سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 551126

  بازدید امروز : 105

  بازدید دیروز : 97

ناب - طالب پور

 
آن که خصومت را از حد درگذراند گناه ورزید ، و آن که در آن کوتاهى کرد ستم کشید ، و آن که ستیزه جوست نتواند از خدا ترسید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 91/11/17::: ساعت 4:13 عصر

به نام خدا 

  آنچه دراین روزها بویژه در مجلس اتفاق افتاد مخلّ آرامش کشور ومایه ی خرسندی دشمنان  نظام وانقلاب اسلامی بود انقلابی که ثمره ی خون هزاران شهید و مجاهدتهای فراوان است، در این برهه ی حساس ؛کمی تعقل وتأمل کافی است تا مصادیق خائنین به نظام اسلامی را شناسایی نماییم مهم نیست چه کسانی اند مهم این است که ما معیار وشاخص داریم :

 رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای : « از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف بکار بگیرد قطعا به کشور خیانت کرده است». 

«هرحرکت اختلافی درمیان ملتهای مسلمان یا در درون کشورهای اسلامی ؛بازی در زمین دشمن است» .

وامید است این بد اخلاقی ها وتشنج آفرینی ها نتیجه ی حب وبغض های شخصی ویا مقدمه ی حرکتی پیش ساخته  با مبنایی فتنه بار نباشد ./.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 91/11/17::: ساعت 3:41 عصر

به نام خدا

سبک زندگی  

 نشستن ،ایستادن، کارکردن، خوردن، آشامیدن،ورزش کردن، تحصیل، استراحت کردن،خوابیدن و... اینها سبک زندگی نیست اینها افعال واعمال ورفتار ماست

سبک زندگی یعنی اسلوب وروش زندگی ؛آنگاه به شناخت سبک زندگی می ر سیم که بتوانیم اصول وروشها ومتدلوژی زندگی مطلوب را بشناسیم سبک یعنی همان سیره ، روش واسلوب زندگی

ما به پاس مسلمانی مان باید اسلوب وسبک زندگی رهبران وپیشوایانمان را الگو سازی کنیم واین با تقلید کورکورانه بسیار متفاوت است .

 " سیره " در زبان عربی از ماده‏ " سیر " است  " سیر " یعنی حرکت ، رفتن ، راه رفتن‏" سیره " یعنی نوع راه رفتن . سیره بر وزن فِعلة است و فِعله در زبان‏ عربی بر نوع دلالت می‏کند. مثلا جِلسه یعنی سبک و نوع نشستن ، و این نکته‏ دقیقی است . سیر یعنی رفتن ، رفتار ، ولی سیره یعنی نوع و سبک رفتار .
آنچه مهم است

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 91/11/14::: ساعت 5:26 عصر

به نام خدا

وقتی علم در خدمت انسانیت نبود

وقتی دانش ودین از هم جدا شد

وقتی اخلاق ،نسبی ودر حقیقت قلع وقمع شد

وقتی خدا به حاشیه رفت

نتیجه اش می شود :

(پروژه ی هارپ) 

 پروژه علمی هارپ به سلاح جدید آمریکا مبدل شده (حتما بخوانید،همه انسان های در خطر هستند)

آیا واقعا هارپ (HAARP) یک پروژه تحقیقاتی است که برای بررسی و تحقیق درباره لایه ی آیونوسفیر (Ionosphere)  و  مطالعات معادن زیر زمینی (با استفاده از امواج رادیویی ) تاسیس شده است.

 یا اینکه “پروژه ای با تکنولوژی جنگ ستارگان”  به منظور  کامل کردن یک سلاح جدید، پایه گذاری گردیده است.

از این پروژه چقدر اطلاع دارید ؟ آیا فکر می کنید طرح این پروژه باعث ترس بوده ونشانی از قدرت کشوری است یا نه بلکه نشانه ی ضعف وافساد وپستی سردمداران آن کشور  ؟ کمی تفکر وتأمل کنیم !


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 91/11/8::: ساعت 10:0 عصر

  

میلاد پیامبر رحمت حضرت محمدصلی الله علیه وآله 

 وامام جعفر صادق علیه السلام گرامی باد .

Click for larger version

 

بَلَغ العُلی بِکمالِه
کَشفَ الدُّجی بجمالِه
حَسُنت جَمیعُ خصالِه
صَلُّوا عَلیهِ و آلِه

 
به سبب کمالش به بلندی رسید،
با روی نکوی خود ؛ تیرگی
ها را برطرف ساخت،
همه
ی روشها وویژگیهایش نکوست،
بر او و خاندانش درود وصلوات

 

His perfection procured  exaltation
His beauty dispelled the darkness
All his attributes were good ones
Pray for him, and for his family

     «سعدی علیه الرحمة »


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 91/11/7::: ساعت 7:31 عصر

به نام خدا

پاسخ به چند استفتاء توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله :

سؤال: آیا یارانه‌هاى نقدى که از طرف دولت به حساب افراد واریز مى‌شود خمس دارد؟

جواب)یارانه خمس ندارد، ولى سود حاصله ، اگر تا سر سال خمسى باقى بماند، متعلَّق خمس است.

س : آیا به بن کارمندى و یا به اجناسى که از طریق بن کارمندى خریدارى مى‌شود خمس تعلق مى‌گیرد؟
ج ) هدیه و بخشش خمس ندارد.

س: اگر مقدارى پول براى بچه کنار گذاشته شود که چند روزى بعد از سال خمسى چیزى که مورد نیاز اوست خریدارى شود و کلاً به عنوان هبه به او بخشیده شود آیا پول هبه شده خمس دارد یا نه؟

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 91/11/7::: ساعت 4:21 عصر

به نام خدا

رفقا!امیدوارم 10 دقیقه ای فرصت مطالعه داشته باشید تا مطلب زیر وتفصیل آن را در ادامه ،مطالعه نمایید :

...«جناب عسگراولادی عزیز، انکار نمی کنند، بلکه تاکید هم می فرمایند که فتنه 88 مدیریت بیرونی داشته است و از این روی باید مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس را «سران فتنه» تلقی کرد. این برداشت که فتنه 88 را مثلث یاد شده مدیریت کرده است قابل تردید نیست و سران فتنه حقیرتر از آن بوده و هستند که طراح اصلی فتنه همه جانبه، عمیق و پرحجم 88 باشند ولی سخن آن است که «مدیریت بیرونی» چگونه و تحت مدیریت چه کسانی فتنه88 را در داخل کلید زده و دستورالعمل های خائنانه خود را از طریق چه کسانی در داخل کشور دنبال کرده است؟! و فتنه گران زیرکدام پرچم جمع شده بودند؟!...

فرموده اند «این که از آن سوی تیری پرتاب نمی شود نشان می دهد ممکن است گوش شنوایی باشد»! و پرسش آن است که آیا سران فتنه کمترین ابراز ندامتی کرده اند؟ و آیا کماکان بر طبل فتنه آمریکایی- اسرائیلی نمی کوبند؟ مگر جناب عسگراولادی نمی بینند که سران فتنه به جای ابراز ندامت و پوزش از مردم به خاطر آن همه وطن فروشی و جنایت، همچنان در گفتار و رفتار از مواضع رسما اعلام شده مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل پیروی می کنند؟! استاد گرانقدر از سران فتنه چه موضع و یا بینش و منش همراه با اسلام و انقلاب و مردم و امام را دیده اند که می فرمایند از آن سوی هیچ تیری پرتاب نمی شود؟! بهتر است بفرمایند بصیرت و حضور پرصلابت مردم، چشم فتنه را کور کرده است نه آن که سران فتنه دست از وطن فروشی و جنایت کشیده باشند. آنها همچنان به تیراندازی مشغولند ولی تیرهای زهرآگین آنان با سپر بصیرت مردم روبرو و خنثی می شود...ادامه :

جوابیه عسگراولادی و پاسخ کیهان  


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 91/11/7::: ساعت 12:20 صبح

به نام خدا

پیامبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) می فرماید: « اَعدی عَدُوِّکَ نَفسُک التی بَین جَنبَیک »  یعنی بزرگترین دشمنان تو نفس توست که  میان دو پهلوی توست  »1»  

 بشر امروز با این قدرت عظیم علمی وفنی ؛با این همه پیشرفتها ی سرسام آور که گویا هیچ کار صعب ، مشکل وحل نشدنی پیش رو ندارد. امّا کاملا احساس کمبود وناراحتی می کند ! منشأ این خلأ ها وکسریها یش چیست ؟ از چه می نالد؟ از چه رو بشرِ امروز سردرگم وحیران است ؟ چرا آمار خودکشی ، افسردگی واضطراب اینچنین بالاست؟ چرا زنگی مست تیغ بدست شده ؟

جواب یک کلمه است وآن

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 91/11/5::: ساعت 8:1 عصر

به نام خدا

رفقا ! موضوعی که ، این روزها بازارش داغ داغ است، البته چون خیلی هم پیچیده نیست ؛ احتیاج به تحلیل چندانی ندارد ، اما خنده بازار آن را برای  ما خوب تصویر  وانشاء کرده است : 

«انتخابات آزاد در خنده بازار»


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 91/11/5::: ساعت 7:26 عصر

به نام خدا

در باره ی حق ورهپویان حق وحقیقت؛ مباحث گوناگون ومتنوعی بیان شده که می توان برآیند همه واساس واصل آن را در کلمات مولی الموحدین ، امام المتقین ، یعسوب الدین ، قائد الغرّ المُحجّلین امیر المؤمنین علی علیه السلام یافت .

خصوصیات ونکاتی در مورد حق واهل آن 

   مجموع نکته‏هایی که مولا علی علیه السلام در خطبه ی 216  «1» درباره حق فرموده اند چهار چیز است :

1) حق در زبان آسان‏ترین چیزها و در عمل‏ مشکل ترین کارهاست ، چقدر خوب و آسان می‏توان در اطراف حق گفت و نوشت و توصیف‏ کرد که در اطراف هیچ چیز دیگر اینطور نمی‏توان میدان داری کرد ، هیچ چهره‏ای مانند چهره ی حق زمینه توصیف و ستایش ندارد ولی در مرحله عمل هیچ میدانی از میدان حق تنگ تر و صعب العبورتر نیست و چقدر عبور از آن گردنه‏ها دشوار است .

 عمل ، ملاک قضاوت درباره اشخاص است نه گفتار .

2)  خدای متعال حقوق مردم‏ را بر یکدیگر یک طرفی وضع نکرده ، حقوق متبادل است ،  دو طرفی است ، چنین نیست‏ که

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 91/11/3::: ساعت 11:12 عصر

به نام خدا

از اصول کلی عالم اینکه :

از کران ازلی تا کران ابدی  یعنی همان «وجود» ، مشیت قاهره ی حق سبحانه است ؛ماوراء وجود چیزی نیست  پس همه در مشیت خدا ست و صفات و اسماء الهی ،در حقیقت مقتضیات و شئون اوست (دقت شود ، چون بسیاری از شبهات صوفیه وتفکیکی ها در همین اصل، پاسخ داده می شود).

لذا در دایره ی «وجود» هیچ چیزی؛ ذره ای حتی یک اپسیلون کم ویا زیاد نمی شود البته تغییر ،تبدیل ، حرکت وتکامل و...مباحث دیگری است .الله اکبر ان یوصف ./. طالب پور  

مناجات سحری - ای خدای کریم و بنده نواز

 
<      1   2   3      >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک