سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 552064

  بازدید امروز : 15

  بازدید دیروز : 94

ناب - طالب پور

 
تباهی خرد در فریب خوردن از نیرنگهاست . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 90/10/11::: ساعت 6:0 عصر

به نام خدا

   تذکر :دوستان، اینجانب در صدد بیان حقایق تاریخ ام ،چرا که امام خمینی (ره) فرمودند :درست، آنچه امروز برای ما روشن وواضح است ،برای نسلهای آینده مبهم می باشد وتاریخ روشنگر نسل های آینده است وامروز قلم های مسموم در صدد تحریف واقعیات هستند .باید نویسندگان امین  این قلم ها را بشکنند. (صحیفه ی نور ج 2 ص 84)

  (توجه فرمایید: این حلقه ها را دنبال کنید تا به ارباب آنها دست یابید)

 شماره (5)

 حلقه ی مجاهدین انقلاب اسلامی

    این سازمان از ائتلاف هفت گروه  تشکیل شد که محور عمده ی اتصال آنان ،اعتقاد به ایدئولوژی اسلامی ورهبری حضرت امام خمینی(ره)بود،اما اختلاف سلیقه های فراوانی در آنان وجود داشت.بالا گرفتن این اختلاف ها در سازمان مجاهدین موجب شد نهایتاًبا نظر حضرت امام (ره)در سال 1364 سازمان عملاًفعالیت خود را متوقف کند.

 در شرایط سیاسی جدید وپس از رحلت حضرت امام (ره)یک جناح فکری سازمان (چپ تندرو)مجدداًفعالیت خود را از سر گرفت ونشریه ی «عصر ما»را به صورت دو هفته نامه منتشر کرد.

سازمان جدید با نام «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی »به ثبت رسید؛( که دو تن از رادیکال ترین اعضای فعال آن یعنی «سعید حجاریان ومصطفی تاج زاده»در اواخر سال 1377 نقش ایجاد «حزب مشارکت »را بر عهده داشتند).آنچه در مواضع سازمان جدید کاملاًآشکار است ،چرخشی است که اعضای آن در زمینه ی مسائل اعتقادی وایدئولوژیک خود به گونه ای ایجاد کرده اند ، به طوری که مبارزه ی دائمی وهمه جانبه با امپریالیسم به ویژه آمریکا وضدیت با لیبرالیسم از استراتژی سازمان کنار رفت .

در چرخشی دیگر وعجیب تر ،«نهضت آزادی»را که نماد لیبرالیسم در ایران است ،به عنوان اپوزیسیون (مخالف نظام)قانونی معرفی وبه رسمیت شناخت .

طرح مسائلی نظیر «عدم تابو بودن رابطه با آمریکا»نشان دادکه سازمان عملاًاز شعارهای قبلی خود مبنی بر ضرورت مبارزه ی همه جانبه ودائمی با آمریکا عدول کرده است.

«سازمان مجاهدین»برای جلوگیری از نفوذ رقبا یا نشت اطلاعات از یک سو ونیز آسیب پذیری کمتر ،ترجیح می دهد که از «حزب مشارکت» به عنوان کانال ارتباطی بیرونی با افکار عمومی بهره گیرد واز این طریق ،تأثیر عملی در مشی سیاسی «دولت اصلاحات»داشته وفضای سیاسی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد. از این جهت جا دارد که این سازمان را «پدر خوانده ی تشکیلاتی حزب مشارکت»به حساب آوریم. همچنین این تشکیلات تلاش کرد تا در سطح حکومتی برای به دست گرفتن پستِ معاونتهای وزیران «دولت اصلاحات»،یک دولت در سایه به وجود آورد./.

شاید به ذهن هیچ کس خطور نمی کرد ،کسانی که روزگاری خود را پرچمدار انحصاری دفاع از خط امام (ره)،مبارزه با آمریکا  وحمایت از مستضعفین  می دانستند وتمام رقبای سیاسی وسلیقه ای خود را با بر چسب «اسلام آمریکایی» از صحنه به در می کردند ،طی چند سال ، دچار چنان دگردیسی وچرخشی شوندکه در نقطه ی مقابل دیدگا ههای انقلابی سابق خود صف آرایی کنند ./.

(برای مطالعه ی بیشتر:به کتابهای ؛ چریکهای پشیمان،کالبد شکافی جریانهای سیاسی ایران ، جامعه شناسی جنبش های اجتماعی، 8 سال بحران آفرینی اصلاح طلبان -اصلاح طلبان تجدید نظر طلب وپدر خوانده ها -کالبد شکافی ذهنیت اصلاح گرایان و...مراجعه نمایید.)   


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک