سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 551725

  بازدید امروز : 17

  بازدید دیروز : 93

ناب - طالب پور

 
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ می فرماید : بنده ام با چیزی مانند آنچه بر او واجب کرده ام، محبوب من نمی شود . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 91/10/21::: ساعت 10:27 عصر

به نام خدا

رحلت جانگداز پیامبر رحمت ،بهترین عبدخدا  صلوات الله علیه تسلیت باد

rehlat اس ام اس رحلت پیامبر اعظم (ص)

      هنگامی که امام علی ـ علیه السلام ـ پیکر مقدس رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ را غسل می داد، گفتاری فرمود که حاکی از اندوه طاقت فرسا، و شدت تأثر آن حضرت است، و در آن به دلیل این اندوه جانکاه اشاره شده است، فرمود:

    «بابی انت و امّی یا رسول الله، لقد انقطع بموتک ما لم ینقطع بموت غیرک من النّبوه و الانباء و اخبار السّماء...؛ ای رسول خدا! جان عزیزانم ـ پدر و مادرم ـ فدای تو باد، به راستی رشته نبوت و احکام الهی و اخبار آسمانی ـ که با مرگ رسولان دیگر قطع نگردید ـ با رفتن تو گسسته شد، و تو یگانه عزیزی هستی که اندوه رحلت تو چنان بزرگ است، که سوگواری تو بر مصیبت های دیگر، تسلیت می دهد، تو آن چنانی که همه مردم در ماتم تو غمگین و اندوهگین اند».
«و لولا انّک امرت بالصّبر و نهیت عن الجزع لانفدنا علیک ماء الشّئون، و لکان الدّاء مما طلاً و الکمد محالفاً و قلاّلک...؛ ای رسول خدا! اگر به خاطر این نبود که تو ما را به صبر و تحمل امر نموده ای و از ناله و بی تابی، بر حذر داشته ای، قطعاً در سوگ تو آن چنان گریه می کردیم که چشمه اشک هایمان خشک شود، و به راستی اندوه جانکاه همیشگی، چیزهای اندکی هستند، ولی چه باید کرد، مرگ هم حقیقتی اجتناب ناپذیر است؟».
«بابی انت و امّی اذکرنا عند ربّک، و اجعلنا من بالک؛ باز هم جان عزیزانم ـ پدر و مادرم ـ فدای تو باد، ما را نزد پروردگارت بیاد آور، و در خاطر خویش نگهدار» (1) و در جای دیگر می فرماید: «صبر و شکیبائی، زیبا است اما نه در مورد تو و بی تابی زشت است، اما نه بر فراق تو، مصیبت فراق تو، بسیار سنگین است، و هر مصیبتی قبل از تو و بعد از تو، کوچک است».(2)

شهادت مظلومانه ی کریم آل الله  امام حسن مجتبی علیه السلام گرامی باد

  پیغمبر اکرم (ص ) درباره امام حسن و امام حسین (ع ) می فرمودند: این دو فرزند من ، امام هستند خواه برخیزند و خواه بنشینند (کنایه از این که در هر حال امام و پیشوایند چه صلح کنند چه قیام). (3)      

پی نوشت:

(1) نهج البلاغه، خطبه 235
(2) همان، حکمت 292.

(3) ابن شهر اشوب مى‏نویسد: همه مسلمانان اتفاق دارند که پیامبر اسلام (صلی الله علیه واله) فرمود: «الحسن و الحسین امامان قاما او قعدا» (مناقب آل ابى طالب،  ج 3، ص 394)


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک