سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 551894

  بازدید امروز : 41

  بازدید دیروز : 58

ناب - طالب پور

 
گناهى که پس از آن مهلت دو رکعت نماز گزاردن داشته باشم مرا اندوهگین نمى‏دارد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 90/9/22::: ساعت 7:0 عصر

 

به نام خدا

 

       روی عن ابی عبدالله (ع)انه قال : "من دخل فی هذا الدین بالرجال اخرجه منه الرجال کما ادخلوه فیه ومن دخل فیه بالکتاب والسنة زالت الجبال قبل ان یزول"

 امام صادق (ع) فرمودند: <کسی که اشخاص ورجال اورا وارد وادی دین کردند ، اشخاص هم اورا از دین بیرون می برند  اما کسی که با ملاک ومعیار (کتاب الهی وسنت ، یعنی با پشتوانه ی محکم ) وارد دین شده ،کوه ها تکان می خورند  ولی او تکان نمی خورد .>(بحارالانوار ،ج 2 ص 105 وج 22 ص 103) 

     قال علی (ع):"لا یعرف الحق بالرجال،اعرف الحق تعرف اهله"

<حق با اشخاص ورجال شناخته نمی شود،شما ابتدا حق را بشناسید  تا بتوانید اهل حق را بشناسید.>(بحار الانوار،ج 40 ص 126)

      دوستان ،بخوانید و باآرامش، فکر واندیشه کنید ونظر بدهید مهم نیست چه کسی بیان کرده، مهم محتوای آن است (شاید بعد ها اسامی گویندگان را به عرض رساندم شاید):

   * 1- {... می گوید : اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرداین دین است که باید محدود شود  نه آزادی !!} (سخنرانی در دانشگاه تهران  2/3/1387)

   * 2- { ... می گوید : در تعارض تکالیف دینی وحقوق  بشر ، حقوق بشر مقدم است .!!} (روزنامه صبح امروز-شهریور 1378)

   * 3- {... می گوید : برای اصلاحات باید دین را تغییر داد.!!}(روزنامه رسالت  5/6/1381)

   * 4- {... می گوید : مارکس گفته است <دین افیون توده هاست .>...دین در حکومتهای دینی  نه تنها افیون توده هاست ،بلکه من می افزایم  علاوه بر آن افیون حکومت ها هم هست.!!}( در مراسم تجلیلی در دانشگاه شهید بهشتی )

   * 5- { در دفاع از گویند ه ی بالا ،... می گوید : هنوز این درد ومصیبت را داریم که انسانی دانشمند... !!، به ناحق ،به ارتداد متهم وبر اساس آن محکوم می شود .!!} (نامه ای برای فردا  ص 40 )

   * 6- {... می گوید : حقیقت دین ، همان تجربه ی فردی دینی است که در مورد پیامبران " تلقی وحی " نام گرفته ودین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی وسیاسی وحکومتی ندارد. هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه ی فردی رسیده باشد .!!} (روزنامه ی صبح امروز  9/3/1378 ص 6)

عوامل پیدایی و پایایی سکولاریسم در جهان مسیحی (1)

     توضیح : این جملات، خود بسیار گویاست واحتیاج به تبیین ندارد  ، گویا برخی افراد به اصطلاح روشنفکر خواسته اند به قول مثل قدیمی ،ابروی دین را درست کنند ،از روی نادانی یا آگاهانه (که البته مورد اخیر به واقع نزدیکتر است ، اما در نتیجه، فرقی ندارد) زده اند چشمش را هم کور کرده  واینان  دچار خود فروختگی شده برای دفاع از شعار زیبای اصلاحات در دام لیبرایسم ،وشفافتر بگویم در دام یکی از مبانی لیبرال دموکراسی یعنی سکولاریسم - که یکی از معانیش جدایی دین ازحکومت وسیاست است ویا بگو دینِ فردی، وکنار گذاشتن آن از عرصه های اجتماعی - افتاده اند ، در دام حقوق بشری که برخی اصولش، تناقضات بیّن با دین وعقل سلیم دارد افتاده ، وبه دین ستیزی  پنهان وآشکار پر داخته اند ،دین را که نجات بخش بشریت در طول تاریخ بوده وهست ،با مواد مخدر  که کمترین اثرش سستی وعقب گرد فرد وجامعه است ، همسان یا مضر تر دانسته اندو حضرات ،عملا همان آرزویی که دشمنان دین، از صدر اسلام تا به حال در صدد آن بوده وهستند (یعنی محو دین) را ،محقق می کنند وبرخی اسب تراوای ایشان شده، واز شادی وچراغ سبز دشمنان اسلام  شادندوسبز .!!

 

قضاوت واقعی با شما، ، البته  نه با تعصّب ./.  

ادامه دارد (4-حجاب ،عفاف وزنان)

   (به حول وقوه ی الهی مبانی لیبرال دموکراسی  ومباحث تطبیقی آن با اسلام  ونقد هایش را در پستهای آینده به مقتضای حوصله ی بحث ،خواهم داشت .انشاءالله ) 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک