بازدید امروز : 285
بازدید دیروز : 159
به نام خدا
«شهادت امام حسن عسکری علیه الصلوة و السلام را تسلیت می گوییم »
حضرت امامحسنعسکریعلیه السلام پس از 28 سال زندگی سعادتمند وپر مشقت درهشتم ربیع الاول سال260هجری در سامراء بهشهادترسید.
قال الإمام العسکریّ علیه السلام لِشیعَتِهِ :
أکثِروا ذِکرَ اللّهِ وذِکرَ المَوتِ وتِلاوَةَ القُرآنِ وَالصَّلاةَ عَلَى النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله
خدا و مرگ را، فراوان یاد کنید و بسیار قرآن بخوانید و فراوان بر پیامبر صلی الله علیه و آله صلوات فرستید.
(بحارالأنوار ج 75، ص 372و تحف العقول ؛ماروی عن العسکری ش 12)
به نام خدا
امام علی (ع ) فرمود ند «رُبَّ عالِم قد قَتلَه جهلُه و علمُه معه لایَنفعُه » (1)چه بسا دانشمندی که جهلش او را از پای درآوَرَد ودانش او همراهش باشد اما سودی به حال او نداشته باشد.
دو نکته:
اول : باتوجه به این که جمله»و علمه معه لاینفعه « جمله حالیه است , از آن استفاده می شود که آن دانشمندانی که به سبب جهل، هلاک می شوند, علمشان می توانسته سبب نجاتشان باشد و حامل علم نافع بوده اند؛ اما به حالشان سودی نبخشیده است .
دوم: براساس نقل ابو مخنف در کتاب «جُمَل » این سخن را امیرالموئمنین علی (ع)هنگام خروج «طلحه و زبیر و عایشه » به سوی بصره برای جنگ جمل , ایراد فرموده اند(2)یعنی
به نام خدا در ادعیه آمده است که: « واجعل النور فی بصری والبصیرة فی دینی» مؤمنین باید از بصیرت؛ هوش ؛ ذکاوت واستفاده ی صحیح از بصر برخوردار باشند در بهار ماههای قمری روز های شادی اهل ایمانیم لذا مناسب دیدم چند آزمون هوش بصری خدمتتان ارائه نمایم : هوش وذکاوت یک
هوش تصویری(درخت)
اگر بین 0 تا 5 تصویر صورت پیدا کردید – سبک مغز
اگر 6 یا 7 تصویر صورت پیدا کردید – کند ذهن
اگر 8 یا 9 تصویر صورت پیدا کردید – معمولی
اگر 10 یا 11 تصویر صورت پیدا کردید – خیلی خوب
اگر 12 یا 13 تصویر صورت پیدا کردید – نابغه
به نام خدا
دوستان ! بسیار جالب و در عین حال خنده دار است که اغلب ورشکستگان وبه کُما رفتگان سیاسی ، کسانی که به ظاهر ویا در خفا برای مقابله با نظام اسلامی ،رهبری نظام وعلیه هموطنان خود فتنه گری کرده یا کمی با ارفاق بگوییم فتنه آلود ودچار فتنه شدند - که برخی آقایان سیاسیون دل رحیم وسابقه دار راضی شوند - وهمچنان بر مواضعشان باقی اند ( نشانه اش آنکه یا در صحبتها یشان هنوز اظهار برگشت نکرده اند ویا عملا بازگشتی نداشته اند مثلا در هیچیک از راهپیماییهای 9 دی یافت نشده اندو...) آنان که با منافقین، سلطنت طلبها ، بهایی ها ، کومله ها ، ملی مذهبی ها ی نهضت آزادی، ضد انقلابهای خارج نشین ، خود فروخته های وطن فروش، رقاصه های فاسد الاخلاق ،شیخ نشینهای مترف ، قلم بدستان مزدور، با آنها که نتانیا هو از آنها به عنوان " بزرگترین سرمایه ی اسراییل در ایران" یاد کرد و با گروههایی مثل عبدالمالک ریگی ونیز طراحان انقلابهای مخملی در جهان و بالاخره با دشمنان خارجی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه شدند وضربه ای تاریخی به مردم واعتبار نظام شهید داده ومقدس ایران اسلامی زدند؛ حال با همه ی قوا ونقشه وترفند در پی روزنه ای برای برگشتن اند ! واقعا خود را چه فرض کرده اند؟ وما را چه؟!!! این حرف ملت بصیر وآزموده ی ایران اسلامی است که :
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
(البته مطمئنم نگارنده را متهم به تندروی وافراط نمی کنید چون مطالب مذکور اظهر من الشمس است ومخاطب اینجانب همانهایی اند که رهبری معظم انقلاب در موردشان فرمود؛کسانی اند که از راه غیر قانونی عمل کردند: « کسانی بخواهند از راههای غیر قانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملأ اعلی ، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند.»)./.طالب پور
رفقا ! خوب است اینجا را هم مطالعه کنید :متهم ردیف اول تقلب برای انتخابات آزاد قمپز در کرد! واینجا( انحطاط اخلاقی و تمسخر حجاب توسط )
به نام خدا
خاطره ی به یاد ماندنی خروج وفرار دیکتاتور ایران در 26 دی 1357 به روایت دو تصویر
پس از فرار شاه، امام خمینی(ره) در پیامی به ملت ایران اعلام کرد: «فرار محمد رضا پهلوی را که طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است به شما ملت فداکار تبریک عرض می کنم... اینجانب از همه طبقات، خصوصاً حضرات علمای اعلام، در این موقع حساس تشکر می کنم و سلامت و سعادت همگان را از خداوند متعال خواستارم و وحدت کلمه را همیشه خصوصا تا برانداختن رژیم شاهنشاهی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی امیدوارم.»
به نام خدا
"پیشنهاد می شود که رئیس جمهور کشور، از طریق مجلس و نمایندگان ملت برگزیده شود، زیرا مجلس خانه ملت است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، منتخبان ملت می باشند و گزینش آنها به یک معنی گزینش مردم است و از این طریق مشکل بزرگ پنجمی (علاوه بر 4 عویصه ی مذکوردر متن)که دامنگیر وضع سیاسی ماست، مرتفع می گردد. گاهی مشاهده می شود که یک نوع دوگانگی میان مجلس و ریاست جمهوری وجود دارد و مسلما این نوع دوگانگی به زیان همگان است ولی گزینش رئیس جمهور از طریق پارلمان، این مشکل را نیز برطرف می کند."
نظر آیت الله سبحانی حفظه الله از مراجع عظام تقلید در خصوص برگزینی نظام انتخابات پارلمانی :
اتحاد و یگانگی، رمز پیروزی ملت ها در تمام زمینه هاست، " وحدت کلمه" سبب می شود که ...
به نام خدا
به نام خدا
دوستان ! سخنانی که از سوی برخی افراد وگروه ها ایراد می شود حاوی نقد هایی بر مسایل اجرایی وامور دیگر است ؛ هر چند شماری از آنها به حق ومطابق با واقع است اما آیا به نظر نمی رسد با توجه به شرایط منطقه ای وجهانی جمهوری اسلامی ایران وبا تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آرامش کشور تا انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری ؛ بیان این سخنان نابجا وبلا موضع است ؟! وبصیرت وزمان شناسی؛ غیر این راه ومسیر را اقتضاءمی کند؟! اگر مسائل ومشکلاتی در کشور بویژه در امور اجرایی وجود دارد که البته مشهود است و وجود دارد ؛لکن آیا با پرداختن به مسائل حزبی وشخصی یا امور فرعی وجزیی ویا طرح امور تاریخ مصرف گذشته ؛ وادعای موقعیت شناسی وانجام وظیفه !، این خود، نوعی کم بصیرتی وشاد کردن دشمن ؛اعم از داخلی وخارجی نیست؟!
امید است به هوش باشیم وگاهی با سخنان یا عملکردمان به دشمن کمک نکنیم ، انشاءالله حافظان خوبی برای خون ؛راه وهدف شهدا وامام شهدا بوده ، جامع الاطراف باشیم ./.طالب پور
لطفا برای نمونه اینجا سبقت برخی خودی ها از رادیوفردا !واینجا «انتخابات آزاد» یا «آزارِ انتخابات»؟ واینجا نقدی برسخنرانی در مسجد حظیره یزد و دانشگاه تربیت مدرس را مطالعه کنید.
به نام خدا
معیار حق وباطل
(آیا معصوم «ع»یا ولی فقیه می تواند معیار وشاخص حق وصدق باشد؟) (قسمت اول)
(مباحثی مبنایی (البته مختصر)به بهانه ی مطالب مطروحه توسط برخی از دوستان ،که احساس کردم بررسی وتبیین آنها ضروری است هر چند این مباحث را به صورت مفصّل در یادداشتهای سال قبل آورده ام <فالیراجع> :
*چرا همیشه اکثریت بر مدار ومحور صدق ودرستی وراستی نمی چرخد ؟
* آیا اکثریت می تواند معیار ومناط حق باشد؟
*از نظر قرآن مجید وروایات، مقبولیت(اکثریت) چه جایگاهی دارد؟
*آیا مقبولیت عامه، مشروعیت ساز است ؟
*معیار حق وصدق (مشروعیت وعدم مشروعیت )چیست؟
(آیا معصومین علیهم السلام یا ولی فقیه می توانند معیار حق باشند؟)
رفقا ! لطفا به مطالب زیر توجه جدی نمایید:
وقتی آیات کتاب الهی را بررسی می کنیم دو دسته آیات را می یابیم :
دسته ی اول:آیاتی که مقبولیت را نفی واکثریت را برنمی تابند وملاک ومعیار را اکثریت نمی دانند همچون :
ادامه ی مطلب
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
بایگانی
اشتراک