سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 552091

  بازدید امروز : 42

  بازدید دیروز : 94

ناب - طالب پور

 
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 90/10/10::: ساعت 5:0 صبح

به نام خدا

   تذکر :دوستان، اینجانب در صدد بیان حقایق تاریخ ام ،چرا که امام خمینی (ره) فرمودند :درست، آنچه امروز برای ما روشن وواضح است ،برای نسلهای آینده مبهم می باشد وتاریخ روشنگر نسل های آینده است وامروز قلم های مسموم در صدد تحریف واقعیات هستند .باید نویسندگان امین  این قلم ها را بشکنند. (صحیفه ی نور ج 2 ص 84)

    (توجه فرمایید: این حلقه ها را دنبال کنید تا به ارباب آنها دست یابید)

 شماره (3)

 حلقه ی مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری

    «مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری »برای ساماندهی توسعه ی سیاسی در سال 1368در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی شروع به کار کرد .«موسوی خوئینی ها»در آغاز ،ریاست این مرکز را به عهده داشت . شاخص ترین بخش این مرکز ،معاونت سیاسی آن بود که افرادی مثل«حجاریان،علوی تبار،عباس عبدی ومجید محمدی»در آن فعالیت داشته وپروژه هایی برای توسعه ی سیاسی دنبال می کردند.

«حجاریان»تئورسین حزب مشارکت در باره ی برنامه های مرکز مطالعات ریاست جمهوری در آن زمان متذکر می شود : معاونت سیاسی مرکز تحقیقات استراتژیک ،یک پروژه بیشتر نداشت وآن هم پروژه ی«توسعه ی سیاسی» بود. نتیجه ای که آنها طی تحقیقات مختلف گرفته بودند، این بود که «توسعه ی سیاسی» در ایران در مرحله ی اول نیازمند برخی تغییرات در ساختار سیاسی کشور است (توجه داشته باشید که تغییر ساختاری حتی تغییر حاکمیتی را هم در بر دارد)ودر مرحله ی بعد باید فرهنگ سیاسی ایران متناسب با فرهنگ یک جامعه ی غربی تغییر کند .

 وی می گوید :«در پروژه ی توسعه ی سیاسی همه چیز تعریف شده بود ؛مشارکت یعنی چه؟ رقابت یعنی چه؟ جامعه ی مدنی یعنی چه؟ چرا ضعیف است و...حتی برای مسایل ،راه حل داشتیم» . «مصطفی تاج زاده»عضو شاخص دو حزب منحله ی مشارکت وسازمان مجاهدین،بخش «توسعه ی سیاسی»مرکز مطالعات را این گونه توصیف می کند:«در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ،آقای «موسوی خوئینی ها» مسئولش بود ...آقای «حجاریان » در معاونت سیاسی بود که افرادی چون «بهزاد نبوی ، سازگارا ، امین زاده ، آرمین ،آغاجری» خودم  ودیگران  با آن همکاری می کردیم .» 

(برای مطالعه ی بیشتر:به کتابهای، 8 سال بحران آفرینی اصلاح طلبان -اصلاح طلبان تجدید نظر طلب وپدر خوانده ها -کالبد شکافی ذهنیت اصلاح گرایان ،و...مراجعه نمایید.) 

 

(توجه به این نکته، مهم به نظر می رسد که ؛در تغییر دادن فرهنگ سیاسی وبه طبع آن ساختار سیاسی، زمان مندی وتدریج ،امر ضروری است لذا برای اجرای پروسه ی تغییر ساختار وفرهنگ ،برنامه های دراز مدت وپرورش نیروهای آموزش دیده در این امر  احتیاج بوده که سازماندهی شده است .توضیح بیشتر خواهد آمد.) 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک