سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550944

  بازدید امروز : 20

  بازدید دیروز : 78

ناب - طالب پور

 
خداوند، زیباست و زیبایی را دوست داردو خوش دارد که اثر نعمت خود را در بنده اش ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 97/3/24::: ساعت 4:54 عصر

به نام خدا

رفقا! یکبار برای همیشه به این شبهه که چپ و راست، اصلاح طلب واصول گرا به آن مبتلایند پاسخ دهیم تا شاید نیرو های ولایی نفسی بکشند!

واما شبهه : این دیگر چه مملکت، نظام وانقلابی است که تا به حال هر چه رییس جمهور داشته ایم ، یا میانه ی راه ویا آخر کار تو زرد در آمده اند ودچار ریزش شده اند ؛ آیا واقعا مشکل از نظام اسلامی است یا مشکل از اشخاص (رییس جمهورها) است ؟ آیا واقعا این مسأله از نقاط ضعف واُفت برای انقلاب اسلامی نیست ؟

واما در پاسخ باید گفت:

اتفاقا این حالت،  نشانه ی پویایی و مترقی بودن مبانی و پایه های نظام اسلامی و انقلاب مردم ایران است، چرا که حق و صلاح جامعه را با اشخاص وافراد نمی سنجند بلکه با شاخص ها و ملاک های منطقی می سنجند ، شاخص هایی که برگرفته از اسلام ناب و آموزه های قرآن و عترت طاهرین علیهم السلام است ؛ لذا هرگاه شخصی از آن معیارها و شاخص ها تخطی کرد و فاصله گرفت، اورا از دایره ی نظام وانقلاب خارج می کند و این، خود نشانه ی پویایی، مترقی بودن، دارای قانون و شاخص بودن نظام و انقلاب اسلامی ایران است و نه تنها علامت ضعف و نقطه ی منفی نیست که از نقاط مثبت و قوت نظام سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است./.

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 97/3/22::: ساعت 11:0 صبح

به نام خدا

مسأله ی دیفرانسیل واَنتگرال که نیست ،مسأله ی به این سادگی را یا نمی فهمند یا خود را به کوچه ی چپ می زنند!

رفقا! به نظر می رسد مسأله بسیار ساده است اما در عین حال در قالب یک مثال عامیانه مطرح می شود:

وظیفه ی معمار؛ هدف گذاری وارائه ی برنامه ونقشه ی راه ونظارت مستمر است .

وظیفه ی بنّا ؛ اجرای موبه مو ی دستورات ودر خواستهای معمار در چارچوب نقشه ی طراحی شده است.

و وظیفه ی کارگر ؛ اجرای فرامین ودرخواستهای بنّا در مسیر رسیدن به هدف، مطابق برنامه است.

حال اگر بنّا بخواهد از فرمان معمار تخطی کند وبر خلاف اهداف و افق تعیین شده ، برنامه های خودش را اجرا کند ، آیا کار به مقصد می رسد . در مورد نافرمانی کارگر هم به شرح ایضاً.

البته که تخلف بنّا ، علاوه بر اختلال ومانع در روند رشد وپیشرفت کار ؛ باعث الگو گیری نافرمانی توسط کارگر هم می شود ونظم اجتماعی به هم می خورد وهر کسی به خود اجازه می دهد مسیر تخلف را مشروعیت ببخشد.

حال بنگرید به طراحی وراهبرد های معمار جامعه:

«آمریکا قابل اعتماد نیست» « نگاه باید به امکانات ومنابع داخلی باشد» « اروپا هم قابل اعتماد نیست» و... اما آنجا که مدیر اجرایی جامعه(بنا) از دستور وبرنامه ی معمار ورهبر جامعه تخطّی می کند ؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

می گویند رهبری مقصر است !

آیا حقیقتاً با این محاسبه ی ساده، مقصر واقعی معلوم نیست ؟!

با مدیری که به هیچ صراطی مستقیم نیست وبا حربه ی رأی اکثریت (!) مردم ، می تازد ! چه باید کرد؟ چه می شود گفت؟

آری با طراحی دولت محترم در ایجاد ناامنی اجتماعی ودامن زدن به معارضات مدنی ، می خواهند به کجا برسند؟ باخود تحریمی(در قالب اف ای تی اف) کدام هدف را نشانه رفته اند ؟ برجام موشکی! برجام اروپایی!

 با کدام منطق؟ با کدام ذلت؟ چرا در مسیری خلاف برنامه،مصلحت وعزت کشور حرکت می کنند؟ چرا باز، وِرد زبانها برجام اروپایی است ؟ چقدر فریب؟ چقدر عوام فریبی؟کدام ارمغان امنیتی ؟کدام اقتصاد؟ چه رفاهی؟ چرا از تجربه ی قبلی (برجام بی فرجام) عبرت نمی گیرند؟ چرا باید بار دیگر برای حفظ مصلحت ، عزت واستقلال کشور، رهبری هزینه کند؟

آری مسأله ی کشورمان این است به همین راحتی ، به همین سادگی... اما برخی، یا مغرض شده اند وعربده کش ویا ترسو و بی تفاوت شده اند وساکت! کو حق طلبِ آزاد اندیش؟آیا وقت گریستن نیست؟ ./.

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 97/3/19::: ساعت 2:12 صبح

به نام خدا

به کوری چشم دشمنان اسلام 

امسال راهپیمایی روز قدس  قوی تر وپرشور تر و پر معنا برگزار شد. الهی شکر

تصویر مرتبط

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 97/3/18::: ساعت 4:37 عصر

به نام خدا

رفقا! کمی انصاف داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که :

شوراهای شهر وشهردارهای قبلی ، تحت فشار لابی های طیف  سیاسی خاصی در شهرستان به افراط وتفریط گراییده ودر نام گذاری معابر ومیادین وبرخی مراکز شهر ، راه اعتدال وعدالت را نپیموده اند.

برای نمونه :

بهر حال شهرستان اردکان با همت ونفوذ بسیار قوی حضرت آیت الله بهجتی(ره) در مدت 25 سال تصدی امامت جمعه ی شهرستان ، به پیشرفتهای چشمگیری رسید  وبه واسطه ی تلاشها ی این عالم وارسته ؛ حوزه علمیه(برادران وخواهران)، مصلا وبرخی امور عمرانی وفرهنگی شهر به ثمر رسیده ویا راه اندازی شد.

بسیار جای تأسف  است که به علت  اغراض ویژه  و غلبه ی فضای سیاسی بر فضای فرهنگی وفکری و انحراف موضوعات مختلف  از مسیر حقیقی اش ؛ نام این بزرگ ، که یکی از دو امام جمعه ی فقید محبوب شهرمان بود به کلی  جای خود را به  دیگری داده، لذا به هر خیابان ومیدان اصلی می رسیم نام و تابلو یکی  از آن دو بزرگ را مشاهده می کنیم .

واقعاً اگر کسی آگاهانه ودلسوزانه،  بدون غرض و گرایشی مخصوص وبیرون از عرف غالب  و خاص سیاسی، به تابلوهای معابر ومیادین اصلی اردکان نگاه کند بوی سیاسی کاری وغلبه ی یک تفکر خاص و انحرافی را به وضوح می یابد .

البته شاید این نوشته به مذاق خیلی ها خوش نیاید والبته شاید آنچه به جایی نرسد در این فضای خفقان آلود شهر، فریاد باشد  ولی لااقل وظیفه ی روشنگری ومطالبه گری را انجام داده وانشاءالله  آیندگان قضاوت خواهند کرد ./.والله العالم والعاقبة للمتقین  


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 97/3/16::: ساعت 9:9 عصر

به نام خدا 

« غنیً تسدّ به عنّی بابَ کلِّ فقرٍ» 

خدایا بی نیازیی به من بده که درهای انواع فقر را به تمامی  بر من ببندد

(دعای شب بیست ویکم ماه رمضان )

فنای فی الله یعنی ؛ غنای مالی واقتصادی ، غنای فکری وعقیدتی، غنای سیاسی واجتماعی (بصیرت و...)، غنای ... ./.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 97/3/16::: ساعت 5:15 عصر

 

به نام خدا 

 اهل تقوا، انفاق وبخشش را غنیمت وکافران ومنافقان آن را ضرر، غرامت وخسارت می شمارند چون 

خداوند به کسی که با حسن فعلی وحسن فاعلی ببخشد وانفاق کند یعنی هم مال او حلال وپاک باشد وهم اعطای او از سر اخلاص وبه نیت احترام انجام شود نه از روی ترحم وتحقیر ، نه تنها از فضل خود چیزی را جایگزین می کند « وما انفقتم من شیئ فهو یُخلِفه »(وهرچیزی را در راه خدا انفاق کنید، عوض آن را می دهد وجای آن را پر می کند.  سوره سبأ آیه 39)

 بلکه آن را مضاعف وچندین برابر می کند « مثل الذین یُنفقون اموالهم فی سبیل الله کمَثل حبّة انبتت سبع سنابل فی کل سنبلة مأةحبّة والله یضاعف لمن یشاء والله واسع علیم»(مَثَل کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند چون بذری اند که هفت خوشه برویاند ؛ که در هر خوشه، یک صد دانه باشد ؛ خداوند آن را برای هر که بخواهد وشایستگی داشته باشد ، دو یا چند برابر می کند ؛ وخدا در قدرت ورحمت ، وسیع و به همه چیز داناست. سوره بقره آیه 261). (1)

یعسوب الدین امیر المؤمنین  علی علیه الصلاة والسلام در تشویق به انفاق می فرمایند: «مَن أیقن بالخَلَف ، جادَ بالعطیّة»(آن که پاداش الهی را باور دارد در بخشش، سخاوتمند است).(2)

رفقا! باور کنیم وبه خدا اعتماد کنیم که هر نوع روزی ای مانند مال وعلم و...را ، در راه خدا انفاق کنیم کم که نمی شود بلکه به وعده ی تخلف ناپذیر خدا جایگزین و حتی چندین برابر می شود .

وبدانیم که این تضاعف، در ماه رمضان تشدید وتکثیر می شود. پس یا علی ./.

 

پانوشت:

1)تفسیر تسنیم ،آیت الله جوادی املی، ج 2، ص178

2)نهج البلاغه ، امام علی(ع)، حکمت 138

 

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 97/3/15::: ساعت 2:0 صبح

به نام خدا 

10 جمله مهم از سخنان ولی امر مسلمین  حضرت امام خامنه ای  حفظه الله (روز 14 خرداد 97) در جوار تربت امام راحل قدس سرّه :


  • دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده‌‌تا می‌خورد

1- ساخت موشک های گوناگون و اقتدار موشکی موجب ایجاد امنیت در کشور است؛ همین شهر تهران روزگاری در زیر آتش موشک های شبانه روزی دشمن می‌سوخت، خانه ها خراب می‌شد انسان‌ها کشته می‌شدند، شهرهای دیگر مثل اهواز و دزفول که جای خود دارد، ما وسیله دفاع نداشتیم و مجبور بودیم که دست روی دست بگذاریم، امروز جوانان ما کاری کردند که ما به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده ایم و دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده‌‌تا می‌خورد


  • دروغ است که می‌گویند اگر همین برجام معیوب نباشد، جنگ می‌شود

2- امروز برخی در کشور درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را به کشور تحمیل کنند، یک عده‌ای در داخل می‌گویند این نشود، جنگ می‌شود، نه آقا! این دروغ است، این تبلیغ به نفع دشمن است.


  • برنامه قطعی دشمنان: ایجاد آشوب در کشور

3- برنامه قطعی دشمنان این است که در کشور آشوب به پا کنند، اما سر آنها به سنگ خواهد خورد کما اینکه تا حال هم خورده است؛ نقشه دشمن این است که از مطالبات مردمی، سواستفاده کنند؛ ممکن است در یک شهر یا نقطه ای از کشور مطالبه ای داشته باشند و جمع بشوند، دشمن در یک چنین مواردی نقشه می‌کشد و اشرار و انسان های خبیث به تعداد معدود را وارد اجتماعات می کنند تا اجتماعات را به حرکت آشوبگرانه تبدیل کنند تا کشور را بدنام کنند و این نقشه دشمن است.


  • "خواب آشفته"

4- از برخی حرف‌های بعضی از دولت‌های اروپایی اینجور بر می‌آید که توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته‌ای خود دست بکشد و محدودیت‌ها را ادامه دهد. من به این دولت‌ها می‌گویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نمی‌شود.


  • "حبس هسته‌ای"

5- ملت و دولت ایران تحمل نمی‌کند هم تحریم شود و هم "حبس هسته‌ای" باشد. سازمان انرژی هسته‌ای موظف است سریعا آمادگی لازم برای رسیدن به 190 هزار سو را فعلا در چارچوب برجام فراهم کند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور دستور داده از فردا آغاز کند.


  • وای از این همرهان سست کمربند!

6- در جبهه‌ی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعت‌شکنان، همان همرهان سست‌کمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند


  • همان راه امام را مو به مو دنبال کرده ایم

7- ما بعد از امام همان راه امام را مو به مو دنبال کرده ایم و انشالله دنبال خواهیم کرد. دچار انفعال و ضعف نمی شویم و به حول وقوه الهی، در برابر زیاده خواهی و زورگویی بیگانگان و دشمنان می ایستیم، هیجان زده و احساسی تصمیم نمی گیریم و به جای متن به حاشیه هایی که برای ما می سازند، معطل نمی شویم و اولویت ها را تشخیص می دهیم و به توانایی مردم و جوانان اعتماد می کنیم و به دشمن مطلقا اعتماد نمی کنیم


  • "نه ملت را شناختند و نه نظام را"

8- امروز، نقشه دشمن فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است؛ هدف هر سه نوع فشارهای دشمنان، سیطره بر کشور عزیز ما ایران است همچنانی که بر کشورهای بدبخت و روسیاه منطقه تسلط دارد. فشار اقتصادی و تحریم، جلوگیری از همکاری کشورها در حوزه اقتصادی با ما است؛ با فشار اقتصادی و تحریم می خواهند ملت ایران را به ستوه بیاورند تا نظام اسلامی ناچار بشود، تسلیم زورگویی های ما بشود، نه ملت را شناختند و نه نظام را شناختند.


  • امام مقابل صحابه قدیمی خود ایستاد

9- امام در برابر آمریکا مثل کوه ایستاد. در برابر فتنه‌های داخلی حتی در برابر شاگرد و صحابه قدیمی خود به خاطر اینکه رفتار او را بر خلاف حق مشاهده می‌کرد، بدون هیج ملاحظه‌ای ایستاد.


  • پیام به جوانان عرب زبان: برای آزادی کشورهای‌تان آماده شوید

10- شما جوانان عرب، امروز ملت‌هایتان به شما امید بسته‌اند، خود را برای روزی که کشورهایتان از نعمت آزادی و استقلال بهره‌مند شوند آماده کنید.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 97/3/2::: ساعت 1:45 عصر

 

به نام خدا  

آیا فکر کرده اید که تلاطم بازار ارز وطلا وارزاق عمومی وایجاد گرانی وعدم ثبات بازار اقتصاد ایران ، یک بازی سیاسی است؟ چرا؟

بسیار ساده است؛

برجامِ به اصطلاح 1 با ادعای حذف تحریمهای هسته ای منعقد گردید اما با توافق مرموز ایران وبا یک توافق خود خوان تیم مذاکره کنند ه ایران!! اما توضیح :

با وجود امکان حذف تحریمهای تسلیحاتی وموشکی وفضایی بر علیه ایران اسلامی ، اما آن را تا 5 سال به تعویق انداختند ،البته شاهد هم برای ادعای ما از غیب ! رسید ؛ و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پرده از روی ماجرا برداشت «ما وچین می خواستیم تحریمهای تسلیحاتی لغو شود اما علیرغم حمایت ما، خود تیم ایرانی موافقت کردند که تحریمهاتا 5 سال ادامه یابد در نهایت، همکاران ایرانی ما که طبیعتا تصمیم گیرنده اصلی بودند موافقت کردند که در این مورد معامله کنند .طبیعتا ما وچین با توجه به اینکه ایران با آن موافق بود از آن حمایت کردیم .در این دوره، تسلیحاتی که به ایران داده می شود باید تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل (بگو جاسوسان آمریکا واروپا) باشد»

واین موافقت تلخ با مواضع آقای دکتر روحانی در مناظرات ،هماهنگ است که طلبکارانه خطاب به مدافعان حقیقی عزت وشرف ایران اسلامی فریاد زد: «روی موشک شعار نوشتند تا برجام را بر هم بزنند، برای اینکه ما نتوانیم از برجام استفاده کنیم!!»

 البته آن زمان شاید برای ما نامفهوم بود که برجام هسته ای چه ربطی به موشک وتسلیحات دارد اما نگو که تیم مذاکره کننده ، خود، مقدمات پذیرش برجام 2 و3 یعنی خلع سلاح موشکی وهوا فضا و... را فراهم می کرده واین روزها ، با تلاطم وفشار اقتصادی داخلی واروپائیان(ترک شرکتها ،لغو قراردادها و...) بر مردم ،در صدد فشار بر افکار عمومی ومسئولین دیگر برای پذیرش برجام تسلیحاتی وموشکی ومحدود کردن بُرد موشکهای بالستیک وبازدارنده ی ما تا 300 کیلومتر آن هم با نظارت قوی واطلاع قبلی در پرتاب هستند .

آری رفقا! وقت نشان دادن غیرت ملی واسلامی است وقت دفاع از خونهای شهداست ، آیا دستگاه دیپلماسی ومذاکره کننده ایران  ونیز مجلس ما (در قرارداد مقدماتی FITF و...)تن به یک معاهده ی ذلت بار تاریخی خواهد داد واستقلال وشرف ما را خواهد فروخت ویا با فراست وبا ثبات قدم در مقابل زیاده خواهی ها ونقشه های شوم آمریکا ،اروپا وایادی شان خواهد ایستاد وبا تکیه بر نیروها وامکانات داخلی ، امت را با توکل بر خدا در اهداف اسلامی اش پیش خواهد برد. فاعتبروا یا اولی الابصار   

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک