بازدید امروز : 326
بازدید دیروز : 6
به نام خدا
چنانکه؛ به دست فراموشی سپردن وبیرون بردن مسأله ی جهاد وشهادت از متن آموزه های دینی ؛ نقشه ،توطئه و تفکر استکبار جهانی وصهیونیسم بین المللی بوده وهست ؛بیرون بردن بحث برائت ، از متن دین نیزنوعی فریبکاری ،خدعه ی دشمن، خلاف عقل وشرع و خطر زاست
شعاربر علیه گروه ،فرد یا دولتی معاند اسلام ؛ فحش ،سبّ وناسزا نیست بلکه اعلام موضع نسبت به دشمن است .
خداوند متعال ،پیامبران الهی بویژه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وائمه ی معصومین علیهم السلام ، در قرآن واحادیث ؛دشمنان را مورد لعن ،طعن ونفرین قرار داده اند برای نمونه :
در دعای حضرت نوح علیه السلام در قرآن آمده است که : «رب لاتذر علی الارض من الکافرین دیارا » (1)
<پروردگارا! روی زمین احدی از کافرین را زنده مگذار >.
در سوره آل عمران آیه ی 119 خداوند خطاب به پیامبرش می فرماید: «قل موتوا بغیظکم ...»
<ای پیامبر !به منافقان از اهل کتاب بگو: با همین خشمی که دارید بمیرید>.
محمد بن ادریس فی (آخر السرائر)(2) نقلا من کتاب محمد بن علی بن محبوب ...عن عبدالله بن هلال عن ابی عبدالله علیه السلام قال :« ان رسول الله (ص) قد قنت ودعا علی قوم باسمائهم واسماء آبائهم وعشائرهم وفَعَلَه علی(ع) بعده» (3)
<امام صادق (ع) فرمودند: رسول خدا(ص) در قنوت خود بر گروهی ،با نام آنها ونام پدران واقوامشان نفرین کرد وعلی (ع) نیز پس از آن حضرت ،همین گونه عمل کرد>.
از مجموع مطالب بالا بدست می آید که:
الف : ناسزا ودشنام ،انصراف به کلمات رکیک وزشت دارد ،لذا قرآن کریم ومعصومین (ع) مارا منع نموده اند :
«لاتسبّواالذین یدعون من دون الله ...»(4)
<شما مؤمنان به آنانکه غیر خدا را می خوانند دشنام مدهید> <چه رسد به دوستان ومؤمنین دیگر>.
ب : لعن ونفرین بر دشمن ، مستند شرعی وعقلی دارد.
ج : همچنان که اسلام برای تولی ودوست داشتن دوست ،اهمیت قایل شده ،به تبری ،کناره گزینی ودشمنی با دشمنان نیز بسی اعتبار واهمیت قایل شده است .
د : شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»«مرگ بر اسراییل»«مرگ بر ضد ولایت فقیه» ،نماد جهت گیری واعلام موضع ما نسبت به دشمنان اسلام ونظام اسلامی است وبه خلاف زعم برخی نا آشنایان به مبانی اسلام ناب ویا مغرضان معاند ،قطعا سبّ ودشنام وآرزوی زندگی تاریک برای همه محسوب نمی شود.
ه : اسلام دین صلح وعدالت وزندگی مسالمت آمیز است اما در چارچوبه ی مشخص شده توسط آموزه های الهی وقوانین شرعی وعقلی نه معیارهای محدود بشری که زاییده ی عقل ابزاری بشر است ./.
پس همچنان شعار بنیادی ما:
پانوشت:
1) – سوره نوح آیه 26
2) – (این نکته برای اهل فن مبرهن است که در مستطرفات سرائر ابن ادریس ،اگر سند به محمد بن علی بن محبوب برسد قابل قبول است)
3) – وسایل الشیعه (30 جلدی)، ج 6 ،ص 284 باب 13از ابواب القنوت حدیث 2 ، وکتاب السرائر ص 476
4) – سوره انعام آیه 108
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
بایگانی
اشتراک