سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 551888

  بازدید امروز : 35

  بازدید دیروز : 58

ناب - طالب پور

 
از خرد تو را این باید که راه گمراهى‏ات را از راه رستگاریت ، نماید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 90/9/23::: ساعت 8:0 عصر

 

به نام خدا

     قال علی (ع):«یا حارث ،انک نظرتَ تحتکَ ولم تنظر فوقک فحِرتَ! انکَ لم تعرف الحق  فتعرف من اَتاه ، ولم تعرف الباطل فتعرف مَن اتاه »

    مولا علی  علیه السلام به حارث بن حوت که در شناخت اصحاب جمل وحق شناسی، کم آورده بود فرمود: <ای حارث !تو زیر پای خود را دیدی ،اما به پیرامونت نگاه نکردی (زمان شناس نیستی)پس سرگردان شدی ،تو حق را نشناختی تا بدانی که اهل حق وراستی چه کسانی هستند؟ .وباطل را نیز نشناختی تا باطل گرایان را بدانی وبشناسی >(معیار ،اشخاص نیستند .معیار حق وصدق است ).(نهج البلاغه، حکمت 262)

    رفقا ،بخوانید و با تأنّی وتفکر نظر بدهید مهم نیست چه کسی بیان کرده، مهم محتوای آن است (شاید بعد ها اسامی گویندگان را به عرض رساندم شاید):

*1- { ...می گوید :اگراین حجاب وپوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود ،قطعا مضرّ است ...مشکل ،این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند،مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.!!}(روزنامه ی همبستگی 16/8/79)

*2- {... می گوید : نظریه ی غیرت دینی ،ویران کننده ی اندیشه ،فرهنگ و تمدن است .!!}(روزنامه ی آریا 16/1/79) 

*3- {... می گوید : مظاهر دینی ،چون حجاب و حیای زنان ،نماد عقب افتادگی است.!!}(ماهنامه ی جامعه ی سالم ،تیر 77،ش 39 ص 69)

*4- {... می گوید : حذف صحنه های جنسی ومشروب خواری  از فیلم ،هیچ مستند شرعی ندارد ،!کجای فقه آمده که گفتن وشنیدن اینکه پسری به دختری بگوید دوستت دارم ،حرام است ؟.!!}(هفته نامه ی آبان 9/11/78)

*5- {... می گوید : قوانین شرعی در مورد زنان ،ظالمانه است.!!}(روزنامه ی عصر آزادگان  7/11/78 ص 17)

تصویر اصلی را ببینید

   توضیح :الف - دین اسلام  که بهترین روش زندگی را به ما هدیه کرده وهمه ی نیازهای انسان را در نظر گرفته ، حجاب را، ضروری ولازم دانسته است ،بله  حجاب که نماد عفاف است را برای جلوگیری از فساد وتباهی فرد وجامعه به ما تقدیم  کرده  ، مسیر تکامل ،پیشرفت و کرامت انسان را در حفظ حریم ها تعریف نموده است ،حال فردی برای عرض اندام ،آگاهانه یا بدون آگاهی در مقابل خدا ودین خدا بایستد وضروری دین را به چالش کشیده ،مخالفت کند ،ای مسلمانان، باید با او چه رفتاری داشت ؟ آیا باید اورا دوست داشت وبه او عشق ورزید ومحبتش را بر سینه ی قلب و روی دیوار خانه یا مغازه و بر شیشه ی ماشین حک کرد ونصب نمود یا باید با کسی که با آموزه های دینی ودین مردم مسلمان، بازی می کند، دشمنی کرد واورا طرد نمود ؟ویا لااقل مخالفت نمود ؟!!

   ب - دوستان ،اجتهاد ورسیدن به قوه ی استنباط وارائه ی فتوا به سالیان سال تلاش وپشتکار علمی نیاز دارد ، اگر کسی چندین سال پی در پی ، ممحّض در علوم دینی بشود ،آنگاه با وجود شرایطی  به قوه ی تحلیل واجتهاد وفتوا دادن می رسد ، سؤالم این است که : این گوینده یا گویندگان ، به چه مجوزی وارد منطقه وحوزه ای شده اند که در حد وقواره ی آنها نیست وقطعا به قوه ی اجتهاد نرسیده، اما کارشناسی می کنند وبر خلاف احکام دین وفتاوای فقها ی عظام ومتکلمان وحکمای اسلام نظر می دهند. مگر از شعارهای اصلی آقایان گوینده ی این سخنان انصاف  وتخصص وکاردانی و... نیست؟ای مردم متدین !مگر می شود هرکسی از راه به در آید واعتقادات ومقدسات تان را به باد سخریه بگیرد وکسی چیزی نگوید؟

مگر می شود یک امت مسلمان، ودر کنارآنها  علمای دین ، که با چنگ ودندان از مقدساتشان، از مکتب  بر حقشان محافظت کرده واز نثار وایثار جان ومال دریغ نداشته اند، بگذارند عده ای  آن را  ویران کنند و نابود سازند ؟

   ج- " نبتلیه" در آیه ی شریفه ی <انّا خلقنا الانسان من نطفة امشاج نبتلیه > (انسان /2)یعنی امتحان وآزمایش انسان، این خیلی حرف بزرگ وسنگینی برای ما انسانهاست ،که: خداوند برای  انسان <مشجها> یعنی استعدادهای گوناگونی قرار داده واو به حدی رسیده است که شایسته ی تکلیف وامتحان دادن شده. قطعا یکی از امتحانات، دفاع از دین خدا واحکام اوست .البته هر زمان امتحانات فرق دارد.واما آیا وظیفه وتکلیف  ما دفاع عقلانی وشرعی از دین واحکامش  نیست؟آیا حجاب از احکام ضروری دین نیست؟ !! .

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

قضاوت واقعی، با وجدانهای بیدار وبی تعصب شما .

   

 

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک