سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 552337

  بازدید امروز : 73

  بازدید دیروز : 102

ناب - طالب پور

 
شهرى تو را از شهر دیگر بهتر نیست . بهترین شهرها آن بود که در آنت آسایش زندگى است . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 90/12/10::: ساعت 3:0 عصر

بیانیه ی نمایندگان  ،هیئت مدیره وطلاب وفضلای اردکانی مقیم قم در آستانه ی انتخابات نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی

بسمه تعالی

تمام مردم موظفند در انتخابات حاضر باشند. امام خمینی قدس سره

سلامت نظام وابسته به سلامت مجلس است. مقام معظم رهبری مدظله العالی

××××

مردم شریف و همیشه در صحنه  اردکان

در آستانه یکی دیگر از عرصه‌های سرنوشت‌ساز نظام و انقلاب قرار داریم. دو سال پس از دوران پرآشوب فتنه و در ادامه حماسه انقلابی مردم بصیر کشور در 9 دی، اکنون فرصت دیگری فراهم است که پس از حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حماسه دیگری خلق شود و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب بیش از پیش مأیوس شوند.

بدون تردید هر برگ رأی شما، علاوه بر‌ آن که نشانه انجام وظیفه ملی و شرعی هر فرد است، تیری سهمگین بر قلب بدخواهان نظام و دشمنان انقلاب خواهد بود.

اکنون که در دوران بیداری امت اسلامی قرار داریم، چشمان دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان به حضور پرشکوه و دشمن‌شکن شما دوخته شده است.

بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بیش از همه حضور حداکثری و پس از آن، دقت در انتخاب فردی که شایسته مجلس شورای اسلامی باشد، اهمیت دارد. امید است حضور آگاهانه و پرشور شما امت انقلابی و بصیر شهرستان اردکان برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهر در نظام جمهوری اسلامی بیفزاید.

 نمایندگان، هیأت مدیره و طلاب و روحانیون اردکانی مقیم قم

(تذکر: یاد آور می شوم که در دوره های قبل نیز، بیانیه ی طلاب اردکانی مقیم قم، به صورت کلی بوده است) 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 90/12/10::: ساعت 2:3 عصر

به نام خدا

 ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی:

«به لطف الهی ملت ایران در انتخابات روز جمعه  سیلی سخت تری از 22 بهمن ،به چهره ی استکبار خواهد زد »(10/12/1390)

دوستان به نظرم چه منتخب اصولگرایان شهرستان اردکان جناب آقای دکتر کلانتری رأی بیاورند چه رأی نیاورند،پیروز این رقابت ، مجموعه ی نیروهای ارزشی، اصول گرا وولایت محور  شهرستان اند که این چنین اتحاد وانسجام خود را به منصه ظهور رساندند.جزاکم الله خیر الجزاء

از جناب آقای دکتر متألهی وجناب آقای مهندس وکیلی به واسطه ی حضور ،همت بلند واحساس تکلیف شرعی شان  ونیز نمایش اصولگرایی ،تعهدواخلاصشان  در انصراف از نامزدی انتخابات تشکر وقدردانی می شود  ونیز از جناب آقای دکتر کلانتری به خاطر جدیت ،پشتکار  واحساس تکلیف شرعی وحضورشان در عرصه ی انتخابات مجلس  تشکر وقدر دانی می گردد.

شایسته است طی مراسمی تمام عزیزانی که زمینه ی این اتحاد مبارک را (که بُرد کشوری داشت)فراهم نموده وهمکاری نمودند  بویژه سه بزرگوار فوق الذکر ،به صورت رسمی (حتی المقدوردر سطح استانی)تجلیل به عمل آید که من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق .

امید است این وحدت وانسجام بتواند منشأ تحولات ونزول برکات الهی ورفع بلایا وفتن باشد. والعاقبة للمتقین ،والحمد لله ربّ العالمین ./. طالب پور 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 90/12/8::: ساعت 8:11 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلاً أَصْحَابَ الْقَرْیَةِ إِذْ جَاءهَا الْمُرْسَلُونَ(سوره یس آیه 13)... وَجَاء مِنْ أَقْصَى الْمَدِینَةِ رَجُلٌ یَسْعَى قَالَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِینَ(سوره یس آیه 20)

{<ای پیامبر>برای آنها (مردم غافل وغیر مؤمن جامعه ات)اصحاب قریه ( انطاکیه) را مثال بزن ،هنگامی که فرستادگان خدا به سوی آنان آمدند./13/... ومردی(مؤمن وبصیر)از دورترین نقطه ی شهر با شتاب فرا رسیدو گفت:«ای قوم من !از فرستادگان خدا پیروی کنید» /20/ }

از ذکر داستان این آیات می گذرم (برای مطالعه بیشتر، به تفاسیر ذیل این آیات رجوع شود) وبه نکاتی در این آیات نورانی می پردازم :

آیه می فرماید ،مردی از دور ترین نقطه ی محلی که فرستادگان پیامبر بزرگ خدا(حضرت عیسی)، آمدند، رهسپار شد تا با ایمان وتعهد وبصیرتش به فرستادگان پیامبر خدا کمک نموده وبه دیگران راه درست را بنماید وروستا (قریه )را به شهر(مدینه) بدل کند.

   ملاک ومنطق اسلام در معرفی شهر وروستا ،معیار طبیعی و جغرافیایی وکمّی نیست بلکه ملاک ومعیار اسلام در تعبیر به شهر وروستا کیفیت ، ایمان وتوحید است ،لذا همان (جمعیتی و) محلی که در آیه ی 13 ،قریه وروستا نام داشت ، با قیام مردی که حظ وافری از ایمان به خدا وبصیرت دینی داشت  به مدینه وشهر تبدیل شد،بله به واسطه ی او که برای تبلیغ ودفاع از دینداری وایمان واعتلای کلمه ی توحید از اطراف آن محل رهسپار شد وبا دلیل وحجت محکم بر آنها غلبه کرد ،به شهر بدل شد ، وگر نه آن قریه وضع ظاهری ،امکاناتش وجمعیتش که تغییری نکرده بود بلکه با بلوغ دینی ،ایمان وبصیرت و تغییر کیفی ، شهر ومدینه شد و ارتقاء درجه یافت .

   بنا بر این ممکن است محلی جمعیت زیادی داشته باشد اما افرادی غافل وغیر مؤمن ومترف در آن زندگی نمایند و ممکن است محلی با جمعیت کم ودور افتاده (جاءمن اقصی المدینة رجل) اما با مردمی مؤمن ورشید وموحد ،آری، در منطق قرآن وآموزه های اهل بیت علیهم السلام به محل اخیر ، مدینه وشهر تعبیر می شود وبه محل اولی ،با وجود جمعیت کثیر وامکانات زیاد ، چون هویت ایمانی وتوحیدی ندارند ،قریه وروستا.پس نگاه قرآن به شهر نگاهی جامع وارزشی است.

پیشرفت صنعتی ومادی به تنهایی انسان وجامعه را به ترقی وعظمت نمی رساند و نیز افراد، به صرف ،بودن در محل پر جمعیت وبا امکانات بیشتر ، صاحب برتری نمی شوند بلکه منطق وشاخصی که قرآن واهل بیت (ع) ما را به آن رهنمون می شود، پیشرفت انسانی ،دینی وتوحیدی است .

البته نکته ای که قابل تذکر است اینکه رشد صنعتی وپیشرفت مادی در جامعه با معیار فوق الذکر هیچ منافاتی ندارد وقابل جمع است اما به تنهایی ممدوح نیست، بلکه برعکس در منطق وحی ،با تقوی وایمان می توان به پیشرفت ،هم رسید؛ واین وعده ی الهی است که «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ ولکن...»(اعراف /96)

<اگر اهل آبادیها ،ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند ،برکات آسمان وزمین را بر آنها می گشودیم (به شهر تبدیل می کردیم)ولی ...>.

ضمنا از آیات مذکور می توان معیارهای قوم وقبیله گرایانه را مردود دانسته و بهانه ی بی اساس وبدون منطق برخی، مبنی بر غریبه بودن بعضی مسئولین وخدمتگزاران نظام اسلامی در محلهای خدمت را مطرود دانست ، علاوه بر اینکه معیار اسلام ،نه شهری وروستایی بودن ،نه بومی وغریبه بودن،نه مرد وزن بودن و نه رنگ وپوست ونژاد خاصی داشتن است ،که «اِنّ اکرَمکم عندَ الله اَتقیکُم»(حجرات/13)، لاقَرَویّکم ولا مَدنیِّکم ولاغَریبِکم ولا معروفکم ولا... بل بتقواکم.

همچنین آیه 20 سوره یس برای حجیت خبر واحد در مباحث اصول الفقه می تواند دلیل یا لااقل مؤید قرآنی باشد.

قابل ذکر است که علاوه بر تفاسیر، از مطالبی که مفسر عالی مقام حضرت آیت الله جوادی آملی به مناسبتی به شرح برخی از این آیات  در درس تفسیرشان پرداختند بهره برده ام .   

 از خداوند می خواهیم که با شناخت ومعرفت حقیقی آموزه های دینی وکسب تقوی ، در عمل به آن بدون غفلت وتعصب موفق باشیم  انشاءالله ./. من الله التوفیق - طالب پور  


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 90/12/7::: ساعت 9:0 عصر

به نام خدا

تعدادی از استفتاءات دو مرجع عظیم الشأن تقلید ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای وحضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظهما الله در مورد انتخابات :

  

   متن سوالات و پاسخ‌های حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده، بر اساس نظرات مقام معظم رهبری به شرح زیر است :


1- با توجه به اینکه انتخابات نقش مهمی در زندگی ما دارد آیا شرکت در انتخابات واجب است ؟

حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده: به نظر حضرت آقا برای کسانی که شرایط را دارند و امکان شرکت در انتخابات برای آنها وجود دارد؛ واجب است.
2- به چه کسانی باید رای بدهیم آیا آزادیم که به هرکسی رای بدهیم یا باید به مسائلی توجه داشته باشیم؟

ایشان گفت: افرادی که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کردند صلاحیت نمایندگی را دارند اما به حکم عقل، بین صالح و اصلح، اصلح باید انتخاب شود.
3- صحبت کردن در مورد کاندیدای انتخاباتی تهمت و غیبت محسوب می شود یا خیر؟

پاسخ ایشان: صحبت کردن به معنای مشاوره و استفاده از فکر دیگران یا مشاوره دادن به دیگرانی که می خواهند رای بدهند در حدی که در انتخاب آن فرد تاثیر دارد غیبت و تهمت محسوب نمی شود اما آن مواردی که تاثیری ندارد و ربطی ندارد به این موضوع غیبت است و گاهی هم ممکن است تهمت باشد
بنابراین افراد مراعات کنند اگر در مورد نامزدها هم صحبت می کنند صحبت‌های نامربوط نباشد یعنی مربوط به خود نامزد باشد ثانیا مربوط به موضوع انتخاب باشد یعنی فردی که می خواهد وکیل مردم شود و از مسائل دیگر که گاهی جزء اسرار زندگی افراد هست از بیان آنها بپرهیزند که گاهی غیبت و گاهی هم تهمت و جزو گناهان کبیره است و درج درسایت هم همین حکم را دارد بنابراین مقلدان مراعات کنند.
4- نامزدهایی که برای انتخاب شدن شام می دهند یا هزینه‌های آنچنانی می کنند آیا مصداق اسراف دارد ؟

ایشان گفت :  بعضی از موارد ممکن است اسراف هم باشد؛ گاهی مواقع اسراف نیست اطعام است. افراد باید متوجه این نکته باشند که اطعام جزء شرایط منتخب نیست باید ببینیم خود فرد آیا صلاحیت دارد یا ندارد صلاحیت به همان معنای اصلحی که گفته شد باید دید اصلح است یا خیر.
5- استفاده از بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی چه حکمی دارد؟
 

ایشان گفت: استفاده از بیت المال چه برای تبلیغات انتخاباتی و یا غیر انتخاباتی حتی برای تبلیغات دینی کلاً باید برحسب قوانین باشد یعنی مقرراتی برای مصرف بیت المال و اموال دولتی مشخص شده است و خلاف آن هم شرعا حرام است و موجب ضمان هم است. کسی که خرج کند ضامن است و باید جبران کند و به این معنا نیست که خرج می کنیم بعدا هزینه آن را می پردازیم نه، اصل کار خلاف است.

6- مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب دانستند انتخاب اصلح را هم واجب دانستند در بحث انتخاب اصلح شروط دیگری هم هست؟ بعضی می گویند در انتخاب اصلح مقبول جامعه هم مطرح است آیا انتخاب اصلح قیدی دارد یا خود انتخاب اصلح از دید فرد مهم است ولو اینکه هیچ کس به آن رای ندهد؟

پاسخ ایشان: مقبول جامعه بودن یا نبودن از همان رای مردم مشخص می شود. که آیا مقبول هست یا خیر . شهرت افراد دلیل اصلح بودن ایشان نمی شود ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد یا یک کسی مشهور نباشد ولی اصلح باشد سعی کنید به اصلح رای بدهید ولو انکه آن فرد شهرتی بین مردم نداشته باشد.

  

   متن سوالات و پاسخ‌های حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، به شرح زیر است :

1390/12/07 - 09:41

 1-انتقاد از کاندیداتورها و بیان نکات منفى آنها در جمع یا بین دونفر چه حکمى دارد؟

در صورتى که در مقام مشورت براى رأى دادن به آنها باشد اشکال ندارد، ولى باید صفات آنها را بیان کرد نه توهین و مذمّت و تحقیر و یا خداى نکرده تهمت به آنها زده شود.

2- شنیده می شود برخی از کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی جهت پیروزی در میدان انتخابات به طرق (راههای) زیر اقدام به خرید آراء می نمایند:
توزیع گوشی تلفن همراه و سیم کارت، پرداخت وجه نقد، توزیع غذای گرم، وعده امتیازات دولتی و غیر آن.
شایان ذکر است که این وضعیت به گونه ای است که به سمت انتخابات سرمایه داری پیش می رود، و در صورتی که این امر واقعیت داشته باشد، با مشکل مواجه خواهیم شد.
لذا از محضر مبارک حضرتعالی استدعا می شود به لحاظ روشن شدن عموم، فتوای مورد نظر را به صورت شفاف و روشن مرقوم فرمایند.

   انتخابات اسلامی با انتخابات غربی مادی بسیار متفاوت است، استفاده از امور مالی و امتیازات مختلف برای خریدن آراء در انتخابات اسلامی مطلقاً جایز نیست و باید جداً از آن پرهیز کرد و کسانی که از این گونه طرق کسب آراء کنند، مشروعیت آنها زیر سؤال است، و رأی دهندگانی که با این امور به افرادی رأی می دهند که صلاحیت ندارند نیز از نظر شرعی مرتکب خلاف شرع شده اند. اصولاً توسل به این امور دلیل برعدم صلاحیت است.
برادران و خواهران عزیز مراقب باشند سرنوشت نظام و کشورشان را با هیچ چیز مبادله نکنند و حتی در تبلیغات انتخاباتی خود از روش های غربی استفاده نکنند.

3- انتخابات مجلس در پیش است. برای مثل منی که هیچ کس را نمی شناسد و راه و روش تحقیق هم بلد نیست چه راهی مناسب است تا انتخاب صحیح کند؟

شما می توانید از اشخاص آگاه و متدین و دلسوز کمک بگیرید و همچنین مطالعه سوابق ایشان می تواند به شما کمک کند.

4- آیا شرکت نکردن در انتخابات معصیت و گناه است؟

آری، ترک آن بدون عذر شرعی جایز نیست.

5- اگر تا زمان انتخابات هیچ شخص خاصی را برای رای به او پیدا نکنیم تکلیف چیست؟ آیا با رای سفید تکلیف از ما ساقط می گردد؟

در فرض سوال، رای سفید بدهید.

6- می خواستم بدانم حرکت تخریب گرایانه برای تبلیغ انتخابات نمایندگی مجلس بدون هیچ گونه توهین، افترا، نشر اکاذیب و ... جایز است یا خیر؟

تخریب دیگری نه در انتخابات و نه در غیر آن نه با نشر اکاذیب و اهانت و نه بدون آن جایز نیست.

من الله التوفیق./.  


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 90/12/6::: ساعت 10:56 عصر

به نام خدا

   جناب نماینده ومسئولی که ادعای ولایت مداری شما بلند است ؛وبویژه در هنگامه ی تبلیغات انتخاباتی بسیار رساتر شده ،آیا شما مخاطب هشدارها وکلام رهبری در باره ی فتنه ی 88  نبودید؟

    مواضعتان در 8 ماه اوج فتنه وحتی پس از آن چگونه بود؟ چه سندی بر محکومیت فتنه دارید ؟

برخی علاوه بر اینکه مدرکی بر محکومیت جریان فتنه ندارند که ، بالا تر از سکوت ،اسنادی مبنی بر طرفداری وحمایت آشکار وپنهان از آنها موجود است !

   بهر حال ولایت محوری باید جایی خود را نشان دهد ؛به صرف لفاظی ، چیزی به اثبات نمی رسد .جریان فتنه ی سال 88 مهمترین وحساسترین برهه ی نظام اسلامی ایران بود ،که باید آن را یکی از شاخصهای انتخاب اصلح به شمار آورد کما اینکه چنین است .شما در کدام اردوگاه مستقر بودید ؟ آیا کنار رهبری وبر علیه فتنه گران وآشوب طلبان ودشمنان نظام ومردم ؟ یا باهمرا هی فتنه گران  وساکتین، در اردوگاه دیگری بودید؟

   البته حضور سران جبهه موسوم به اصلاحات در مرکزیت کارگردانی آشوب و فتنه سال 88، ادعای اصلاح طلبی در چارچوب قانون اساسی و التزام به جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب و امام را به شکلی دروغی در حد« دزدی خروس و قسم حضرت عباس» درآورده، چه آن که اصلاح طلبی و رفورمیسم در ذات خود در تناقض با قانون شکنی، مقابله با جمهوریت، دعوت به آشوب و اغتشاش و هم داستانی با بیگانگان و دشمنان یک ملت دارد. 

   جالب است که این آقایان هر جا  بحثی از فتنه و سران فتنه  وموضع گیریی بر علیه آن جریان باشد، حضور نمی یابند ویا با کلی گویی می گذرند، وپاسخگو نیستند.! فتنه ای که بااندیشه ای اسلام ستیز وولایت گریز به میدان آمد! وجالب تر آنکه پس از دوسال واندی به بصیرت دست یافته وشرط حضور در انتخابات را محکومیت فتنه  وفتنه گران دانسته اند .«نوش دارو بعد مرگ سهراب »البته نام عوام فریبی هم بد نیست  گاهی در ذهنمان رژه برود.

   دریغ از یک سطر وعبارتی کوتاه در مورد فتنه وفتنه گران  ،محکومیت آن وحماسه های مردم غیور توسط  سایتها ووبلاگهای هوادار وطرفدار ایشان !

   وحال آنکه مقام معظم رهبری حفظه الله در طول دوسال بعد از فتنه در اغلب سخنرانی ها از آن یاد کردند واز بصیرت مردم رشید ایران در خنثی نمودن آن غائله تمجید نمودند .

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

   آیا تعهد دفاع از اصول نظام اسلامی ، شجاعت بروز مواضع وشفافیت در موضع گیری  به هنگام در برابر فتنه انگیزان ودشمنان قسم خورده ی داخلی وخارجی نظام ومردم مؤمن ،از معیار های انتخاب اصلح نیست ؟

   چرا تعصبات و علایق شدید بعضی افراد، چشم اندیشه شان را بر  چشمه های حقیقت ،بسته است .؟تا کی ؟ 

(البته کسی که هویتش با تعصب و یا لجاجت شکل گرفته مخاطب این نوشتار نیست ).

   قال رسول الله (ص):«یا علی شرّ الناس مَن باع آخرته بدنیاه وشرّ منه مَن باع آخرتَه بدنیا غیره»

ای علی بدترین مردم کسی است که آخرتش را به دنیایش بفروشد واز او بدتر کسی است که آخرتش را به دنیای فرد دیگری بفروشد .(بحار الانوار ج74 ص 49 و کافی ج 2 ص 327)

   بیاییم فقط برای خدا ، پاسداری از آبرو وخون شهیدان ، دفاع از اصول نظام اسلامی  والگوشدن برای همه ی خدا باوران و آزاداندیشان جهان علاوه بر شرکت در انتخابات با آگاهی وبصیرت به فرد اصلح رأی دهیم.

انشاءالله    


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 90/12/5::: ساعت 11:0 عصر

به نام خدا

همچنان که قبلا وعده داده بودم سؤالاتی در باره ی شورای وحدت اصول گرایان در شهرمطرح شده بود که بر اساس مستنداتی که بدستم رسیده است، برخی از آنها را متذکر می شوم :

1 – هدف از تشکلیل شورا

 

   هدف اصلی ، اتحاد،همگرایی ووحدت بین نیروهای متعهد ،ارزشی،ولایی واصولگرای شهر ورهایی از تشتت وپراکندگی بوده است تا در پناه آن ، به وحدت رویه ،برنامه ریزی ،عمل واقدام پرداخته شود.البته قطعا حداقلی از نیروهای ارزشی وفعالین اصول گرا برای مشورت ونظر خواهی شناسایی نشده بودند که به نظر می رسد با توجه به نو پا بودن این جریان وحرکت ،طبیعی بوده وبایستی تدابیر ی جهت فراگیر شدن در آینده،اتخاذ نمایند.

2 – شیوه ی تشکیل شورا وبرخی شروط

 

   این شورا ، برآیند نظر مجموعه ی فعالین اصولگرایی ونیروهای ارزشی شهر است که همه به نحوی در تشکیل آن، نظر داشته اند به صورتی که تأثیر گذاران امور سیاسی ،اجتماعی شهر که در قالب چهار تشکل فعالیت دارند، در این شورا عضو ومنتخب داشته اند ،بعلاوه از بین فعالین سیاسی ،اجتماعی شهر که عده ای دعوت  بوده اند وعده ای به علل متعدد از جمله مسافرت یا بیماری قادر به حضور نبوده، از بین خود ، شش نفر را برای عضویت در شورا ،انتخاب ومعرفی کرده اند ضمنا  از نامزدهای اصولگرای نمایندگی مجلس نیز هرکدام دو نماینده  معرفی نموده اند وبامعرفی چند نفر از طلاب وفضلای اردکان وقم  این مجموعه به بیست وپنج(25) نفر رسیده ،که برآیند فعالین  اصولگرای شهربوده  وجلسه ی حکمیت در روز جمعه 14/11/1390 تشکیل گردیده است.

از جمله شرایط اعضای شورا، عدم حضور در هیئات اجرایی ونظارت بوده است.

قابل توجه اینکه شرط ضمنی انتخاب شوندگان (نامزد های نمایندگی )جهت حضور در جلسه ی شورای وحدت وارائه ی برنامه ها ومعرفی شان ،پایبندی به اصول نظام اسلامی ،صداقت وتعهد در افکار وعمل وکارآیی بوده است .

پس از بررسی های لازم وصحبتهای نامزدهای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر (چهار نفر)،با رأی گیری مخفی، یک نفر (آقای دکتر کلانتری) به عنوان منتخب شورای مذکور معرفی گردیده ؛وطبق تعهد ی که هر یک از چهار کاندیدا، ذیل نظامنامه ی شورای وحدت قبل از جلسه ی رأی گیری امضاءنموده اند بقیه ی نامزدهای محترم - که الحق والانصاف برای ادای دین وتکلیف شرعی ودینی وبه امید خدمت به نظام اسلامی ومردم عزیز ،به میدان آمده بوده اند - متعهد شدند تا قبل از پایان تبلیغات ، به صورت رسمی وبه نفع شخص منتخب استعفای خود را اعلام نمایند. (بدیهی است کسی که خلاف تعهدش عمل نماید از مجموعه ی اصول گرایی خارج گردیده ولو برخی ویژگیها را دارا باشد زیرا یکی از شرایط انتخاب شوندگان پایبندی بر اصول ووفای به تعهد بوده است.)

لذا از بررسی ها بر می آید که ،هدف وبرنامه ی این شورا ،ایجاد وحدت رویه  بوده وبه هیچ عنوان با قصد تخریب یا مقابله با شخص ،باند وگروهی وارد صحنه نشده است ونهایت تلاش وهمت واخلاصش ، احیاء اصول نظام اسلامی و دفاع از آن در شهرستان ،مقابله با فساد وانحرافات سیاسی واجتماعی ونیزبرنامه ریزی جهت استفاده ی بهینه از پتانسیل موجود شهرستان برای خدمت رسانی هرچه بهتر ، بوده است.

 

 هر چند که به نظر می رسد این شورا کار خود را دیر شروع کرده است اما بنا بر مثل قدیمی «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است » امید است این شورا بتواند در آینده، گامهای مؤثر تری در رشد وبالندگی وتوسعه ی شهر وکشور ونیز شکوفا سازی استعدادها وبکار گیری پتانسیلهای موجود  ومدیریت آنها بر مبنای اصول نظام اسلامی بردارد .انشاءالله ./.  


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 90/12/4::: ساعت 1:55 عصر
به نام خدا
وقتی قرآن ،بر آب خوانده ،وپخش می شود، مولکول های آب زیباترین شکل خود را پیدا می کنند.
 

آیا تابحال دانسته اید که عوامل بیرونی مانند تصاویر یا صدا ها وحتی احساسات درونی ما،بر روی مولکولهای مواد پیرامون ما تاثیر می گذارند؟

آری ! آب نسبت به فکر واحساس، موسیقی و حتی نوشته ها واکنش نشان می دهد و این تحقیقی است که توسط آقای ماسارو ایموتوی ژاپنی صورت گرفته است.

 

  خانم حمیده بی طرف مشابه این تحقیقات را انجام داده؛وبه  این نتیجه رسیده اند که وقتی قرآن برای آب خوانده می شود، مولکول های آب زیباترین شکل را پیدا می کنند و تحقیقات ایشان مورد تأیید جشنواره ی خوارزمی قرار گرفته است.

    واقعا جای تدبر و تعجب دارد اگر بدانید که آب در برابر شنیدن کلمات خوب یا بد، عکس العمل نشان می دهد و شکل مولکولی آن تغییر می یابد.

یکی از سوالاتی که از آقای ایموتو در این رابطه پرسیده شده این بوده که واکنش آب در مقابل کلماتی که هم معنای خوب و هم معنای بد دارند چیست؟ جواب دادند که نیمی از ساختار مولکولی آب در مقابل این کلمات یا اصوات، خوش شکل و نیمه دیگر آن بد شکل خواهد بود!

 

زشت ترین ساختار واکنش آب زمانی بود که روی یک بطری آب، برچسبی زده شد که روی آن نام  هیتلر نوشته شده و زیباترین ساختار آن، واکنش به چسباندن برچسبهایی با اسامی مقدس خداوند بوده است. مجموعه ای از سوالات از دکتر ایموتو در سایت ایشان به زبان انگلیسی موجود می باشد.  www.masaru-emoto.net

خانم بیطرف می گویند : "طرح " شهادت آب " تاثیر انواع صدا و نوشته را بر ساختار میکروسکپی مواد بررسی می کند.من تاثیر این صداها و نوشته ها را بر روی یخ ،آلیاژ قلع ،جیوه و سولفات مس مورد آزمایش قرار دادم. ساختار مولکولهای آب با موسیقی تند و سرودهای مسیح (ع ) گرد و با صوت قرآن زاویه دار شده بودند .البته این نتیجه در مورد مواد دیگر با توجه به نوع و ساختارشان تفاوت می کرد اما بر روی همه آنها تاثیرات خاص خودش را داشت .  نوشته ها را به سه دسته تقسیم کردم و برای اجرای آزمایش از دو نفر با عقاید مختلف خواستم تا مطلبی را بنویسید .این نوشته ها را روی این مواد چسباندم.نوشته ها نیز بر روی مواد مورد آزمایش، تاثیر داشتند .یعنی نوشته های مذهبی مانند سوره توحید، دانه های یخ را زاویه دار و زیبا ، نوشته های با مفاهیم خوب، مثل محبت و دوستی آنها را گرد و شکیل و نوشته هایی با مفاهیمی چون کینه و دشمنی، آنها را کشیده و بد ترکیبشان کردند.
من در این طرح متوجه شدم که انرژی و احساس شخصی فرد به هنگام نوشتن مطالب بر روی مواد تاثیر دارند.  در واقع این مطلب به نوعی به تعالیم دین اسلام هم مربوط است . به ویژه در مورد آن بخش که مسلمانان باور دارند مواد، شعور خاص خود را دارند و در روزمحشر می توانند شهادت دهند."

   دکتر ایموتو در طی این تحقیقات به آب گفت دوستت دارم . آب را منجمد کرد و مولکولش را زیر میکروسکوپ دید . مولکول بسیار قشنگ بود. بعد به آب گفت دوستت ندارم. مولکولش بسیار زشت شد . یا به آب گفت این کار بکن. مولکول زشت شد . بعد گفت بیا با هم این کار انجام بدهیم و مولکول قشنگ شد . این موضوع در تمام مجامع علمی دنیا مورد بررسی قرار گرفته و تایید شد همچنین خانم حمیده بیطرف نیز در ایران به بررسی تاثیر انواع صدا و نوشته بر ریزساختار و درشت ساختار مواد مختلف پرداخت و ضمن اشاره به اثر عوامل مذکور بر ساختار مواد در حالت مایع ، تاثیر آن را در ساختار حالت جامد مواد مختلف مانند یخ، آلیاژ قلع، جیوه، نبات و سولفات مس نشان می‌دهد. 

    از دستاوردهای تحقیقی ایشان یکی این بود که وقتی دانه‌بندی مواد، در حالت مایع در معرض صدای دلنشین، موسیقی آرام و نوشته با مفاهیم خوب قرار می‌گیرد، حالت منظم و در مقابل صدای ناهنجار، موسیقی تند یا نوشته با مفاهیم بد حالت نامنظم و در معرض آهنگ مذهبی و نوشته‌های مذهبی منظم‌ترین و زیباترین حالت خود را به دست می‌آورد.

     آقای دکتر«ایموتو»، تغییرات مولکولی آب را به وسیله تکنیک‌های عکسبرداری و مشاهده میکروسکوپی به صورت سند و مدرک درآورده است. به این صورت که وی قطراتی از آب را به صورت یخ درآورده و سپس آنها را در یک فضای تاریک،  زیر میکروسکوپی  که از قابلیت‌های عکاسی برخوردار بوده، قرار داده است. تحقیقات وی، آشکارا تغییر شکل ساختار مولکول آب را به نمایش گذاشته  و اثر محیط بر ساختار آب را نشان می‌دهد.

     برف، بیش از چندین میلیون سال است که بر زمین فرود می‌آید و همان‌گونه که می‌دانیم، هر دانه برف‌، دارای شکل و ساختار خاص و منحصر به فرد است. با تبدیل یخ به آب و عکسبرداری از ساختار آن، شما به اطلاعات باورنکردنی‌ آب دست پیدا می‌کنید.
     دکتر«ایموتو» به تفاوت‌های جالب‌توجهی در ساختار کریستالی آب دست یافته است که از منابع گوناگون و شرایط مختلف در روی کره زمین تهیه شده‌اند. مثلا: آبی که از نخستین محل خود از کوه جاری می‌شود و چشمه‌هایی که جاری هستند، طرح‌های هندسی بسیار زیبایی از الگوهای کریستالی‌شده خود ارائه می‌دهند. آبهای جاری وآلوده ای  که از نواحی پرجمعیت و صنعتی به دست آمده یا عبور می کند و آب لوله های شهری و آب راکد سدهای ذخیره، ساختارهای کریستالی ناموزون و بی ریخت آب را نشان می‌دهد،که گویای تأثیر افکار ورفتار انسانها است.

آب رودخانه سایجو ـ‌ ژاپن

 

 

 


آب رودخانه سانبوئیچی یوسویی ـ ژاپن

یخ قطب جنوب

 

 

 

چشمه‌ای در لوردز ـ فرانسه

 

 

 


آب دریاچه بیواکو، بزرگ‌ترین دریاچه در مرکز ژاپن و آب استخری از ناحیه کینکی، آلودگی بیشتر شده است.

آب رودخانه «یودو»ی ژاپن که به خلیج «اوزاکا» می‌ریزد.
این رودخانه‌ از میان بیشتر شهرهای اصلی در کاسایی می‌گذرد.

 

 

 

آب رودخانه «فوجی وارا»، پیش از به جا آوردن دعا و نیایش.

 

 

 


آب رودخانه «فوجی وارا»، پس از به جا آوردن دعا و نیایش.

آیا با این وجود ،ارزشهای پسندیده وکمالات اخلاقی واجتماعی ویا در مقابلش  حسادتها ،کدورتها ،خیالهای باطل ،دروغها ،رذایل درونی وبیرونی و... علاوه بر آثار تکلیفی  چه آثار وضعی بر ما دارد ؟!بیاییم با خدا باوری ،آخرتمان را که از متن دنیا می گذرد بر اساس  واقع بینی، تأمل ومنطق ،هر چه بهتر بسازیم .

(بخشی از نوشته را از منابع دیگر گردآوری نموده وبخشی را از سخنان آقای دکتر فرهنگ که جند سال قبل به دانشکده ی هنر ومعماری جهاد دانشگاهی شهر دعوت شده بودند برگرفته ام ). 

تبارک الله احسن الخالقین  - طالب پور


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 90/12/3::: ساعت 10:0 عصر

به نام خدا

رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: جمهوری اسلامی ایران می خواهد به دنیا ثابت کند که داشتن سلاح هسته ای قدرت آفرین نیست و اقتدار از سلاح هسته ای بدست نمی آید بلکه می توان اقتدار متکی به سلاح هسته ای را درهم شکست و ملت ایران، این کار را خواهد کرد.

 ... شکی وجود ندارد که دستگاههای تصمیم ساز و تصمیم گیر در کشورهای مقابل ما، به خوبی می دانند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، زیرا جمهوری اسلامی ایران، از لحاظ فکری، نظری و فقهی داشتن سلاح هسته ای را گناه بزرگ می داند و اعتقاد دارد نگهداری چنین سلاحی نیز بیهوده، پرضرر و پرخطر است ...این فشارها و تحریم ها از یک جنبه نشانگر ضعف قدرتهای استکباری است و در مقابل، ملت ایران را مستحکم تر خواهد کرد... مشکل اصلی آنها ، ملتی است که تصمیم گرفته مستقل باشد، زیر بار ظلم نرود و ظالم را افشاء کند.  3/12/90


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 90/12/2::: ساعت 10:21 عصر

به نام خدا

ملتهای دیگر به انتخابات ما نگاه می کنند
من مطمئنم که این انتخابات براى ملتهاى دیگر هم یک نشانه‌اى است. براى همین هم هست که دستگاه‌هاى خبیث استکبار، از آمریکا و انگلیس و صهیونیستها و دیگران، دارند مرتباً تلاش می کنند که این انتخابات را به یک جورى خراب کنند، مخدوش کنند. کشورهاى دیگر نگاه می کنند ببینند این پیشکسوت انتخاباتى و انقلابى - که ملت ایران است - چه کار خواهد کرد. ملت ایران در این زمینه، جزو پیشکسوتهاست. ملتهاى دیگر نگاه می کنند ببینند انتخابات در ایران به کجا خواهد رسید. استکبار دوست دارد که انتخابات در کشور ما آنچنان بشود که ملتها را مأیوس کند.
بیانات مقام معظم رهبری  19/10/90

مجلس صالح می تواند اثر بگذارد
یک مجلس صالح و سالم و قوى می تواند بر عملکرد همه‌ى دستگاه‌هاى کشور اثر بگذارد؛ بر عملکرد دولت، بر عملکرد قوه‌ى قضائیه، حتّى بر عملکرد نیروهاى مسلح می تواند اثر بگذارد. مجلس قوى، مجلس صالح، مجلس سالم، یک چنین وضعى دارد. خب، این مجلس را کى میتواند تشکیل بدهد، جز مردم؟ دشمن این را نمیخواهد.
خطبه‌های ولی امر مسلمین در نماز جمعه تهران 14/11/90


 
<      1   2      
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک