سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 551207

  بازدید امروز : 12

  بازدید دیروز : 174

ناب - طالب پور

 
خدا را در هر نعمتى حقى است ، هر که آن حق از عهده برون کند خدا نعمت را بر او افزون کند و آن که در آن کوتاهى‏روا دارد خود را در خطر از دست شدن نعمت گزارد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 92/2/5::: ساعت 11:24 صبح

 به نام خدا

     دیشب در جلسه ی ماهیانه ی  طلاب وفضلای اردکانی مقیم قم شرکت نمودم . جلسه ؛ با اینکه حدود 2 ساعت به طول انجامید اما با تسلطی که جناب آقای دکتر حیاتی در جریان شناسی مباحث انحرافی وتحلیل وبررسی ریشه های آن داشتند  خیلی زود گذشت .

در تأثیر خانواده واطرافیان  منفعت خواه نیرنگ باز ؛ بر مسیر زندگی  ولزوم هوشیاری ومعرفت همه ،  به یاد این فراز از فرمایش امیر المؤمنین (ع) در نامه شان به محمد بن ابی بکر  ونگاه شهید مطهری (*) بر  این مقوله   افتادم که حضرت فرمودند :


« و لقد قال لی رسول الله : انی لا اخاف علی امتی مؤمنا و لا مشرکا ، اما المؤمن فیمنعه الله بایمانه و اما المشرک فیقمعه‏  الله بشرکه ، و لکنی اخاف علیکم کل منافق الجنان عالم اللسان ، یقول ما تعرفون و یفعل ما تنکرون »
"پیغمبر به من گفت من بر امتم از مؤمن و مشرک نمی‏ترسم . زیرا مؤمن‏ را خداوند به سبب ایمانش باز می‏دارد و مشرک را به خاطر سرکشی خوار می‏کند ، و لکن بر شما از هر منافق ضمیر ؛ سخن سرا می‏ترسم که آنچه را می‏پسندید می‏گوید و آنچه را ناشایسته می‏دانید ؛ انجام می دهد "

در اینجا رسول الله (ص) از ناحیه ی نفاق و منافق اعلام خطر می‏کند ، زیرا عامه‏ ی امتها ؛ بی خبر و ناآگاهند و از ظاهرها فریب می‏خورند (البته این طیف افراد به دلیل همین نادانی وعدم معرفت ؛  اغلب ، خود را دانا ،عاقل ومتشخص تلقی می کنند).  

چرا خطر نفاق از کفر بیشتر است؟

 

و باید توجه داشت که هر اندازه نادان وساده لوح زیاد باشد  بازار نفاق ؛ داغ‏تر است‏ 

 مبارزه با نادان و نادانی ، مبارزه با نفاق نیز هست زیرا احمق ؛ ابزار  دست منافق است . قهرا مبارزه با احمق و حماقت خلع سلاح کردن منافق ، و شمشیر از دست منافق گرفتن است.

  رفقا ! مشکل‏ترین مبارزه‏ها ؛ مبارزه با نفاق است ، مبارزه با  منفعت طلبان زیرکی است که‏ مقدس مآبان نادان را وسیله ی مطامع خود قرار می‏دهند  ، باید بدانیم که این پیکار با انحراف ؛ از مبارزه  با کفر ، به مراتب‏ مشکلتر است ./. ح ط

 

(*) مجموعه آثار ج 16 ص 338 ، و نهج البلاغه نامه 27


 
<      1   2      
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک