم و در محیطی ساده و متواضعانه زندگی میکند و محل زندگی ایشان هیچ شباهتی به کاخ پادشاهان نداشت.
جهاد حلمی، جوان فلسطینی که چفیهی رهبر انقلاب را از ایشان هدیه گرفت، گفت: احساسم را نمیتوانم توصیف کنم. ما از وجود ایشان احساس نصر و پیروزی میکنیم و سیدنا القائد همواره در برابر طغیانگران و کسانی که میخواهند امت اسلامی را به تفرقه بکشانند ایستادگی میکند.
ضیاء الصاوی از فعالین انقلابی مصری که در حضور رهبر انقلاب به ارائهی نظرات خود پرداخت، گفت: این نخستین بار نبود که از مواضع آیتالله خامنهای بهرهمند میشدیم. ایشان در مقاطع مختلف، دیدگاههای خود دربارهی تحولات منطقه را ابراز داشته است. یادمان نمیرود که ایشان در خطبهی نماز جمعه در سال گذشته، حق را به ملت ما داد. هر چند رسانهها سعی بر تحریف اهداف انقلاب اسلامی ایران و مواضع ایشان داشتند اما بحمدلله نتوانستند تأثیر ایران را بر انقلاب مصر و سایر کشورها کم کنند.
نسیمی عسکروف از جمهوری آذربایجان اظهار داشت: مهمترین نکتهای که توجه مرا به خود جلب کرد، نگاه جامع ایشان به تحولات منطقه و جهان بود، بهطوری که تمام این تحولات در کشورهای عربی را مقدمهای برای سرنگونی آمریکا بیان کردند.
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
بایگانی
اشتراک