بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 6
به نام خدا
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دهها هزار فرمانده ی بسیج سراسر کشور با ایشان فرمودند:
« عده ای، "نرمش قهرمانانه" را دست کشیدن از اصول و آرمان های نظام اسلامی تعبیر کردند و برخی دشمنان نیز برهمین اساس، مدعی عقب نشینی نظام اسلامی از اصول شدند درحالیکه این برداشت ها، خلاف واقع و بدفهمی است.
نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه و استفاده از شیوه های متنوع برای دستیابی به اهداف و آرمانهای گوناگون نظام اسلامی است.
... این اهداف بصورت مرحله به مرحله و قطعه، قطعه است که راهنمایان و هادیان و متفکران و مسئولان، این مراحل را قطعه گذاری می کنند وسپس حرکت جمعی شروع می شود.
این، نظام ِ صحیح حرکت منطقی برای پیشرفت نظام اسلامی است که همه فعالان عرصه سیاست و مدیران کلان کشور و همچنین فعالان عرصه بسیج باید آن را مد نظر داشته باشند».29/8/1392./.
به نام خدا
پیرامون افسانه مجعول و ساختگى غرانیق در بعضى از کتب اهل سنت روایات عجیبى از ابن عباس نقل شده از جمله این که:
پیامبر خدا (ص) در مکه مشغول خواندن سوره" النجم" بود، چون به آیاتى که نام بتهاى مشرکان در آن بود رسید که: « أَ فَرَءَیْتُمُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى وَ مَنَوةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَى » یعنی: به من خبر دهید آیا بتهاى «لات» و «عزّى»؛ و «منات» که سوّمین آنهاست (دختران خدا هستند) ؟.[1]
در این هنگام شیطان این دو جمله را بر زبان او جارى ساخت: «تلک الغرانیق العلى، و انّ شفاعتهن لترتجى»! یعنی: «اینها پرندگان زیباى بلند مقامى هستند و از آنها امید شفاعت است»![2].
در این هنگام مشرکان خوشحال شدند و گفتند: « محمد (ص) تا کنون نام خدایان ما را به نیکى نبرده بود»، در این هنگام پیامبر (ص) سجده کرد و آنها هم سجده کردند،(و روابطشان رو به بهبودی نهاد) جبرئیل نازل شد و به پیامبر(ص) اخطار کرد که این دو جمله را من براى تو نیاورده بودم، این از القائات شیطان بود ، در این موقع این آیات (وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ وَ لا نَبِیٍّ ...) نازل گردید و به پیامبر(ص) و مؤمنان هشدار داد[3]!
گر چه جمعى از مخالفان اسلام براى تضعیف برنامههاى پیامبر (ص) به گمان اینکه دستاویز خوبى پیدا کردهاند این قضیه را با آب و تاب فراوان نقل کرده و شاخ و برگهاى زیادى به آن دادهاند. ولى قرائن فراوان نشان مىدهد که این یک حدیث جعلی و ساختگى است که براى بى اعتبار جلوه دادن قرآن و کلمات پیامبر اسلام (ص)، به وسیله ی شیطانصفتان جعل شده است ؛ زیرا:
* اولا: به گفته ی محققان، راویان این حدیث افراد ضعیف و غیر موثقند، و صدور آن از ابن عباس نیز به هیچ وجه معلوم نیست، و به گفته" محمد بن اسحاق"
به نام خدا
پیامبران معصوم اند ،هم قبل از ابلاغ رسالت وهم بعد از آن چون اگر از عصمت تامه برخور دار نباشند به مجرد احتمال خطا واشتباه از سوی پیامبران، مردم دیگر ایشان را قابل اعتماد وتبعیت نمی دانند.
مرحوم خواجه نصیر الدین طوسی (ره) در کتاب تجرید الاعتقاد که از معتبر ترین وموجزترین منابع فلسفی کلامی شیعه است ،می نویسند : «ویجب فی النبیّ العصمة؛ لیحصل الوثوق فیحصل الغرض و...»
مرحوم علامه حلی (ره)در شرح مطالب محقق طوسی می فرمایند:
شیعیان (امامیه) معتقدند که پیامبران باید از همه ی گناهان وخطاها چه کبیره چه صغیره چه عمدی چه سهوی منزه ومعصوم باشند .
ایشان در شرح سه دلیل مرحوم خواجه ی طوسی حکیم قدوسی (که ما یکی از آنها را ذکر می نماییم )می فرماید:
اگر حتی احتمال داده شود که انبیاء کاذب یا عاصی باشند کافی است برای اینکه اعتماد جامعه از ایشان سلب شود چون هر نهی وامری که از طرف خدا به امت ابلاغ کنند ذهنیت وتصور امت این است که : شاید دروغ می گویند،شاید عمل شان مبغوض مولی است ؛ در نتیجه از ایشان متابعت وپیروی نمی کنند واگر از پیامبری پیروی نکنند نقض غرض است ( چون غرض خدا وند از ارسال رسل ابلاغ امر ونهیش به امت ومتابعت جامعه از پیامبران است) ونقض غرض قبیح بوده وفعل قبیح از مولای حکیم صادر نمی شود لذا برای رسیدن به هدف از بعثت انبیا ،باید آنان پاک ومعصوم باشند ./.
{کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد ، علامه حلی ، مقصد چهارم (النبوة) ، مسأله سوم (فی وجوب العصمة) }
به نام خدا
بیسروسامان توام ، یا حسین!
دست به دامان توام ، یا حسین!
جان علی، سلسله بندم مکن
گردم و ، از خاک بلندم مکن
عاقبت این عشق ،هلاکم کند
در گذر کوی تو ،خاکم کند
تربت تو بوی خدا میدهد
بوی حضور شهدا میدهد
مشعر حق! عزم منا کردهای
کعبه ی شش گوشه بنا کردهای
تیر، تنت را به مصاف آمده ست
تیغ ،سرت را به طواف آمده ست
چیست شفابخش دل ریش ما؟
مرهم زخم و غم و تشویش ما
چیست به جز یاد گل روی تو؟
سجده به محراب دو ابروی تو
بر سر نی زلف، رها کردهای
با جگر شیعه، چهها کردهای
"مرحوم محمد رضا آغاسی"
به نام خدا
به نظرم از معدود ومحدود تحلیلهایی که به دل می نشیند در عین اینکه مستدل ومنطقی است
لطفا مطالعه نمایید : « ژنو 2، میدان و تصویر آن »
به نام خدا
برخیز که شور محشر آمد این قصه ز سوز جگر آمد
برخیز که با نوای نگاه شمس و قمری دگر برآمد
وای!چو نالید نی؛و عرش به گریه در عالم از این غم شرر آمد ... .
این کار، سروده ی مشترک "داوود میرباقری"
کارگردان سریال مختارنامه و "شبنم مرزی جرانی" است.
به نام خدا
بندی از ترکیب بند معروف وبسیار پر معنای مرحوم محتشم کاشانی
درعزای امام حسین (علیه السلام):
باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین
بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است
این صبح تیره باز دمید از کجا کزو
کار جهان و خلق جهان جمله درهم است
گویا طلوع میکند از مغرب آفتاب
کاشوب در تمامی ذرات عالم است
گرخوانمش قیامت دنیا بعید نیست
این رستخیز عام که نامش محرم است
در بارگاه قدس که جای ملال نیست
سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است
جن و ملک بر آدمیان نوحه می کنند
گویا عزای اشرف اولاد آدم است
خورشید آسمان و زمین، نور مشرقین
پرورده ی کنار رسول خدا، حسین
***
به نام خدا
ماه محرم ماه اندوه وعزای اهل البیت (ع) وشیعیان آنهاست ماه تذکار خلوص،شجاعت،دلاوری وایثار سید الشهدا (ع) واصحاب وفادار ایشان است مطابق روایتی از امام رضا (ع): «هنگامی که محرم می رسید، کسی پدرم (موسی بن جعفر (ع) ) راشاد نمی دید وهمواره غمین واندوهگین بود ،تا روز دهم محرم یعنی روز عاشورا که آن روز روز مصیبت وعزا وگریه ی پدرم بود ومی فرمودند: امروز روزی است که حسین (علیه السلام) شهید شده است .» (امالی ،شیخ صدوق، ص 128 ح 2)
در انظار عمومی عرب ،عزاداری و مرثیه سرایی در روزها ،ماه ها ومراحل اولیه ی شهادت امام حسین (ع) واصحاب ایثار گر شان معمول ورایج بوده ونوعی سوگراری متعارف وحقیقی به حساب می آمده است ؛
اما عزاداری در سالها و دوره ها ی بعد را به حق می توان به عنوان یک هدف ، استراتژی وپروژه ای بلند مدت فرهنگی سیاسی وحرکتی حقوقی وآیینی دانست . پروژه ی تبیین وتثبیت نهضت دینی در سوگواری حضرت ابی عبدالله (ع) را می توان به خوبی در سخنان وسیره ی عملی امام سجاد (ع)تا امام رضا (ع) وبقیه ی ائمه ی معصومین (ع) مشاهده کرد ؛برای نمونه وفهم بهتر این مطلب کافی است کتاب ثواب الاعمال مرحوم شیخ صدوق ،کامل الزیارات مرحوم ابن قولویه ،منتهی الآمال مرحوم شیخ عباس قمی و
به نام خدا
رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله در آستانه 13 آبان روز استکبار ستیزی فرمودند:
«...به مذاکره خوشبین نیستم ولی باذن الله ازاین مذاکرات ضرری هم نمی کنیم واین تجربه،ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد...اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر ولی اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد که کشور باید روی پای خودش بایستد.»
{سخنرانی در جمع دانش آموزان ودانشجویان 12/8/1392}
رفقا ! مضمون <داخلی بودن راه حل مشکلات ما>در چندین سخنرانی از سوی رهبر جلیل القدرمان بیان وتذکر داده شده است. امید واریم بصیرت دولتمردان خدوم ؛فرزندان این انقلاب ،هر روز وهر لحظه افزون گردد . من الله التوفیق
ادامه : مرگ بر آمریکا ؛نماد تبرّی
به نام خدا
این فراز تکان دهنده و کوتاه، اثری عمیق در دل مردم نهاد؛ به گونه ای که اشک ها روان شد وقلب ها تپید و حال مردم دگرگون شد. سفیر روسیه در نامه ای به امپراطوری روس در این مورد نوشت: «تا مادامی که این قشر روحانیون راستین و مذهبی در میان مردم باشند و مردم از آنان پیروی کنند، سیاست ما کاری از پیش نمی برد؛ چرا که وقتی یک جمله ی شوشتری در یک مجلس عظیم، این گونه دگرگونی ایجاد می کند، روشن است که دستورات و فتواهای آنان چه خواهد کرد!» *
* یک صد داستان خواندنی، ص 52
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
لینک دوستان
آوای آشنا
بایگانی
اشتراک