بازدید امروز : 173
بازدید دیروز : 6
به نام خدا
قال علی (ع):"لاتنظر الی من قال و انظر الی ما قال "مولا علی علیه السلام (در بحث شناخت ) می فرمایند: <به گوینده ی سخن نگاه نکن ببین چه می گوید.> (غرر الحکم ح 5048)
وقال علی (ع) :"المرء مخبوءتحت لسانه":(در نقش سخن در شناخت انسان<رفتار شناسی>) حضرت می فرمایند:<انسان زیر زبان خود پنهان است> (نهج البلاغه حکمت 148 ).
بخوانید وتأمل واندیشه کنید ونظر بدهید مهم نیست چه کسی بیان کرده، مهم محتوای آن است (شاید بعد ها اسامی گویندگان را به عرض رساندم شاید):
*1- ...می گوید: {وحی امری تجربی است نه امری گزاره ای ،وحی یافتنی است ،پیامبر هم وحی را تجربه کرد ویافت}(ماهنامه ی چشم انداز ایران، سال79،شماره ی 4 ص 68)
(توضیح :از آثار این سخنان آنکه : پس، وحی ،بشری و یافتنی است ومی تواند چون خوابهای پریشان که نوعی یافته است، باطل باشد علاوه می تواند متغیر باشد ،لذا نمی شودبه امر متغیر تکیه کرد پس قرآن که وحی بر پیامبر است قابل استناد واعتنا نیست ونستجیر بالله تاریخ مصرفش گذشته است .)
* 2- ...می گوید: {این سخن که <وحی ،الهام بر پیامبر بوده وماهیت قرآن بر ما آشکار نیست ونمی توان به آن استناد کرد> درست است !!در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافتهای بشری سازگار نیست ، چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله ای است واگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی وجاودانه است باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله ای است !! در زمان حاضر بنابرادلّه ای که ذکر شد ،قرآن برای ما قابل استناد نیست .!!!(کیهان 12/6/1387).
* 3-...می گوید: { اثبات اینکه قرآن سخن خدااست ناممکن است،قرآن متنی است که بعد ها به وسیله ی مسلمان ها ، از ترکیب چند گفتمان مختلف ساخته شده است ...}(سایت انتخاب)
(( ملاحظه می فرمایید ، زمانی بر این مملکت ونظام الهی گذشت که به نام آزادی، مقدسات ما بمباران افکار روشنفکر نما ها شد، خود قضاوت کنید و نظر دهید .))./.
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
بایگانی
اشتراک