سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550599

  بازدید امروز : 11

  بازدید دیروز : 5

ناب - طالب پور

 
سودمندترینِ گنج ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 93/3/22::: ساعت 12:48 عصر

به نام خدا 

زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت الله الاعظم ارواحنا فداه .

امام راحل عظیم الشأنمان چنین نوشته اند :

 

      "خلاصه ی کلام اینکه ما باید بدون توجه به غرب حیله‏ گر و شرق متجاوز و فارغ از دیپلماسى حاکم بر جهان در صدد تحقق فقه عملى اسلام برآییم و الاّ مادامى که فقه در کتابها و سینه ی علما مستور بماند، ضررى متوجه جهانخواران نیست و روحانیت تا در همه ی مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمى ‏تواند درک کند که اجتهاد مصطلح براى اداره جامعه، کافى نیست.


حوزه ‏ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیاى عکس العمل مناسب باشند.


چه بسا شیوه ‏هاى رایج اداره امور مردم در سالهاى آینده تغییر کند و جوامع بشرى براى حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علماى بزرگوار اسلام از هم ‏اکنون باید براى این موضوع فکرى کنند" .
 
منبع:امام خمینی ره؛  منشور روحانیت ص32


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 93/3/22::: ساعت 12:5 صبح

به نام خدا

او که عقل کل وکل عقل است

او که نفس کامل انسانی در کالبد جسمانی است

او که روح الهی  متعلق به بدن است

او که حقیقت قرب الهی را به نوش جان نیوشیده است

او که مظهرو تجلی همه ی صفات حسنه وخدایی است 

او که امید همه است

او که حاکم عادل منتقم است

او که همه ی هستی در مهیا شدن حکومت سراسر نور ورحمتش زمینه سازند

او که دلهای عارف ومصفای جهان ، اورا رهبر وامید خود می خوانند

او که آمال مظلومان است

او که زمین را وجهان را پر از عدل وداد می کند

او که راه بندگی ، سرافرازی وسرفرازی را نشان می دهد

او که نصرت وفتح حقیقی را می آورد

او که والاترین شاخص،معیار  ورهنماست

او که ولیّ  زمین وزمان بلکه لازمان ولامکان است

او که قطب، محور ومدار عالم امکان است

آری! او آمد (میلادش مبارک)

اما آیا آرزوی ما فقط دیدن اوست ؟

قطعا این، کمترین آرزوی یک منتظر حقیقی است

منتظر حقیقی در پی  پیروی از اوست ؛پیروی به معنای حقیقی کلمه .

 

وامروز پیروی از امام غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف  یعنی پیروی از ولی فقیه .انتظار واقعی یعنی این ؛ اللّهم الرزقنا توفیق الطاعة ./. 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 93/3/20::: ساعت 12:6 صبح

به نام خدا 

جل الخالق از این همه سلیقه ،ابتکار ،تنوع طلبی واستفاده از ظرفیتهای جهانی ونخبگانی  که برای تبیین افکار شهید مطهری دست از سر یک فرد منحرف  وابسته ی محقق صهیونیست  همجنس گرا ،بر نمی دارند .

رفقا !قالب سازی ونقش بازی کردن هم راه ورسم و حدی دارد !

 

دعوت از آمریکایی همجنس‌باز

 برای تبیین اندیشه شهید مطهری!

وقتی در یک بیانیه حدودا ششصد کلمه‌ای، بیش از یکصد کلمه آن، توهین و آتشباری از عصبانیت و بکار بردن الفاظی مثل «جاهل، خبیث، کینه‌جو، خودسر، دروغ، کینه، نیرنگ‌ و...» باشد، به سادگی می‌توان هم به عمق ادب و شخصیت نویسندگان بیانیه پی برد و هم از استواری دلیل و منطق آنها خبردار شد!

ماجرا به اعتراض مردم و علمای مشهد- و به تعبیر برخی و از جمله بیانیه‌نویسان «عده‌ای بیکار و متوهم» - به سفر استاد دانشگاه و نویسنده آمریکایی به نام «جیمز کلی کلارک» باز می‌گردد. کلارک محقق ارشد موسسه مذاهب کلارک کافمن در  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 93/3/18::: ساعت 4:49 عصر

به نام خدا 

ای کاش رییس جمهور محترم ایران هم کمی تأمل نمایند

شنیده ایم سر ایشان خیلی شلوغه و کمتر به امور لوکال ومنطقه ای می پردازند وبیشتر به امور گلوبال وجهانی از نوع گرایش  غرب وآمریکا اشتغال دارند وبه کشورهای کم توجه شونده ای مثل سوریه وقعی نمی گذارند !!

لطفا : 

انتخابات سوریه پیام اقتدار ایران به جهان بود 

و : لطفا آقای روحانی را از نتایج انتخابات سوریه مطلع کنید!


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/3/12::: ساعت 12:27 صبح
به نام خدا 
ایران، قدرتی نظامی مثل سپاه و بسیج دارد

* امروز انقلابیون جهان اسلام به توان دفاعی نظام اسلامی به عنوان یک نقطه امید نگاه می کنند و آن را الگوی خود می دانند به نظر شما چرا دشمنان اسلام نوک اصلی پیکان حمله خودشان را به این توان دفاعی نظام اسلامی متوجه کردند؟

معلوم است که تا وقتی این توان نظامی در ایران وجود دارد دیگر آنها نمی توانند با زور کودتا کنند. کما اینکه در مصر کودتا کردند و حکومت منتخب اخوان المسلمین را از بین بردند و در الجزایر 10 سال پیش این کار را کردند و انتخابات را بهم زدند ولی در ایران دیگر نمی توانند کودتا کنند. یک قدرت نظامی مثل سپاه و بسیج ایستاده و هرگونه توطئه و کودتا را خنثی می کند و این قدرت نظامی قوت قلبی است هم برای ملت ایران هم برای امت اسلامی در جهان، که یک نیروی نظامی در برابر این استعمارگران ایستاده و جلوی توطئه آنها را حداقل در ایران و منطقه می گیرد.


* شیوه های دشمن برای تضعیف بنیه دفاعی و امنیت ملی را چگونه ارزیابی می کنید؟

تنها تاکتیکی که دشمنان برای تضعیف بنیه دفاعی ما به کار می بردند همین اختلاف انداختن بین صفوف ملت، اختلاف بین سیاست مداران و اختلاف بین روشنفکران است و با همین اختلافات میکوشند که در داخل مملکت و نظام اختلافاتی ایجاد کنند و با این اختلافات سعی می کنند انقلاب را در درون دچار تضاد کنند تا بتوانند نقشه های شومشان را اجرا کنند .

* تفسیر استراتژیک خودتان را از آیه شریفه " وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ" بفرمایید و اگر مایل هستید نظرتان را در مورد مذاکرات اخیر هم بفرمایید.
ادامه مطلب...
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/3/12::: ساعت 12:25 صبح

به نام خدا 

«...کودتا در ایران ممکن نیست»

عباس آقازمانی، معروف به «ابو شریف» از جمله چهره های رازآلود دوران معاصر است. او که در دوران مبارزات قبل از انقلاب کارنامه‌ای فعال دارد، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب از چهره‌های نمادین انقلاب و مسئولان محبوب و شناخته شده جمهوری اسلامی بود، شهرتی در خور داشت و در صحنه‌ها حضوری نمایان داشت.

تمام این ابر قدرتها و استعمارگران به این نتیجه رسیدند که در میدان جنگ نمی توانند با مسلمانان مقابله کنند و به همان سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن توسل جستند تا مسلمانها خودشان، خودشان را از بین ببرند و از این طریق بر آنها مسلط و تمام سرمایه هایشان را به غارت ببرند.

می بینیم که دستگاههای تبلیغاتی و رادیو و تلویزیون آنها همه با هدف ایجاد تفرقه فعالیت می کنند.حتی سایت های شیعه ایجاد کردند تا به سنی ها فحاشی کند و سایت هایی برای سنی ها که به مقدسات شیعه توهین کنند تا با این تحریکات جنگهای شیعه و سنی را ادامه دهند و بتوانند از وحدت و همبستگی مجدد امت اسلامی جلوگیری کنند و از گسترش حکومت اسلامی جهانی و به خطر افتادن منافعشان جلوگیری کنند.

توصیه ابوشریف به فتنه گران/ کودتا در ایران ممکن نیست

...طبق آماری که گرفتند در فرانسه 20 سال آینده تعداد مسلمانها در اکثریت خواهد بود. در انگلستان 10 سال دیگر اکثریت مسلمان خواهند بود و در آمریکا هم به همین ترتیب. در حالی که اسلام اینگونه پیش میرود ما باید یک موضع ارشادی داشته باشیم و از این نظر ما رسالت داریم که آنها را از انحراف باز داریم، نه اینکه خودمان همه چیزمان را کنار بگذاریم از ولایت فقیه و نظام و سنتها و فرهنگ مان دست بکشیم و از فرهنگ های آنها پیروی کنیم و همه جوانهامان لباسهای آنها را بپوشند و از آنها تقلید کورکورانه کنند و نباید به خاطر مقداری پیشرفت تکنولوژی آنها خودباخته باشیم و تسلیمشان بشویم. در صورتیکه آنها الان در جهان به لحاظ سیاسی یک ابرقدرت در حال ورشکستگی هستند... ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 93/3/8::: ساعت 10:51 صبح

به نام خدا 

بدون غرض ورزی وستیزه جویی وفقط سؤالی از سر دلسوزی :

آیا واقعا دور اندیشی واعتدال وتدبیر چنین اقتضایی دارد

مواضع عجیب برخی مسئولان دولتی و تاکید آنها بر «رفع فیلتر» شبکه های اجتماعی به چه منظوریست!

لطفا مطالعه نمایید :

در سایه انفعال و سکوت مسئولان

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/3/5::: ساعت 4:57 عصر

به نام خدا 

حضرت محمد(ص) قبل از بعثت، در بعضی از اوقات برای تفکر و عبادت به غار حرا در کوهی واقع در شمال مکه پناه می ‏برد تا این که در این روز، فرشته‏ ی وحی، جبرئیل امین، بر آن حضرت نازل شد و به آن حضرت بشارت نبوت و رسالت داد. این واقعه به طور مشهور، در روز 27 رجب، سیزده سال قبل از هجرت و در سال چهلم عام الفیل برابر با سال 610 میلادی روی داد.


اولین آیاتی که بر حضرت نازل شد در ابتدا آیات نخستین سوره ی علق و سپس مُدَّثر بود. آغاز اسلام و شروع بعثت با نام خدا، خواندن، قَلَم، قیام، هشدار، پاکی و اخلاص و بزرگداشت خدا شروع شد.

بعثت که به معنی رستاخیز معنوی و انقلاب در همه‏ ی امور است با انقلاب فرهنگی آغاز گردید. چرا که پایه و اساس تحوّل فرهنگی به خواندن، نوشتن و پاک سازی و بهسازی فرهنگی بستگی دارد.


در آن زمان محیط مکه و اطراف آن، چنان در لجن ‏زار بت‏ پرستی و خرافات و فساد غرق بود که دعوت علنی بر خلاف آن وضع، ممکن نبود. بلکه نیاز به هسته‏ ی مرکزی و دفاعی و اجتماع یاران وفادار و فداکار داشت. از این رو، پیامبر بزرگ اسلام(ص) سه سال به طور محرمانه با افراد تماس می‏ گرفت و آن‏ها را به اسلام دعوت می‏ نمود.

پیامبر گرامی اسلام، پس از بعثت، نستوه و خستگی‏ ناپذیر با جهل، کفر و ستم مبارزه کرد و پس از سه سال تبلیغ مخفی و ده سال دعوت علنی مردم به توحید و ترویج آشکار دین اسلام در شهر مکه ، به مدینه هجرت کرد وبه تشکیل حکومت اسلامی  وامور محوله از سوی خداوند پرداخت و تا پایان عمر خویش در آن دیار ماند.(1)



-------------------------------------------------------
 بسم الله الرحمن الرحیم ؛ یا أیُّهَا النَّبِی إنّا أرسَلناکَ شاهِداً و مُبَشِّراً و نَذیراً و داعِیاً إلَی اللَّهِ بِإذنِهِ و سِراجاً مُنیراً
ترجمه:
ای پیامبر! ما تو را گواه و نوید دهنده و هشدار دهنده فرستادیم که به فرمان خدا به سوی او دعوت کنی و چراغی روشنی بخش باشی ( سوره احزاب ، آیه 46 - 45 ).
پیامبر صلی الله علیه وآله : إنَّما بُعِثتُ لِاُتمِّمَ مَکارِمَ الأخلاقِ
ترجمه:
من مبعوث شدم تا بزرگواری‏های اخلاقی را کامل کنم (بحار الأنوار ، ج 16 ، ص 210 ).

پیامبر صلی الله علیه وآله : بُعِثتُ بِمَکارِمِ الأخلاقِ و مَحاسِنِها
ترجمه:
من برای [احیای] مکارم و نیکی‏های اخلاقی مبعوث شدم (بحار الأنوار ، ج 16 ، ص 287 ).

امام علی ‏علیه السلام : أرسَلَهُ عَلی حِینِ فَترَةٍ مِنَ الرُّسُلِ و طُولِ هَجعَةٍ مِنَ الاُمَمِ و اعتِزامٍ مِنَ الفِتَنِ وَانتِشارٍ مِنَ الاُمُورِ و تَلَظٍّ مِنَ الحُرُوبِ و الدُّنیا کاسِفَةُ النُّورِ ، ظاهِرَةُ الغُرورِ عَلی حِینِ اصفِرارٍ مِن وَرَقِها و إیاسٍ مِن ثَمَرِها
ترجمه:
خداوند او را در زمانی فرستاد که روزگاری بود پیامبری برانگیخته نشده بود ، و مردم در خوابی طولانی به سر می‏بردند ، و فتنه‏ها بالا گرفته و کارها پریشان شده بود ، و آتش جنگ‏ها شعله می‏کشید ، و دنیا بی فروغ و پر از مکر و فریب گشته ، برگ‏های درخت زندگی به زردی گراییده و از به بار نشستن آن قطع امید شده بود (نهج البلاغه ، خطبه 89) .

امام علی ‏علیه السلام : أرسَلَهُ بِالضِّیاءِ و قَدَّمَهُ فِی الاِصطِفاءِ فَرَتَقَ بِهِ المَفاتِقَ و ساوَرَ بِهِ المُغالِبَ و ذَلَّلَ بِهِ الصُّعُوبَةَ و سَهَّلَ بِهِ الحُزُونَةَ حَتّی سَرَّحَ الظَّلالَ عَن یَمینٍ و شِمالٍ
ترجمه:
او را با نور فرستاد و در گزینش ، مقدّم داشت . به واسطه ی او گسستگی‏ها را به هم آورد و چیره جو را شکست داد و مشکلات را آسان و ناهمواری‏ها را هموار کرد تا جایی که گمراهی را از راست و چپ دور کرد (میزان الحکمه ، ح 19841 ).

امام علی‏ علیه السلام : . . . إلی أن بَعَثَ اللَّهُ سُبحانَهُ مُحَمَّداً رَسولَ اللَّهِ لإِنجازِ عِدَتِهِ و إتمامِ نُبُوَّتِهِ
ترجمه:
. . . تا این‏که خداوند سبحان محمّد پیامبر خود را فرستاد تا وعده ی خویش را به انجام رساند و سلسله نبوتش را کامل کند (نهج البلاغه ، خطبه 1 ).

امام مهدی ‏علیه السلام : إنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً رَحمَةً لِلعالَمینَ و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ
ترجمه:
خداوند محمّد را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد و نعمت خود را تمام کند (بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 194 ). 

مبعث پیامبر نور ورحمت حضرت محمد صلوات الله علیه وآله وسلّم بر همه ی مسلمانان وآزادگان جهان تهنیت باد./.

----------------
1)-روزشمار تاریخ (قمری)- مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک