سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 551186

  بازدید امروز : 165

  بازدید دیروز : 97

ناب - طالب پور

 
براى کسى که دو دیده‏اش بیناست ، بامداد ، روشن و هویداست . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 92/11/20::: ساعت 6:3 عصر

به نام خدا 

بخشی از رهنمود وراهبرد اساسی مقام معظم رهبری حفظه الله  در سخنرانی 19 بهمن سال جاری را، تقدیم می نمایم. 

امید که با اقتدار وبصیرت مثال زدنی، برای ادای وظیفه ی شرعی وعقلی ؛ و به نشانه ی دلبستگی و پیروی از نظام اسلامی و ولایت فقیه ، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نماییم .انشاءالله

 « اظهارنظرهاى بى‌ادبانه‌ى مسئولان آمریکایى را مردم ببینند، زیر نظر داشته باشند، دشمن را بشناسند. بعضى‌ها می خواهند نظر مردم را از دشمنىِ دشمن منصرف کنند؛ نه، ببینید دشمنى را، ببینید دورویى را. مسئولین آمریکایى در جلسات خصوصى با مسئولین کشور ما یک‌جور حرف میزنند، بمجرّد اینکه از آنها جدا می شوند، در بیرون یک‌جور دیگر حرف می زنند. مردم ایران این دورویى دشمن و نیّات سوء و پلید دشمن ما را ببینند؛ ملّت توجّه داشته باشد. ببینند که باید یک کشور اقتدار درونى خود را حفظ کند؛ این توصیه‌ى همیشه‌ى ما به مسئولین است.

مشکلات کشور را تنها یک چیز حل می کند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیّتهاى درونى - که این ظرفیّتها هم بحمداللَّه بسیار است، بى‌شمار است - و استفاده‌ى از این ظرفیّتها به شکل حکیمانه. خوشبختانه مسئولین اقتصادى دولتى به این معنا توجّه کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند. راه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور - حالا این بخش از مشکلات - نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتنتحریم دشمن و مانند اینها نیست؛ خوشبختانه مسئولین اقتصادى کشور به این معنا توجّه کرده‌اند.

راه آن این است که به درون نگاه کنند؛ ساخت درونى اقتصاد را تقویت کنند؛ این کار را بنا دارند بکنند و ان‌شاءاللَّه همین است که پیش خواهد رفت و در این توفیق پیدا خواهند کرد. به دشمن نمی شود چشم دوخت؛ از دشمن نمی شود انتظار داشت. آمریکایى‌ها در برخى از اظهارات و لفّاظى‌هایشان می گویند ما دوست ملّت ایرانیم؛ دروغ می گویند، در خلال کارهایشان می شود فهمید. ایران را تهدید می کنند، آن‌وقت توقّع دارند که جمهورى اسلامى از قدرت دفاعى خود بکاهد؛ این خنده‌آور نیست؟ این مسخره نیست؟ درعین‌اینکه تهدید می کنند، درعین‌حال می گویند شما قدرت دفاعى‌تان را کم کنید؛ نه، مسئولین گوناگون و بخشهاى مختلف و نیروهاى مسلّح، به توفیق الهى روزبه‌روز بر قدرت دفاعى خودشان خواهند افزود.

 آنچه کشور را نجات می دهد، تکیه به نیروى داخلى و نگاه به درون است؛ هم در زمینه‌ى اقتصاد، هم در زمینه‌ى مسائل گوناگون اجتماعى و سیاسى، هم در زمینه‌ى مسائل فرهنگى.»

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک