سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550936

  بازدید امروز : 12

  بازدید دیروز : 78

ناب - طالب پور

 
هرکس که در آسمان و زمین است، حتی ماهیان دریا، برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 94/3/30::: ساعت 12:15 عصر


به نام خدا

 به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید کجباف کهجزو اولین نیروهای داوطلبی بود که از ایران راهی عراق و سپس سوریه شد تا از حرم‌های اهل بیت (ع) مقابل تروریست‌ها دفاع کند، با خانم شایسته احمدی‌زاده همسر ایشان گفتگو یی شده است که قسمتی از آن به شرح زیر است:

در حال تشکیل گردانی از زنان برای اعزام به سوریه هستم/ بزرگترین آرزویم شهادت است/همرزمان شهید او را به خاطر جهاد سرزنش می کردند


    ... یک روز بعد از عید فطر بود که به سوریه رفت و همانجا ماند تا این‌که 20 شهریور مجروح شد، زمانی که داشتند منطقه‌ای را در ریف دمشق پاک سازی می‌کردند، تیر به صورت اوریب خورده بود به سینه‌اش و از کمرش خارج شده بود. ریه حاجی پاره شد. آن‌جا یک بار عملش کردند و بعد از آن اعزامش کردند به ایران. این‌جا هم در بیمارستان تهران دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت، هرکس می‌آمد عیادت، او را سرزنش می‌کرد. می‌گفتند تو دِین خودت را ادا کردی. در جنگ این همه مجروح شدی، دیگر وظیفه نداشتی به سوریه بروی. عرب‌های سوریه به ما چه ربطی دارند. در جواب، حاجی می‌گفت که سنگر ما آن‌جاست. ما الآن داریم با اسرائیل می‌جنگیم، اگر جلوی آن‌ها در آن‌جا گرفته نشود، باید منتظر باشیم در خیابان‌های ایران با آن‌ها بجنگیم.

می‌گفت که من باید برگردم. باید به  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 94/3/29::: ساعت 7:17 عصر

 

روایاتی زیبا در وصف رمضان الکریم

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :

« هُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ وَ أَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ وَ آخِرُهُ الْإِجَابَةُ وَ الْعِتْقُ مِنَ النَّار»

رمضان ماهى که ابتدایش رحمت، میانه ‏اش مغفرت و پایانش اجابت و آزادى از آتش جهنم است.

کافی(ط- الاسلامیه) ج 4 ، ص 67  

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :

« إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِی أَوَّلِ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَى آخِرِ لَیْلَةٍ مِنْه»‏

درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى ‏شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.

بحار الانوار(ط- بیروت) ج 93، ص 344

 حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :

«لَوْ یَعْلَمُ الْعَبْدُ مَا فِی رَمَضَانَ لَوَدَّ أَنْ یَکُونَ رَمَضَانُ السَّنَة»

اگر بنده ی «خدا» مى‏ دانست در ماه رمضان چه برکتى وجود دارد دوست مى ‏داشت تمام سال، رمضان باشد.

بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 346 ، ح 12

 امام رضا علیه السلام :

«مَنْ قَرَأَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ آیَةً مِنْ کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ کَانَ کَمَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور»

هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماه هاى دیگر تمام قرآن را بخواند.

فضائل الاشهر الثلاثه ص 97 ، ح 82 - بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 341 

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 94/3/29::: ساعت 4:2 عصر

به نام خدا

دقّت کرده‌اید که هربار این سه‌کلمه ی قبر و مخفیانه و رفاقت کنارِ هم می‌آید 
تا بُنِ استخوانِ آدم آتش می‌گیرد؟

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 94/3/28::: ساعت 7:41 عصر


به نام خدا

رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم : دعیتم فیه الی ضیافة الله(1)

میزبان: خدا

دعوت کننده: شخص اول خلقت

دعوت شده: شما

مهمانی: ضیافة الله

غذا: از جنس روحانیت و انسانیت

 
    گاهی میهمانی و ضیافت از سوی مخلوقی است از جنس خود ما و در آن میهمانی، غذا،غذایی است که جنبه ی حیوانی مارا تقویت می کند کما اینکه حیوانات دیگر هم غذایی می خورند. اما گاهی میهمانی و ضیافت، از سوی خالق هستی است معلوم می شود   ضیافتی ویژه و باعظمت است که خالق هستی میزبان آن، شخص اول خلقت از سوی مُبدِع هستی، دعوت کننده ی آن و غذای این میهمانی نه از جنس غذای جسم و بُعد حیوانی ماست بلکه غذایی بالاتر و والاتر؛ غذایی که نظام انسانیت و جنبه ی الوهیت ما را تقویت می کند.غذای روح و جان ما، که مایه ی تقرب،نشاط و سرور حقیقی ماست. لذا در این ماهی که به واسطه ی نسبتش به خداوند، آن قدر تشرف و عظمت یافته که نفس کشیدن،خوابیدن،حضور وقرار گرفتن در آن ، به انسان بال پرواز،پر بندگی و آزادگی می بخشد؛ انسان را مدهوش عطر خلوص، قرب ، فنا وبقای الهی می کند.

 امید آن که در این روزهایی که کشورمان از هوای کوی معراجیان غواص و خط شکن، نفسی تازه می کند؛ خداوند منان جانمان را از شمیم ناب رمضان لبریز گرداند و توفیق ورع عن محارم الله و درک حقیقی ضیافتش را رفیق راهمان نماید./. ان شاءالله، ملتمس دعای خیرتان

پانوشت:

 1)- امالی - شیخ صدوق رحمة الله علیه - ص 93 ح 4



 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 94/3/27::: ساعت 7:56 عصر


   به نام خدا

    به نظر می رسد ادامه ی مسیر خزنده ی فتنه ی  سبز توسط جریانی راهبردی ، بازکردن پای بیگانگان به کشور وبراندازی نرم نظام اسلامی ایران با حرکتی گام به گام در قالب استراتژی فشار تحریمها بر ملت ،پوسیده شدن استخوان آنها ،خالی شدن جیبشان وگره زدن نان وآب مردم به آن،تحلیلی کاملا واقعی وعیان است .

رفقا !این پارادوکس ویک بام ودوهوا هم قابل تأمل است : از یک طرف  گرای فشار اقتصادی علیه ملت ایران را به بیگانگان می دهند تا ناکامی فتنه سبز در بسیج مردم علیه حاکمیت،جبران شود و هم خود را به عنوان نگران تحریم‌ها و منجی اقتصاد کشور جا می زنند!!

ولی تا با ولیّ زمانمان همراهیم نه ترسی داریم ونه حزنی وتا ستارگان درخشان هدایت را داریم نه تنها تحریم که اگر به جرم استقامت، قطعه قطعه هم شویم از اسلام وآرمان شهیدان دست بردار نیستیم .

وخدا را سپاس می گوییم وبر مؤمنین رشید ایران اسلامی سلام می فرستیم؛ بر شهیدان عزیز وسرافرازمان سلام ودرود می فرستیم و از مولایمان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مدد می جوییم .

  ««سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم دیده شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده ی شما.




سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید؛ و سپاس بی پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می فرماید و غبارها را می زداید.

و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئولیت پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می شناسید و می شنوید و پاسخ می گویید.

حضور پرمضمون امروز شما در تشییع این دردانه های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.

و سپاس بی حد از خدای مالک دلها و سلام بی پایان بر حضرت بقیه الله روحی فداه که صاحب این ثروت عظیم است»».پیام ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای حفظه الله – 26/3/94./.

 

آغاز مراسم تشییع شهدای غواص

آغاز مراسم تشییع شهدای غواص

 








 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 94/3/23::: ساعت 11:12 عصر

در اجابت به درخواست شهروندان و جوانان مشتاق تهرانی مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده، روز سه‌شنبه 26 خرداد ماه ساعت 4 بعد از ظهر از میدان بهارستان مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران به‌سوی معراج الشهدای تهران انجام خواهد شد.

روز سه‌شنبه 26 خرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت 4 تن از سربازان و پیشگامان مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکا، یعنی شهیدان بخارایی، امانی ، صفارهرندی و نیک‌نژاد می‌باشد.

چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند.

سردار باقرزاده در این رابطه گفت: پیکر این شهدا متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند. برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آنها زنده به گور شدند.

یاد این شهدای مظلوم، گرامی و راهشان پر رهرو باد .شادی ارواح مقدس شهدافاتحه مع الصلوات


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 94/3/22::: ساعت 12:34 عصر

به نام خدا

   برخی افراد وگروهها ی سیاسی که با اعمال تند وحمایت از فتنه وفتنه گران ، در حقیقت به پایان راه رسیده بودند ، با رفتن زیر چتر اعتدال ومردم داری، برای بقاء خود همچنان دست وپا می زنند ؛ با تحلیل این طیف فکری در جامعه به نکاتی می توان رسید :

الف)- تغییر استراتژی وراهبردهایشان ؛

  لذا کیفیت صحبت کردن وموضعگیری این گروه تندرو که روزی همصدا با بیگانگان برای استحاله ی نرم نظام اسلامی ایران کوشیدند ،کاملا تغییر کرده ورنگ ولعاب اعتدال وهمراهی با انقلاب ، روحانیت ،شهدا و مردم گرفته است گویا هیچ پرونده ی خلافی ندارند وپیشینه ی خفت بار این گروه از افراد هم از حافظه ی مردم بصیرمان پاک شده است !!

ب) – مردم گرایی وسیاست پوپولیستی ومشروعیت بخشی به واسطه ی مردم؛

 جوری مردم مردم می کنند  کانّه همین گروه سیاست زده ی منحرف نبودند که با عملکرد فتنه انگیزشان در مقابل مردم غیور ایستادند تا جایی که سیل خروشان ملت ایران در 9 دی 88 حماسه ای الهی آفرید وآنها را به اغمای سیاسی برد واین افراد حتی در سالهای پس  از حضور میلیونی مردم، حاضر نشدند به احترام این حماسه ی ملی - اسلامی  واقعا وبه صورت حقیقی متنبه شوند وبه صف مردم برگردند وبه بهانه های گوناگون از حضور در سالگرد 9 دی طفره رفتند اما حالا صلای مردم مردمشان گوش فلک را کر کرده، بویژه خاکستری هایشان .

ج) ادعای ولایت مداری وارزش محوری این قوم ؛

 رفقا! گویی حمایت یا سکوت این افراد در قائله ی خانمان سوز سال 88 _

که به واسطه ی زشتی وفساد انگیز بودن آن ، به خط قرمزی در نظام اسلامی مان تبدیل شده وهمچنان در سخنان ولی امر مسلمین حفظه الله به عنوان یکی از نقاط سیاه در عملکرد دشمنان خارجی وحامیان وعوامل داخلی آنها بازتاب دارد –

وتقابل شدید اللحن مقام عظمای ولایت با این جریان فاسد ومنحرف از اذهان ما محو شده است !!

   البته که تشخیص و شناخت منافات داشتن قول وعمل و همسان نبودن گفتار با کرداراین افراد متظاهر، برای اهل صبر وبَصَر کار سختی نیست، اما شناساندنش به نظر سخت می آید ./.

من الله التوفیق والصبر والبصیرة   



 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 94/3/19::: ساعت 7:34 عصر

به نام خدا

رفقا! به نظر می رسد تقریبا همه ی مشکلات جامعه مرتفع شده  وجامعه ای با تمام مؤلفه ها وشاخصهای اسلامی - ایرانی با ساختاری مستحکم ونظام سازی دقیق تشکیل شده ،و حال؛مقامات اجرایی برای سرگرم کردن نیمی از پیکره ی جامعه وایجاد نشاط و سرگرمی ، دست به تحول واصلاح زیربنایی آن هم از نوع وارداتی نموده اند.

عکس سایت موتور کریکاتور

دوستان ! چه طوره این تیتر زدن :

«تجربه ای با چراغ! حرکتی گام به گام در اصلاح جامعه ونشاط اسلامی!!

دوره ی آموزش موتور سواری ، ویژه ی بانوان در اردکان»

تقریبا به جاهای خوب رسیده و پس از کلی مقدمه چینی وکاشت وداشت توسط طیف وفکری خاص در کشور ، استان وشهرستان؛ حالا نوبت به برداشت محصول رسیده !! هذا نُزلهم  هنیأ لهم./.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 94/3/11::: ساعت 2:39 عصر

به نام خدا 

رفقا ! کربلا یک درس داشته باشد برای ما کافیست ؛اینکه :


بخواهیم به اسم  اعتدال با دلخوشی به وعده ی شیطان ، بین حق و باطل راه برویم ؛ هم قاتل امامت میشویم و هم ذره ای از گندم ملک ری نخواهیم چشید!


 عمر بن سعد تا قبل از عاشورا می گفت به کربلا می روم و حسین بن علی را از آمدن به کوفه منصرف می کنم.

هم جان او را حفظ می کنم ، هم ملک ری را به چنگ می آورم ،

معامله ی برد-برد!


نه این شد و نه آن..... باخت - باخت ./.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 94/3/2::: ساعت 9:14 عصر

به نام خدا 

اعیاد شعبانیه بر همه ی مسلمانان بویژه شیعیان

وعاشقان اهل بیت علیهم السلام تهنیت باد. 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک