سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 552099

  بازدید امروز : 50

  بازدید دیروز : 94

ناب - طالب پور

 
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 90/11/15::: ساعت 11:22 عصر

 به نام خدا

«وقتى از اسلامگرائى در مصر یا تونس و لیبى سخن می رود، اسلام رسول‌اللّه (ص) است که در مدینه سایه‌ى رحمت و امنیت بر سر اهل ذمّه از مسیحى و یهودى گسترد. سخن از اسلام، به معنى دعوت به جنگ دینى میان خداپرستان و یا جنگ مذهبى و فرقه‌اى میان مسلمانان نیست...  ایران به دنبال ایرانى کردن اعراب یا شیعى کردن سایر مسلمین نیست؛ ایران به دنبال دفاع از قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و احیاء امت اسلامى است. براى انقلاب اسلامى، کمک به مجاهدان اهل سنت سازمانهاى حماس و جهاد و مجاهدان شیعى حزب‌اللّه و امل، به یک اندازه واجب شرعى است و احساس تکلیف میکند. ملت و حکومت ایران با صداى بلند و قاطع اعلام میکند که به قیام ملتها (و نه به ترور)، به وحدت اسلامى (نه غلبه و تضاد مذاهب)، به برادرى مسلمین (نه به برترى قومى و نژادى)، به جهاد اسلامى (نه خشونت علیه بى‌گناهان)، ان‌شاءاللّه معتقد و ملتزم است. براى سعادت همه‌ى ملتهاى مسلمان دعا کنیم و در کنار آن، وظیفه‌ى سنگین خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم و بدانیم که *و اللّه غالب على امره*<یوسف،21>». (ولی امر مسلمین  حضرت آیت الله خامنه ای 14/11/1390)

  

  تذکر:

وحدت با اتحاد متفاوت است ، وحدت یعنی دیگر دو تا نباشد یکی شود ،ماهیتش وهویتش یکی گردد.اما اتحاد آن که دوتاست ولی در کنار هم وهمراه با یکدیگر .

آیا وحدت قابل تحقق است ؟یا بانهایت تلاش ، آنچه تحقق می یابد  اتحاداست وبس ؟

    ادعا: تحقق وحدت،امکان پذیراست. 

دلیل :

مقدمه : دونوع وحدت (درعرف)قابل تصور است

1- وحدت فیزیکی ،قالبی ،جسمی وظاهری 

    اینکه در روز خاصی تعدادی از دانشگاهیان یا حوزویان به حوزه یا دانشگاه رفته ، در کنار هم بنشینند وبه صورت نمادین برنامه ای داشته باشند.البته این در جای خود مناسب است اما این قطعا وحدت نیست نهایتا می توان به آن اتحاد گفت .

  2-وحدت در هدف وغایت وغرض  

     برای تحقق اسلام وحکومت اسلامی هزینه شده ،از صدر اسلام تا کنون ، که تنها یک نمونه اش، حدود 000/200 هزار شهید ،که در این راه فدا شده است جانبازان ،آزادگان ،خیل خانواده هایی که برخی ، در حسرت محلی که بتوانند نشانی از فرزند جوانشان بگیرند ،جان دادند ،پدران ومادران وفرزندان واقوام شهیدان ورزمندگانی که با تمام وجود بهترینها ی زندگی شان را تقدیم آن هدف مقدس وروشن کردند وخیلی چیزهای دیگر ، بله همه شد تا اسلام ونظام اسلامی وولایی بیاید وبماند وبرای دیگران الگو شود .

    نتیجه :پس اگر هدف ،خدا ،اسلام ،ولایت الهی وتحقق آموزه های الهی واسلامی شد ،علاوه بر اتحاد ،وحدت نیز تحقق می یابد.

      1390/11/15 - 13:45

امام راحل نافذ البصیرة خمینی عزیز رحمةالله علیه برای تحقق حکومت جهانی اسلام وتشکیل امت اسلامی از 12 تا 17 ربیع الاول را «هفته ی وحدت »نامیدند .

این هفته را که میلاد پیامبر اعظم اسلام ،منادی وحدت جهانی و بهانه ای برای تحقق وبسط آن آرزوی والاست ؛وانشاءالله به زودی تحقق خواهد یافت،گرامی می داریم .

اما گلایه ای که باید داشت ،برگزاری جلسات ومراسمی است که  علاوه بر شأن بسیار پایین آن زمینه های تفرقه وسوءاستفاده ی دشمنان را فراهم می آورد ،و قطعا مرضیّ ائمه (ع) نیست ،امید است با ارتقاء بصیرت ومعرفتمان  در ایجاد این وحدت مطلوب، همه ی همت  را مصروف داریم ./.طالب پور


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک