سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550754

  بازدید امروز : 28

  بازدید دیروز : 38

ناب - طالب پور

 
روز ستمدیده بر ستمکار سخت‏تر است ، از روز ستمکار بر ستم کشیده . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 93/2/30::: ساعت 4:23 عصر

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

      ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیّت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی.

  رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد.

  اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسات حمایتی ذی‌ربط.

  تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی در باره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تأکید بر آموزش‌ مهارت‌های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی- ایرانی و توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری.

  ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی.

  ارتقاء امید به زندگی، تأمین سلامت و  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/2/29::: ساعت 7:48 عصر

به نام خدا 

   این دعا را زیاد بخوانید :«یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک»

 رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در تاریخ 1389/8/2 در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند: 
 
  «مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) می فرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم      «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان میفرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی میشود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است. 
 
  حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است 
 کس ندانست که آخر به چه حالت برود»

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/2/29::: ساعت 7:13 عصر

به نام خدا 

         ...آنچه در خلال اغلب سخنرانی‌های مقامات دولتی درباره اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، کرارا شنیده می‌شود و با قوت بر روی آن مانور داده می‌شود، لزوم گسترش آزادی بیان و شکستن انحصار اطلاع‌رسانی است! سخنانی که با چاشنی کردن کلماتی مثل محافظه‌کاری و انحصار‌طلبی و استبداد و... هیجان را در مخاطبان به اوج می‌رسانند! و چنان وانمود می‌کنند که گویی در کشور تا پیش از این اساسا هیچ رسانه و خبری نبوده و مردم حتی درِگوشی هم با هم صحبت نمی‌کردند ! و اکنون و به ناگهان مردم با انفجار اطلاعات و جریان آزاد خبر مواجه شده‌اند ! /  ... این اظهارنظرها و پیگیریها دخالت آشکار در امور مرتبط با قوه قضائیه و نقض صریح اصل 57 قانون اساسی است... .


  «اینترنت» و هر آنچه که از آن نشأت می‌گیرد، از قبیل پهنای باند، شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ گویی دغدغه جدی دولت را به خود اختصاص داده، چرا که بالاترین مقامات اجرایی کشور، از وزیران محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات گرفته تا شخص محترم رئیس جمهور، گاه و بیگاه، با مناسبت و بی‌مناسبت به «اینترنت» و متفرعات آن پرداخته و در مجامع عمومی و غیرعمومی از افزایش پهنای باند و پر و بال دادن به شبکه‌های اجتماعی و رفع فیلتر از این شبکه‌ها سخن گفته و از آنچه که «آزادی اینترنتی» می‌نامند، حمایت کرده‌اند.اینکه در  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/2/29::: ساعت 5:57 عصر

به نام خدا 

     «اگر کسی دین را برای ارزش والای معنویِ ذاتی خودش هم قبول نداشته باشد و نشناخته باشد، می‌‌تواند به دین به عنوان دارویی که می‌‌تواند مهمترین مشکلات اجتماعی یک ملت را علاج کند، تکیه کند. این را فقط ما که جمهوری اسلامی هستیم، نمی‌گوییم و فقط هم برای کشور ما نیست، بلکه امروز متفکران و نخبگان سیاسی و فکری دنیا هم به همین فکر‌‌ها افتاده‌اند. آن‌‌ها خلأ دین را، بخصوص در برخی از کشور‌های اروپایی، که فاصله آن‌‌ها با دینداری و ایمانِ دینی خیلی زیاد شده، احساس می‌‌کنند و نسبت به این خلأ هشدار می‌‌دهند. ایمان خیلی چیز با ارزش و خیلی عنصر مهمی است برای سامان دادن و سر و صورت دادن به حرکت‌‌ها و جلوگیری از زیاده‌کاری‌‌ها و زیاده‌روی‌‌ها و تخلف‌‌ها و آشفتگی‌‌ها در مسائل گوناگون زندگی»بیانات مقام معظم رهبری در 28/2/1383


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 93/2/28::: ساعت 3:31 عصر

به نام خدا 

باطن فرهنگ غربی؛

سبک زندگی مادی شهوت‌آلودِ هویت‌زدا و دشمن معنویت است

یکى از خصوصیات فرهنگ غربى، عادى سازى گناه است؛ گناه هاى جنسى را عادى می کنند. امروز این وضعیت در خود غرب به فضاحت کشیده شده؛ اول در انگلیس، بعد هم در بعضى از کشورهاى دیگر و آمریکا.

این گناه بزرگِ همجنس بازى شده یک ارزش! به فلان سیاستمدار اعتراض می کنند که چرا او با همجنس بازى مخالف است، یا با همجنس بازها مخالف است! ببینید انحطاط اخلاقى به کجا می رسد.! این، فرهنگ غربى است.  همچنین فروپاشى خانواده، گسترش مشروبات الکلى، گسترش مواد مخدر.


من سالها پیش - در دهه ى 30 و 40 - در منطقه ى جنوب خراسان، بزرگان و افراد صاحب فکر و پیرمردهائى را دیدم که یادشان بود که انگلیسها چگونه تریاک را با شیوه هاى مخصوصى در بین مردم رائج می کردند؛ والّا مردم تریاک کشیدن بلد نبودند؛ این چیزها وجود نداشت. این افراد یادشان بود، سراغ می دادند و خصوصیاتش را می گفتند. با همین روشها بود که مواد مخدر بتدریج در داخل کشور توسعه پیدا کرد. فرهنگ غربى اینجورى است.


فرهنگ غربى فقط هواپیما و وسائل آسایش زندگى و وسائل سرعت و سهولت نیست؛ اینها ظواهر فرهنگ غربى است، که تعیین کننده نیست؛ باطن فرهنگ غربى عبارت است از همان سبک زندگى مادىِ شهوت آلودِ گناه آلودِ هویت زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت.

 شرط رسیدن به تمدن اسلامىِ نوین در درجه ى اول این است که از تقلید غربى پرهیز شود. ما متأسفانه در طول سالهاى متمادى، یک چیزهائى را عادت کردهایم تقلید کنیم.
بنده طرفدار این نیستم که حالا در مورد لباس، در مورد مسکن، در مورد سایر چیزها، یکباره یک حرکت جمعى و عمومى انجام بگیرد؛ نه، این کارها باید بتدریج انجام بگیرد؛ دستورى هم نیست؛ اینها فرهنگسازى لازم دارد. همان طور که گفتم، کار نخبگان است، کار فرهنگ سازان است. و شما جوانها باید خودتان را براى این آماده کنید؛ این، رسالت اصلى است.

{سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله در جمع جوانان استان خراسان شمالی در تاریخ 23/7/91 }


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 93/2/27::: ساعت 7:10 عصر

به نام خدا 

حاضریم سودان را فدای ایران کنیم تا ایران بماند/ وقتی سودانی‌ها از فتنه 88 می‌پرسند/ قدر عزت را نمی‌دانید چون ذلت نکشیده‌اید!

خارج از ایران قدر عزت را می‌دانند چون ذلت کشیده‌اند

متأسفانه در ایران وقتی در تاکسی و... می ‏نشینیم، حرف‌هایی درباره ‏ی انقلاب می‌شنویم که می‌فهمیم مردم هنوز متوجه نشده‏ اند که انقلاب چه بوده و چه برایشان آورده است.

به نظر من اگر انقلاب فقط عزت آورده باشد، کافی است.

شما تحمل می‌کنید که یک سرباز آمریکایی به فرماندهانتان بشین، پاشو بگوید؟

برود به مغازه و هرچه می‌خواهد بردارد؟

دختر را در خیابان بگیرید و ببرد و کسی نتواند چیزی بگوید یا تعقیب کند؟

ما این‌ها را حس می‌کنیم. این عزت شما هم هزینه دارد؛ تحریم و جنگ و...بهای این عزت است.

اگر در آن‌جا بگویید که انقلاب اسلامی، عزت آورد، همه می‌فهمند؛ چون آن‌ها ذلت کشیده ‏اند. اما متأسفانه در این‌جا متوجه نمی‌شوند.

پایداری اسلامی ایران چه در جنگ و چه در برابر فشارهای غرب و این خودباوری که باعث پیشرفت‌های وسیع در عرصه‌های مختلف شده است را انقلاب اسلامی تزریق کرده است؛ والّا نبود.

ایران شده قبله‏ ی مستضعفان؛ یعنی الآن نگاه سراسر جهان به ایران است و آن را به‏ عنوان الگو پذیرفته‏ اند.

مردم شمال آفریقا می‌ترسند که حرف‌هایشان درباره‏ ی انقلاب اسلامی ایران منتشر شود؛ چون هنوز ارتباط با ایران در عرف برخی از این کشورها جرم است. می‌ترسند؛ چون سال‌ها تحت حکومت ظلم بوده‏ اند.

 

مجله امتداد برای افرادی که حداقل یکبار به اردوهای راهیان نور رفته‌اند، آشناست. مجله‌ای که حال و هوای آن اردوها را در کپسول‌هایی هفتاد هشتاد صفحه‌ای فشرده کرده است و به صورت ماهانه به خوانندگان خود تحویل می‌دهد.  در این شماره ی امتداد گفتگویی با یک طلبه ی سودانی انجام گرفته که قسمتی از آن را می خوانیم :

حاضریم سودان را فدای ایران کنیم تا ایران بماند/ وقتی سودانی‌ها از فتنه 88 می‌پرسند/ قدر عزت را نمی‌دانید چون ذلت نکشیده‌اید!

«سیدمحمد، سیاه‌پوست است، اما  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/2/22::: ساعت 2:36 عصر

به نام خدا 

فرارسیدن سالروز  ولادت مولی الموحدین یعسوب الدین امام المتقین امیر المؤمنین

علی علیه صلوات المصلین وعلی آله المنتجبین ؛ روز پدر  وایام البیض تهنیت باد .

عکس مذهبی...میلاد امام علی (ع)


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 93/2/21::: ساعت 6:41 عصر

به نام خدا 

بحث داغتر از آتش  یارانه 

افسران - **یارانه**


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 93/2/21::: ساعت 6:39 عصر

به نام خدا 

به مناسبت فرا رسیدن روز پدر که پیش پیش تبریک می گوییم 

افسران - لبخندی به بهانه روز پدر


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 93/2/20::: ساعت 8:31 عصر

به نام خدا 

به نظر می رسد پروژه ای هدفمند  وخزنده ،آن هم از نوع (بخوانید)فرهنگی (اما بدانید ضد فرهنگ وارزشهای دینی وبومی) در کشور  واستانمان در حال شکل گیری است،  البته مایه های اعتبار آن از دوران اصلاحات کذایی است اما با لعاب ورنگ وروی نو ومدرن .

رفقا! لازمه ی وجود این جریانات پروسه ای ،شبکه ای ،خزنده ونرم  ؛ روشنگری وبصیرت افزاییست ، نه رفتارهای دشمن شاد کن و همطراز با مخالفین داخلی وخارجی اسلام و نظام اسلامی .( ظاهرا نصیب ما شده تا دنیای وارونه را هم تجربه کنیم  که دفاع قاطعانه  از ارزشهای دینی را تندروی می پندارند  وحمایت از ضد ارزش را اعتدال !!)

مناسب است یکی ازاهداف فرافکنانه ی این جریان نسبتا کم رو رابشناسیم: 

*این همه حاشیه‌سازی برای گم کردن یک مسئله مهم؟!


 
   1   2   3      >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک