سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550793

  بازدید امروز : 67

  بازدید دیروز : 38

ناب - طالب پور

 
اگر بر دشمنت دست یافتى بخشیدن او را سپاس دست یافتن بر وى ساز . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/10/29::: ساعت 10:48 عصر

به نام خدا 

...خداوند اول مسجد ساخت بعد شهر «ان اول بیت» ولی ما صدها شهرک بی مسجد داریم.

توصیه‌های قرائتی به روحانی/ از این دوست قدیمی حمایت کنید

ما حرفی نداریم شرمنده خدا، پیامبر و اهل بیت و شهدا باشیم ولی برای ما شرمندگی نزد شاه عباس خجالت آور است که او بگوید من برای تعداد کمی از زائران امام حسین بدون ماشین و قطار و نفت صدها سال قبل کاروانسراها ساختم ولی شما برای میلیون ها نسل نو آن هم برای نماز واجب باز هم عقب هستید... ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 93/10/27::: ساعت 4:48 عصر

به نام خدا 

در راستای شفاف سازی  مدیر عامل محترم چادر ملو  و چرایی حمایتهای نماینده محترم مجلس از ایشان این متن را مطالعه نمایید  شاید به لطف خدا برخی معماها  راه حلی پیدا کند ، خدا رو چه دیدید شاید کسی  به مردم نجیب وشریف ما  جوابی هم داد والا که به قیامت سپردن هم راهیه . 

واما متن : 

جناب مهندس نوریان

جواب مردم را بدهید!

 

اما لینک مصاحبه ایشان:پشت پرده اتهام‌زنی‌ها علیه چادرملو

وسخنان نماینده ی میانه درمجلس دراین مورد: شرکت چادر ملو و بوی تعفن فساد


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 93/10/26::: ساعت 12:14 عصر

به نام خدا 

علامه حسن زاده آملی حفظه الله: ظهور اتفاق افتاده است!

 علامه حسن زاده آملی: ظهور اتفاق افتاده است!

اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینه‌ای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت. بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است.

اوایل روزهای  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 93/10/19::: ساعت 2:32 صبح

به نام خدا 

پیامبر اعظم اسلام فرمودند: " اِنّ لربکم فی ایام دهرِکم نفحات ،اَلا فتَعرّضوا لها "(1)

«همانا پروردگار شما در دوران زندگی برای شما لحظه‏ های بسیار سودمند و مغتنمی فراهم ‏می‏آورد، خودتان را در معرض آنها قرار دهید و استفاده ی شایان‏ببرید»

از جمله نفحات الهی  همین ایام مبارک میلادهاست .

در روایت نیامده که به علم واطلاعاتتان اضافه کنید (البته در علم آموزی وپژوهش گری که مقوله ی جدایی است ،آیات وروایات فراوانی هست و بحثی مستوفی می طلبد) بلکه می فرماید نسیمهایی می وزد  خود را در معرض آنها قرار دهید  از او استشمام کنید ، بو بکشید « به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله  در درسشان  می فرمودند : نسیم را که نمی خوانند بلکه بو می کشند ، شب قدر ، عید فطر وقربان  ومیلاد پیامبر صلی الله علیه وآله وامام صادق علیه السلام نسیم اند که باید بویید»

باید جان خود را از عطر خوش وروح افزای الهی اش معطر کنیم  واز فضای ملکوتی میلاد این دو نور الهی ، دو منشأ فیض ربوبی ، کمال استفاده را ببریم .

 

بر سر سفره ومأدبه ی فضایل وکمالات گهربار پیامبر رحمت ص وصادق آل محمد ع ، حقیقت وجود خود را توسعه دهیم  ودر مسیر پیشرفت وانبساط حقیقی جانمان گام برداریم  وفلسفه ی واقعی خلقت فردی واجتماعی مان را، نه در قال وقیلها ی دنیوی وجاهلیت مدرن ،که درالگو گیری از پیامبر عظیم الشأن ص برای ارتقای اخلاق  ومعارف ناب اسلامی در خودمان «انک لعلی خلق عظیم»و در ارشاد دیگران «بعثتُ لاتمم مکارم الاخلاق»بیابیم  واز ایثار ونثار جان و مال دریغ  نکنیم .

از خدا بخواهیم ،به ما  وامت بزرگ اسلامی  توفیق دهد  که در مسیر نسیم های جان فزای الهی قرار گیریم  وحقایق را بنوشیم  ، بدانیم که اولیاء الهی وشهیدان راه خدا با قرار دادن خویش در مسیر این نسیمها، به آن درجات عالی  از جمله ، مقام عندیت «عند ربهم یرزقون» نائل آمدند وبه تعبیر زیبای شهید آیت الله بهشتی (ره) : بهشت را به بها دهند به بهانه نمی دهند.

در هفته ی با سعادت وحدت امید واریم به برکت ولادت موفور السرور حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله ومیلاد مجدِّد مکتب پیامبر اکرم حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  مسلمانان جهان خود را برای پیروزی اسلام بر کفر والحاد ، در معرض این نفحه ی ملکوتی (وحدت حقیقی مسلمین) قرار دهند وحول محور مشترکات دین جامع ومستحکم اسلام ؛ امت سعادتمند و حکومت واحد اسلامی را رقم بزنند .انشاءالله ./.   

پانوشت :  

1)-بحار الانوار  ج 7 ص 221


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 93/10/14::: ساعت 12:31 صبح

 به نام خدا 

 "خطبه بدون الف" حضرت علی (علیه السلام):

در جستجویی در کتاب سفینه البحار به خطبه ی بدون الف وخطبه ی بدون نقطه ی حضرت امیر علیه الصلاه والسلام رسیدم .

کتاب سفینه البحار مرحوم شیخ عباس قمی ،محدث  ومحقق جلیل القدر رحمت الله علیه متوفای 1319ش ، در واقع منقح ومنظم شده ی کتاب شریف بحار الانوار  مرحوم علامه محمد باقرمجلسی قدس سره است که بنابر آنچه بنده در کتابخانه دارم وچاپ دار الاسوه  ایران است ،در 8 جلد  به عربی وموضوعات به ترتیب حروف الفبا آورده شده است .این مطلب در جلد دوم ، باب الخاء بعدَه الطاء تحت عنوان " خطبه الخالیه عن الالف  وعن النقطه " صفحه 634  با اشاره آمده است

روزی امیرالمؤمنین علی علیه السلام در کنار اصحابش نشسته بودند ، و یاران آن حضرت  پیرامون فضل«خط‏»و مطالب مرتبط با آن بحث می‏ کردند، به این نتیجه رسیدند که در میان حروف‏«الف‏»از همه بیشتر مورد استعمال قرار گرفته است،و صحبت کردن بدون بکارگیری آن بسیار مشکل و دشوار است، حضرت با شنیدن این صحبت‏ها فی الحال ،بدون آمادگی قبلی وبی درنگ  این خطبه ی بدون الف را خواندند:

«حمدتُ و عظمت من عظمت منته و سبغت نعمته و سبقت‏ رحمته‏ غضبه و تمت کلمته و نفذت مشیئته و بلغت قضیته، حمدته حمد مقر لربوبیته، متخضع لعبودیته، متنصل من خطیئته، معترف‏ بتوحیده،  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 93/10/9::: ساعت 11:7 عصر

به نام خدا 

ضمن تبریک حماسه ی بزرگ 9 دی  در رسوایی وآشکار کردن فتنه ی سبز  به مطلبی برخوردم که ماهیت برخی جریانات وحامیان فتنه ی 88 را آشکارتر می سازد : 

 

 حجت‎الاسلام سیدمحمود نبویان  با بیان اینکه آمریکا با نظام ولایی ایران سر ستیز دارد، گفت: بعد از رحلت امام خمینی(ره) به دولت سازندگی بها داده شد تا روشنفکران و تکنوکرات‎ها علیه اسلام کار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اصلاح‎طلبان پا را تا حدی فرا گذاشتند که اعلام کردند قرآن سخن خدای متعال نیست و پیامبر(ص) آن را از خود آورده است!.

نبویان ادامه داد: آنها جسارت و جرأت را تا حدی رسانده بودند که معصوم بودن ائمه(ع) را زیر سئوال می‎بردند و می‎گفتند وقتی سخن از اصلاحات می‎شود قرآن نیز باید اصلاح شود زیرا پر از تناقض است!.

وی گفت: اعتراض به خدا و حتی فتنه‎گر خواندن آن، نقد به قرآن کریم، قبول نداشتن وحی و اینکه قرآن ناشی از احساسات حضرت محمد(ص) بود و اگر ایشان بیشتر عمر می‎کردند قرآن نیز شاید دو جلد می‎شد! از افاضات اصلاح‎طلبان و دوم خردادی‎ها بود!.

نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی خاتمی را رأس فتنه دانست و ادامه داد: این فرد با آگاهی کامل و با هدف براندازی نظام در جریان فتنه 88 نقش‌آفرینی می‎کرد.

وی ابراز داشت: در روزهای بستری مقام معظم رهبری در بیمارستان، چهار نفر واسطه شدند که خاتمی به عیادت ایشان رود اما رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که من او را «باغی انقلاب» می‎دانم و اجازه ملاقات ندادند.(باغی کسی است که از تحت ولایت  امام و رهبر نظام اسلامی خارج شده باشد وبه حد ستیز با او در آید )1

نبویان با بیان اینکه میزان صداقت افراد در ولایت‌پذیری را باید در عمل دید نه پشت تریبون؛ خواستار توجه به این مهم شد.

وی در ادامه ی سخنرانی در همدان گفت: برادرِ خاتمی در سال 84 می‎گفت «چه کسی گفته اصلاحات شکست خورده؟ این جریان آن قدر پیروز شده که امروز به خود حق می‌دهیم اگر در رأس حکومت امام غایب معصوم باشد در ملأ عام او را نقد و استیضاح کنیم!».

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این اظهارات سخیف و مغرضانه نشان از آن دارد که اینان با اسلام و اصل آن مشکل دارند، بیان داشت: در جریان فتنه، عناصر اصلی فتنه حتی قانون اساسی جدیدی را نوشته بودند که این کار معنایی جز تلاش آنها برای براندازی نظام اسلامی نداشت.

وی ادامه داد: در قانون اساسی فتنه‎گران هر جا نامی از اسلام آمده، حذف و حتی اندک ارتباطی با اسلام منجر به حذف آن اصل شده بود.

نبویان با بیان اینکه برخی عمامه به سرها و آنانی که نخست وزیر امام بودند، حتی یک کلمه فتنه را محکوم نکردند که خود نیز آبی بر آسیاب دشمن ریختند، خواستار توجه به این مهم شد.

وی با گریزی به برنامه‌ریزی فتنه‎گران از سال 78 برای براندازی نظام گفت: بانی فتنه 78 تاج‎زاده معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات بود یعنی در جمهوری اسلامی یک وزارتخانه می‎تواند منشأ فتنه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: سال 76 وقتی خاتمی رأی آورد حجاریان تئوری فتح سنگر به سنگر را مطرح کرد و گفت؛ حالا که قوه مجریه را گرفته‎ایم باید قوه مقننه را نیز از آن خود کنیم.

وی ادامه داد: آنها متوجه شدند تا زمانی که جایگاه رهبری را در دست نگیرند نمی‎توانند به اهداف خود برسند پس در این جا فتنه جدیدی شروع شد.

هدف فتنه ، زدن اصل ولایت فقیه است

نبویان گفت: از آن جا که عزل و نصب رهبری توسط مجلس خبرگان انجام می‎شود و چون به آن نفوذ نداشتند، بر روی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به عنوان بازوان رهبری متمرکز شدند.

وی تئوری قتل‌های زنجیره‎ای را در راستای همین امر دانست .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایجاد فشار از پایین و چانه‎زنی از بالا را از دیگر رویکردهای جریان فتنه خواند و ادامه داد: آوردن مردم و دانشجویان به کف خیابان به منظور مجبور کردن نظام برای باج دادن از دیگر اهداف این جریان بود.

وی افزود: عبور از فتنه‎های سنگین با درایت مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در دفاع از نظام و ولایت محقق شده که باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لوایح دوقلو به منظور افزایش اختیارات رئیس جمهور تا حد عزل و نصب رهبری و کاهش قدرت شورای نگهبان در انتخابات مجلس، آن را دسیسه دیگری از سوی فتنه‎گران دانست که البته این حربه نیز عملیاتی نشد.

 آقای روحانی! حواستان به اطرافیانتان باشد

وی ادامه داد: فتنه‎گران و مخالفان نظام همین الآن هم برای مجلس خبرگان آینده برنامه‎ریزی کرده‌اند و صریحاً گفته‌اند که خبرگان آینده خبرگان رهبرساز است.

(منبع : خبر گزاری ها)

1)-برخورد با اهل بغی در فقه همان‌ رفتار امیر المومنین (ع) با خوارج است. ابتدا باید ارشاد و موعظه و رفع شبهه کرد، اگر بازنگردند با بغاة  برخورد جدی می‌شود. این رفتاری است که هر حکومتی با قیام مسلحانه  واغتشاش علیه خود انجام می‌دهد.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 93/10/9::: ساعت 10:29 عصر

به نام خدا 

امید واریم مدیر عامل محترم شرکت معدنی صنعتی چادر ملو ی اردکان جناب آقای نوریان  ورفیق شفیق ایشان  ومدافع حقوق  مدیر عامل محترم  جناب آقای تابش  به تدریج آمادگی پاسخ گویی را در خود ایجاد نمایند (هرچند از قرار معلوم پشت گرم به مافیای قدرت وثروتی اند که  واژه ی پاسخگویی را برایشان هجی نکرده است): 

رفقا ! موضوع دارد کم کم جالب می شود ( ادعای ولایتمداری و تبعیت از رهنمودهای رهبری در اجرای سیاستهای  اقتصاد مقاومتی توسط برخی نمایندگان ظاهر ساز  هم خود حکایتی دارد !!)

 

     مصاحبه اختصاصی دکتر محمدعلی مددی نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با صدای صنعت،ایشان در پاسخ به سوالات به شرح ذیل:

*در مورد بحث معدن چادر ملو و گل گهر شما و جناب آقای قاضی پور  شکایتی را تنظیم کرده و به کمیسیون اصل 90 داده اید که این شکایت به حق بوده می خواستم حضرتعالی این موضوع را باز کنید که چطور به اینجا رسیدید که قضیه را باشکایت دنبال کنید ؟

   من این موضوع را به طور کلی خدمت شما عرض می کنم که اقتصاد ایران وابسته به نفت می باشد و تک محصولی است و این تک محصولی بودن بلایی سر اقتصاد ایران آورده که تحریم ها و زیر فشار بودن مردم از آن ناحیه است لذا مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تا تکیه بر پتانسیل های داخلی از جمله معادن، توسعه کشاورزی، حمایت از تولید و اصلاح سیستم بانکی و مالی شود.

متاسفانه به  جای آنکه در این حوزه ها نظارت و فعالیت بیشتری شود بر اثر عدم نظارت بعضی از آقایان و دولتمردان در بخش هایی که قبلا مطرح کردم  مافیای قدرت و ثروت  آمده اند سایه انداخته اند از جمله در بخش معادن  که ما می توانستیم با نظارت اصولی و صحیح با اخذ حقوق مالکانه دولت و همچنین با گرفتن مالیات بر ارزش افزوده می توانستیم منابع درآمدی معادن را به جای منابع در آمدی 60 درصدی نفت جایگزین کنیم .

متاسفانه این کارها انجام نشده است و ما شاهد این هستیم که در بخش معادن به خصوص معادن گل گهر و چادر ملو تخلف های آشکاری اتفاق افتاده است که از سال 84 تا به امروز به طور متوسط سالانه 2 میلیون تن انواع سنگ آهن توسط دلالان و مافیا به کشورهای دیگر صادر می شود که این مصداق بارز خام فروشی است که مقام معظم رهبری بارها بر عدم خام فروشی تاکید کرده اند و ما می توانستیم به جای 2 میلیون تن خام فروشی آن را به شمش یا فرآورده های فولادی تبدیل کرده که چند برابر ارزش افزوده آن را به دست آوریم که این امر حاصل نگردیده است  متاسفانه  به دلیل عدم نظارت صحیح این رانت ها تبدیل به فساد های بزرگ شده که به بخشی از آن اشاره می کنم.

1 – بخش  قابل توجهی از سهام معدن چادر ملو مربوط به بانک سپه است که متاسفانه این بانک ها به جای آنکه نقدینگی مردم را جمع کرده و در راستای تولید و اشتغال به کار ببرند دلالی می کنند در تمامی مملکت می گردند و جاهایی که اصل 44 می خواهد اجرا شود  در آنجا چوب حراج به بیت المال می زنند و آنها این املاک از جمله چادر ملو و فولاد میانه را بر می دارند که این امر قابل پیگیری است.

2- تخلفات مالیاتی چادر ملو حدود 7 هزار میلیارد تومان است که به گفته رئیس کمییسیون اصل 90 محرز شده است من متعجبم این چه دست هایی است که آنها را پیگیری نمی کند. وقتی رئیس کمیسیون خودش اعلام می کند حدود 7 هزار میلیارد تومان قطعی شده چرا هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و با آنها برخورد نمی شود.

* با توجه به اینکه این تخلفات مالیاتی برای کمیسیون اصل 90 محرز شده،  آیا این شکایت به قوه قضائیه ارجاع شده است؟ 

بله بارها مطرح و پیگیری   ادامه مطلب...

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک