سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 552230

  بازدید امروز : 68

  بازدید دیروز : 113

ناب - طالب پور

 
دوستی جاهلان، دگرگون شونده و زودْ گسلنده است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 93/2/19::: ساعت 11:6 عصر

به نام خدا 

      { آقای خامنه‌ای به سمتِ تریبون حرکت می‌کنند، از پشت صندلی‌ها رد می‌شوند، چهار پله را بالا می‌روند و پشت تریبون می‌ایستند. یکی از نیروهای نهاد ریاست جمهوری، پشت سرشان می‌آید و پوشه متن را روی تریبون باز می‌کند. آقای خامنه‌ای عصا را به پشت تریبون تکیه می‌دهند. نگاهی به جمع می‌کنند و با لحن شیوای عربی شروع می‌کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا اَیُّهَا النّاسُ اِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَ اُنثی وَ جَعَلناکُم شُعوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفوا اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَ اللهِ اَتقاکُم»  القرآن الکریم.

حدود بیست‌وشش نقطه از سالن، یکه خورده، با تعجب به تریبون خیره می‌شوند. نمایندگانِ بیست‌وشش کشور اسلامی، که نوزده‌تای آنها عرب هستند؛ ناباورانه می‌بینند و می‌شنوند که این عالِم ایرانی فارسی‌زبان، با لحن عربی، آیه قرآن خوانده است! این مجلس نَه یک محفل دینی و قرآنی، و نه حتی اجلاس کنفرانس اسلامی است. نزدیک به هفتاد درصد کشورهای شرکت‌کننده، به?نحوی، طرف‌دار کمونیسم هستند.

از اینها مهمتر، این‌طور آغاز کردن سخنرانی، خلاف عرف دیپلماتیک امروز دنیاست. غربی‌ها برای همه چیز بنا بر عادت‌های خود، استانداردهایی ساخته‌اند و با هیاهو و تبلیغات رسانه‌ای جا انداخته‌اند که هر رفتاری خارج از استانداردها، بسیار زشت و ناپسند و آبروبَر است. از لباس پوشیدن تا   غذاخوردن، دست دادن، قدم زدن، و کلاً زندگی کردن! سخنرانی‌های سیاسی هم استانداردی جهانی دارد که تمام سخنرانان این اجلاس هم طبق همین قاعده صحبت کرده و می‌کنند. اما آقای خامنه‌ای سفیر آن انقلابی است که امام و رهبرش، با شکستن بزرگ‌ترین و  مهمترین قاعده‌های مادی، انقلاب کرده و شعار «نه شرقی و نه غربی» سرداده که به معنای نه گفتن به همه این قواعد ظاهراً خلل‌ناپذیر است.

حالا در هراره، نماینده این ملت و شاگرد آن امام، اصول محکم و مفروض جهانی را شکسته و با قرآن صحبت خود را آغاز کرده است. آن?هم چه آیه‌ای! در اجلاسی که مهم‌ترین موضوع و هدفش مبارزه با نژادپرستی و آپارتاید آفریقای جنوبی است، بیان بلند اسلام خوانده می‌شود که «ما شما را متفاوت و گروه گروه خلق کردیم، تا همدیگر را بشناسید. برترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست». این شروع متفاوت، همه توجه‌ها را جلب می‌کند.}

  روایت سفر رهبر عظیم الشأن انقلاب به زیمباوه با نام «از هراره تا تهران»  توسط انتشارات صهبا منتشر گردید ه است.

این کتاب در 336 صفحه تدوین شده که با ارائه ی سبکی جدید، سعی دارد ماجرای حضور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در اجلاس سران عدم‌تعهد سال 1365 در کشور زیمبابوه و اتصال این اجلاس به اجلاس سران عدم‌تعهد تهران از نقش ایشان در معادلات سیاسی جهان پرده بردارد. متن فوق بخشی از کتاب بود که از صفحات 72 تا 73 انتخاب شد.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک