سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550824

  بازدید امروز : 9

  بازدید دیروز : 9

ناب - طالب پور

 
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 96/1/10::: ساعت 4:24 عصر

به نام خدا

رفقا! در فضای غوغا اندود نزاعهای سیاسی شهر وکشور، بسیاری از افکارو اعمال، در چنبره ی داوریهای غیر علمی وگاهاً مغرضانه گرفتارگشته ، به علت عدم درک حقیقی حیطه بندی ها وایجاد غیر منطقی برخی انتظارات وتوقعات نابجا، حریم ولایت ، مرجعیت  ونهاد مقدس روحانیت شیعه  وبرخی ارگانهای فعال  وانقلابی نظام اسلامی با برخی لفاظی ها از سوی تعدادی غیر متخصص - به امور ساختارسازی  وحرکتهای نظامند کننده در تشکیلات حکومت  اسلامی -  به مطالب ،امور و عملکردهایی می پردازند که با روح حاکم بر آموزه های دینی مغایر است .

البته این نوشته در صدد آن نیست که نقد عالمانه  وارزیابی منصفانه ومؤدبانه ، با حفظ حیطه بندیهای معقول  ومنطقی را مخدوش سازد  چرا که در جای جای سخنان امامان معصوم (ع)  ، تشویق به نگاه منتقدانه  ورشد دهنده وجود دارد؛ طوبی لمن أهدی الیّ عیوبی.( خوشا به حال کسی که نواقصم را به من هدیه کند)  وقس علی هذا ، اما از سوی دیگر، ایمه ی نور (ع)، ما را هدایت کرده اند که ؛ مسیر اندیشه ورزی را مسدود کردن  وزبانِ بیان وبنان را وانهادن ، حماقت است.

امید آنکه بعد از حدود چهل سال از تشکیل حکومت الله بر زمین ، بتوانیم مطابق مبادی، مبانی وقلمرو اسلام عزیز برنامه ریزی کرده ومطابق حیطه بندی معقول ومستدل ، نقد کنیم وبه دور از گرایشهای افراطی سیاسی (چه اصلاح طلبی چه اصول گرایی) یکدیگر را در راه پیشرفت عدالت محور (آن چیزی که نیاز اساسی امروز ماست وتا به حال بر اثر افراط وتفریط ونگاه توسعه  محور با متدولوژی غرب، تحقق نیافته) یاری نماییم./.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 96/1/10::: ساعت 11:30 صبح

به نام خدا 

کمیل نقی پور : ششم فروردین سال 1368 امام خمینی (ره) در نامه ای به آیت الله منتظری ، وی را از قائم مقام رهبری عزل کردند . هشتم فرودین همان سال امام در نامه دیگری در پاسخ به نامه روز قبل مرحوم منتظری علاوه بر تاکیدات نامه 1/6 ، عنوان کردند: که بنده با انتخاب شما به عنوان قائم مقام رهبری مخالف بودم. 

 

به این بهانه یکی از اسناد مهم سفارت آمریکا درباره آیت الله منتظری که علی رغم انتشار  بیش از 30 ساله اسناد تاکنون در هیچ یک از رسانه های خبری منتشر نشده ، در ادامه می آید. 

 

سند زیر مربوط به گزارش دیدار 45 دقیقه ای مامور سیا در پوشش مامور سفارت آمریکا با آیت الله منتظری در 6 آبان 1358 است. 

از نکات قابل تامل سند زیر ، اذعان مامور سفارت آمریکا در بند 13 این گزارش،  به ساده لوحی و تحت تاثیر بودن منتظری  است. 

در این دیدار آیت الله منتظری تعریف و تمجیدهای بسیاری از کارتر رئیس جمهور  وقت آمریکا  به علت اینکه یک مسیحی مومن و مدافع حقوق بشر است می کند که همین امر نیز بیانگر ساده لوحی آیت الله منتظری است.

علاوه بر این مامور سیا نیز با زیرکی با به کار بردن اظهاراتی به دنبال جلب اعتماد آیت الله منتظری بود که در این موضوع موفق شد و توانست اطلاعات ارزشمندی را از منتظری و شخصیت وی به دست آورد. 

 

متن کامل  سند زیر در ادامه می آید:

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 96/1/10::: ساعت 10:36 صبح

به نام خدا

با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام باقر علیه السلام ، 

امام المسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  حفظه الله در مردادماه سال 66 در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تشریح ابعاد زندگی حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام پرداختند.

 

ایشان با ذکر این نکته که خط اصلی زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام مبارزه با دشمنان خدا و طاغوت‌‌ها بوده و باید به عنوان زندگی یک انسان دویست و پنجاه ساله تفسیر شود؛مبارزه با تحریف معارف و احکام اسلامی و نیز ایجاد تشکیلات بین شیعیان را دو اقدام مهم امام باقر علیه‌السلام عنوان کردند.

دریافت فایل با کیفیت (61 مگابایت)

 

دریافت فایل با کیفیت پایین(28 مگابایت)

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 96/1/3::: ساعت 9:18 صبح

به نام خدا 

آیا می دانید در 10 سال آینده در دنیا ، جدال بر سر آب و«جنگ آب» داریم؟

مطابق آموزه های اسلامی اقتصاد مقاومتی ، با صرفه جویی و مصرف در حد کفاف، عجین شده است 

وجالب این که  به حول وقوه ی الهی دیگران هم متوجه برخی آموزه های بلند وجهان شمول اسلام شده اند:

یک شرکت تولیدکننده آب‌معدنی در استرالیا با استفاده از حدیث حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) در مورد صرفه جویی در مصرف آب از مشتریان خود خواست تا بیشتر در زمینه مصرف بهینه آب تلاش کنند. در این حدیث آمده است  "هیچوقت آب را هدر ندهید حتى اگر در کنار یک نهر جارى آب بودید. «حضرت محمد ص»."

 و یک پیشنهاد!! 

فرمایشات پیامبر اکرم بر روی اجناس استرالیایی +عکس

راستی  چرا ما آب آشامیدنی شیرین وسالم را در قوطی های کوچک برای مصرف روزانه در اختیار خانواده ها قرار نمی دهیم ، واین همه آب شیرین وگوارا را در همه ی زمینه ها مصرف کرده وداد همه را در آورده ایم؟

به نظرم با کمک بخش خصوصی( ومساعدت وزمینه چینی دولت) این مهم به سهولت قابل دسترسی است ومزایا وفواید بسیاری برای همه دارد.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 96/1/2::: ساعت 7:46 صبح

به نام خدا 

رفقا ! حقیقتا تا، کسی شهید نباشد شهید نمی شود 

چقدر رنگ زندگیمان رنگ شهدا وشهادت است؟!

شرط شهادت از زبان حاج قاسم سلیمانی +فیلم


 آرزوی تکان دهنده " ولی امر مسلمین در حرم امام رضا (ع) ،فیلم 

آری ولی امر وامام امت، هراز چند گاهی  روح شجاعت و شهادت طلبی  را در امت اسلامی می دمند.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک