سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 553090

  بازدید امروز : 106

  بازدید دیروز : 80

ناب - طالب پور

 
در جوانی، سخت در عبادت کوشا بودم .پدرم به من فرمود : «پسرکم ! کمتر از آنچه می بینم ، خودت رارنجه ساز که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، از او به کم خشنود می شود» . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 90/12/4::: ساعت 1:55 عصر
به نام خدا
وقتی قرآن ،بر آب خوانده ،وپخش می شود، مولکول های آب زیباترین شکل خود را پیدا می کنند.
 

آیا تابحال دانسته اید که عوامل بیرونی مانند تصاویر یا صدا ها وحتی احساسات درونی ما،بر روی مولکولهای مواد پیرامون ما تاثیر می گذارند؟

آری ! آب نسبت به فکر واحساس، موسیقی و حتی نوشته ها واکنش نشان می دهد و این تحقیقی است که توسط آقای ماسارو ایموتوی ژاپنی صورت گرفته است.

 

  خانم حمیده بی طرف مشابه این تحقیقات را انجام داده؛وبه  این نتیجه رسیده اند که وقتی قرآن برای آب خوانده می شود، مولکول های آب زیباترین شکل را پیدا می کنند و تحقیقات ایشان مورد تأیید جشنواره ی خوارزمی قرار گرفته است.

    واقعا جای تدبر و تعجب دارد اگر بدانید که آب در برابر شنیدن کلمات خوب یا بد، عکس العمل نشان می دهد و شکل مولکولی آن تغییر می یابد.

یکی از سوالاتی که از آقای ایموتو در این رابطه پرسیده شده این بوده که واکنش آب در مقابل کلماتی که هم معنای خوب و هم معنای بد دارند چیست؟ جواب دادند که نیمی از ساختار مولکولی آب در مقابل این کلمات یا اصوات، خوش شکل و نیمه دیگر آن بد شکل خواهد بود!

 

زشت ترین ساختار واکنش آب زمانی بود که روی یک بطری آب، برچسبی زده شد که روی آن نام  هیتلر نوشته شده و زیباترین ساختار آن، واکنش به چسباندن برچسبهایی با اسامی مقدس خداوند بوده است. مجموعه ای از سوالات از دکتر ایموتو در سایت ایشان به زبان انگلیسی موجود می باشد.  www.masaru-emoto.net

خانم بیطرف می گویند : "طرح " شهادت آب " تاثیر انواع صدا و نوشته را بر ساختار میکروسکپی مواد بررسی می کند.من تاثیر این صداها و نوشته ها را بر روی یخ ،آلیاژ قلع ،جیوه و سولفات مس مورد آزمایش قرار دادم. ساختار مولکولهای آب با موسیقی تند و سرودهای مسیح (ع ) گرد و با صوت قرآن زاویه دار شده بودند .البته این نتیجه در مورد مواد دیگر با توجه به نوع و ساختارشان تفاوت می کرد اما بر روی همه آنها تاثیرات خاص خودش را داشت .  نوشته ها را به سه دسته تقسیم کردم و برای اجرای آزمایش از دو نفر با عقاید مختلف خواستم تا مطلبی را بنویسید .این نوشته ها را روی این مواد چسباندم.نوشته ها نیز بر روی مواد مورد آزمایش، تاثیر داشتند .یعنی نوشته های مذهبی مانند سوره توحید، دانه های یخ را زاویه دار و زیبا ، نوشته های با مفاهیم خوب، مثل محبت و دوستی آنها را گرد و شکیل و نوشته هایی با مفاهیمی چون کینه و دشمنی، آنها را کشیده و بد ترکیبشان کردند.
من در این طرح متوجه شدم که انرژی و احساس شخصی فرد به هنگام نوشتن مطالب بر روی مواد تاثیر دارند.  در واقع این مطلب به نوعی به تعالیم دین اسلام هم مربوط است . به ویژه در مورد آن بخش که مسلمانان باور دارند مواد، شعور خاص خود را دارند و در روزمحشر می توانند شهادت دهند."

   دکتر ایموتو در طی این تحقیقات به آب گفت دوستت دارم . آب را منجمد کرد و مولکولش را زیر میکروسکوپ دید . مولکول بسیار قشنگ بود. بعد به آب گفت دوستت ندارم. مولکولش بسیار زشت شد . یا به آب گفت این کار بکن. مولکول زشت شد . بعد گفت بیا با هم این کار انجام بدهیم و مولکول قشنگ شد . این موضوع در تمام مجامع علمی دنیا مورد بررسی قرار گرفته و تایید شد همچنین خانم حمیده بیطرف نیز در ایران به بررسی تاثیر انواع صدا و نوشته بر ریزساختار و درشت ساختار مواد مختلف پرداخت و ضمن اشاره به اثر عوامل مذکور بر ساختار مواد در حالت مایع ، تاثیر آن را در ساختار حالت جامد مواد مختلف مانند یخ، آلیاژ قلع، جیوه، نبات و سولفات مس نشان می‌دهد. 

    از دستاوردهای تحقیقی ایشان یکی این بود که وقتی دانه‌بندی مواد، در حالت مایع در معرض صدای دلنشین، موسیقی آرام و نوشته با مفاهیم خوب قرار می‌گیرد، حالت منظم و در مقابل صدای ناهنجار، موسیقی تند یا نوشته با مفاهیم بد حالت نامنظم و در معرض آهنگ مذهبی و نوشته‌های مذهبی منظم‌ترین و زیباترین حالت خود را به دست می‌آورد.

     آقای دکتر«ایموتو»، تغییرات مولکولی آب را به وسیله تکنیک‌های عکسبرداری و مشاهده میکروسکوپی به صورت سند و مدرک درآورده است. به این صورت که وی قطراتی از آب را به صورت یخ درآورده و سپس آنها را در یک فضای تاریک،  زیر میکروسکوپی  که از قابلیت‌های عکاسی برخوردار بوده، قرار داده است. تحقیقات وی، آشکارا تغییر شکل ساختار مولکول آب را به نمایش گذاشته  و اثر محیط بر ساختار آب را نشان می‌دهد.

     برف، بیش از چندین میلیون سال است که بر زمین فرود می‌آید و همان‌گونه که می‌دانیم، هر دانه برف‌، دارای شکل و ساختار خاص و منحصر به فرد است. با تبدیل یخ به آب و عکسبرداری از ساختار آن، شما به اطلاعات باورنکردنی‌ آب دست پیدا می‌کنید.
     دکتر«ایموتو» به تفاوت‌های جالب‌توجهی در ساختار کریستالی آب دست یافته است که از منابع گوناگون و شرایط مختلف در روی کره زمین تهیه شده‌اند. مثلا: آبی که از نخستین محل خود از کوه جاری می‌شود و چشمه‌هایی که جاری هستند، طرح‌های هندسی بسیار زیبایی از الگوهای کریستالی‌شده خود ارائه می‌دهند. آبهای جاری وآلوده ای  که از نواحی پرجمعیت و صنعتی به دست آمده یا عبور می کند و آب لوله های شهری و آب راکد سدهای ذخیره، ساختارهای کریستالی ناموزون و بی ریخت آب را نشان می‌دهد،که گویای تأثیر افکار ورفتار انسانها است.

آب رودخانه سایجو ـ‌ ژاپن

 

 

 


آب رودخانه سانبوئیچی یوسویی ـ ژاپن

یخ قطب جنوب

 

 

 

چشمه‌ای در لوردز ـ فرانسه

 

 

 


آب دریاچه بیواکو، بزرگ‌ترین دریاچه در مرکز ژاپن و آب استخری از ناحیه کینکی، آلودگی بیشتر شده است.

آب رودخانه «یودو»ی ژاپن که به خلیج «اوزاکا» می‌ریزد.
این رودخانه‌ از میان بیشتر شهرهای اصلی در کاسایی می‌گذرد.

 

 

 

آب رودخانه «فوجی وارا»، پیش از به جا آوردن دعا و نیایش.

 

 

 


آب رودخانه «فوجی وارا»، پس از به جا آوردن دعا و نیایش.

آیا با این وجود ،ارزشهای پسندیده وکمالات اخلاقی واجتماعی ویا در مقابلش  حسادتها ،کدورتها ،خیالهای باطل ،دروغها ،رذایل درونی وبیرونی و... علاوه بر آثار تکلیفی  چه آثار وضعی بر ما دارد ؟!بیاییم با خدا باوری ،آخرتمان را که از متن دنیا می گذرد بر اساس  واقع بینی، تأمل ومنطق ،هر چه بهتر بسازیم .

(بخشی از نوشته را از منابع دیگر گردآوری نموده وبخشی را از سخنان آقای دکتر فرهنگ که جند سال قبل به دانشکده ی هنر ومعماری جهاد دانشگاهی شهر دعوت شده بودند برگرفته ام ). 

تبارک الله احسن الخالقین  - طالب پور


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک