سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 551927

  بازدید امروز : 74

  بازدید دیروز : 58

ناب - طالب پور

 
هرکه بدخو شود، دوست و رفیقش نایاب گردند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 91/10/9::: ساعت 6:42 عصر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

  9 دی تجلی نصرت الهی وایمان مردم

     «براى انجام کارهاى عظیم، فقط باید به« کمک و نصرت الهى» و« ایمان عامه‌ى مردم»تکیه  کرد. پول و سلاح مدرن و قدرت مادّى و سیاست بازى و سیاسی کارى، تکیه‌گاه مطمئنى براىانجام کارها نیستند.

البته آن دو عامل، در عرض یکدیگر نیستند؛ بلکه در طول هم هستند؛ یعنى اگر تکیه‌گاه ما خدا و کمک الهى بود، دلهاى مردم هم متوجه پروردگارخواهد شد.
خداى متعال به رسول گرامى خود - که بزرگترین تکلیفها را متناسب باشخصیت او بر دوشش گذاشته بود و در طول تاریخ بشر، هیچ تکلیفى بدان پایه نمى‌رسید - فرمود: «هوالّذى ایّدک بنصره و بالمؤمنین»(1)؛ یعنى همین دو تکیه‌گاه - نصرت الهى وکمک مؤمنین - تو را پیش برد.

براى همین است که ما اعتقاد داریم وقتى قدرتهاى مادّی با حق سینه‌به‌سینه شوند، پوشالى و توخالى هستند، و وقتى به قدرتهاى باطل اعتنایی نشود و انسانها با اراده‌ى خود با آنها درنیفتند، هیچ عکس‌العملى نخواهند داشت، وهرگاه نیروى پُرتوان مردم با قدرتهاى باطل درگیر شود، خودبه‌خود آن قدرتها را به عقب‌نشینى وادار خواهد کرد».   "ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای"

 1)-سوره مبارکه الأنفال آیه 62
ترجمه :
و اگر بخواهند تو رافریب دهند، خدا برای تو (ای پیامبر )کافی است؛ او همان کسی است که تو را، با یاری خود و یاری مؤمنان،تقویت کرد./.  طالب پور


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک