• وبلاگ : ناب - طالب پور
  • يادداشت : معرفت وسياست (7- ولايت فقيه وحكومت ديني(2) )
  • نظرات : 2 خصوصي ، 7 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + انشالله پشتيبان ولايت فقيه 

    سلام و خدا قوت

    قال موسي بن جعفر (عليه السلام) : فقيه(عالم) واحد ينقذ يتيما من ايتامنا المنقطعين عنا و عن مشاهد تنا بتعليم ما هو محتاج ا ليه ا شد علي ابليس من الف عابد لان العابد همه ذات نفسه فقط و هذا همه مع ذات نفسه ذوات عباد الله و امائه لينقذهم من يد ابليس و مردته فذلک هو افضل عند الله من الف عابد و الف الف عابدة. الاحتجاج علي اهل اللجاج (للطبرسي) ج 1 ص 17


    + طلبه 


    اخوي خسته نباشي از اين همه کپي پيس کردن مطالب

    واقعا وبلاگ پر براري داري خداييش زحمت مي کشي

    آجرک الله

    پاسخ

    سلام بر اخوي ، اگر نمونه ي اين مطالب را نياور يد، ادعايي بي اساس وپايه داشته ايد وقطعا ديگر حنايتان رنگي ندارد .هر چند كه جواب شما اصولا خاموشي است . در پناه خدا

    سلام چي شده آرش جون جوش آورده

    طفلي نمي دونه اولشه آخه از حرفهايي که دوستانشون هم زدن و شما داريد بازگو مي کنيد ناراحت ميشن چه برسه که يکي مثل من يا شما بخواهد بهشون بگه بالا چشمتون ابرو هست واقعا که

    + رضا پيري 

    ايول ! عجب جوابي دادي بابا تو ديگه كي هستي ؟

    شايد در آينده اينجانب جناب آرش خان مجهول الهويه را براي شما دوست گرامي معرفي نمايم

    با سلام

    هردروني که خيال انديش شد

    چون دليل اري خيالش بيش شد

    تناقض وپارادوکس در پاسخت اظهر من شمس مي باشد. نوشته هايت نشان مي دهد که در روش تابع محض بوده وهستيد چرا که اصلن اعتقادي به پلوراليسم نداريد پس در دين هم مطيع تفکرات انحصارطلبانيد. اگر حقير اسامي افرادي را ذکر نمودم به خاطر اين است که اينقدر از امام خميني مايه نگذاريدو ايشان را مصادره به مطلوب خود نکنيد.همانطوري که بهتر از من مي دانيد با يک ويرگول ممکن است که کلي معناي يک جمله عوض شود شما چطور سر وته يک جمله را مي زنيد وبه خورد مردم مي دهيد انگار مخاطب شما طبقه متوسط به پايين وپوپوليست هاي جامعه مي باشند . تنهاچيزي که در پاسخت مشاهده ننمودم هژموني عقل استدلالي بود....

    يک دواليسمي است که اسلام را نشانه گرفته ودر حال تضعيف ان مي باشد که هر دو به نظر من مانند لبه تيز يک قيچي عمل مي نمايد يکي بنياد گرايي وديگري راديکاليسم. اين اتفاق در زماني افتاده است که روشنفکر ديني در محاق رفته و يا حکومت اجازه ديسکورس ويا گفتمان را به انها نمي دهدچرا؟ حقير کار به مکلا بودن ومعمم بودن روشنفکر ندارم. براستي چرا عده اي در همه زمينه ها پيشرفت مي خواهندجز در زمينه تفکر ديني که کهنه انديشي وجزميت را اصالت بخشيده وتقديس مي نمايند؟ اين را نيز بگويم که هرگز تفکرات ايده اليستي وهگلي در ذهنم خطور نمي کند...


    پاسخ

    سلام در صفحه اي جواب مختصري داده ام، اما به واسطه ي مشغله ي زياد وبيماري واقعا امكان ادامه ي بحث به اين صورت برايم امكان ندارد ،حضوري در خدمتم .در پناه خدا

    سلام
    با مطلب حجاب به روزم ...
    يا علي

    باسلام

    1-فکر مي کنم رفرنس بريده هاي مطبوعات دوران درخشان يا بهتر بگويم رنسانس اصلاحات از روزنامه کيهان و حسين شريعتمداري باشد جمله هايي که سر وته ان نامشخص است. اسلاميت ايرانيت انسانيت تثليث جدا ناشدني اصلاح طلبان مي باشد.

    2-درتعجبم چرا جنابعالي وهمفکرانت اسلام ائمه اطهار وامام خميني را فقط مصادره به مطلوب خود مي نماييد. مگر طيف بزرگ اصلاح طلبان از نهضت ازادي گرفنه تا کارگزاران سازندگي اسلام را قبول ندارند شايد اسلامي که شما پايبند ان هستيد قبول نداشته باشند شما نگاه کنيد به کتابهاي مرحوم بازرگان و سحابيها.... سروش و مهاجراني در مورد تاثيرات پيامبر و اسلام...

    مگر اطرافيان نزديک امام خميني از مرحوم ايت الله توسلي گرفته تا برادران انصاري وبيت امام خميني هميشه همراه محمد خاتمي نبوده ونيستند؟

    3-نه تنها اسلام با سکولاريسم بلکه با بعضي از نحله هاي ليبراليسم نيز پارادوکسيکال نمي باشد. شما نگاه کنيد به سکولاريسم عيني که نماد ان امريکا وترکيه مي باشد اين دو کشور يکي از مذهبي ترين کشور هاي جهان مي باشند اين سکولاريسم ذهني است که مذهب را طرد مي نمايد.

    3- نظرات ملااحمد نراقي اخوند ملامحمد کاظم خراساني و شيخ اعظم مرتضي انصاري رادر مورد ولايت فقيه مطالعه بفرماييد.... براي نمونه شيخ اعظم از بزرگترين علماي تاريخ تشيع حتي به ولايت در حيطه عمومي قائل نبوده وتنها بر احتياط واجب معتقد به ولايت فقيه در امور حسبيه بوده که امور حسبيه يک سري امور خاص ومحدود هستند که جمهور علماي شيعه معتقد به ولايت فقها در اين امور هستند واين درجه از ولايت فقيه بسيار پايين تر از ولايت در امور عامه است يا اخوند خراساني که معتقد به هيچ ولايتي براي فقها نيستند....


    پاسخ

    باسلام جناب ارش خان مجهول الهويه اولا اينجانب در روش تابع نبوده ونيستم وداراي مبنا يم وجاي جاي وبلاگم اين ادعا را ثابت كرده وثابت خواهد كرد البته شما را نمي دانم اما از دفاعتان تبعيت را بويژه در در ک اصلاحات مي توان برداشت کرد.ثانيا معظم اين مطالب از مجلات وكتب استخراج شده هر چند قسمتي نيز از روزنامه هاست اما مهم سنديت است نه روزنامه اي خاص ثالثا اين ادعاي شماست بر تثليث اصلاح طلبان بدانيد كه طبق روايات وعقل سليم عملكرد مبتني بر فكر وانديشه است لذا فكر مريض هرچند در قالب ديگري ريخته شود نهايتا خود را رسوا مي كند رابعا برادر ارش اسلام انحصاري نداريم مهم فهم اسلام ناب است كه اصلش قرآن ومفسرش ايمه اطهارند كه ولايت تامه ي الهيه دارند لذا معاويه وعبدالله بن زبير و...افراد معاصر و...هم ادعاي مسلماني داشتند ودارنداما اشخاص معيار نيستند آنچه حضراتي كه نام برديد در پي آن بودند اسلام آمريكايي است نه اسلام ناب لذا نتيجه ي اسلام اين حضرات تاريخي بودن وحي وسكولاريزم و پلوراليزم ورلاتيوزم و...است كه جز پوسته اي براي اسلام عزيز باقي نمي ماند اسلامي كه بايد پويا ومؤثر وحاضر در عرصه هاي فردي واجتماعي باشد خامسا برادر عزيز مگر يار غار پيامبر ابوبكر وعمر نبودند مگر جانبازان جنگهاي پيامبر وعلي زبير وطلحه وشمر و... نبودند اين چه معياري است كه شما انتخاب كرده ايد سادسا اينجانب اعتقادي به ايدئاليسم ندارم لذا آنچه را با استدلال ومنطق به آن مي رسم با نفس الامر وواقعش يكي مي دانم لذا اين ساده انگاري امثال شما ايدئاليستهاست كه فريب ظاهر حكومتها را مي خوريد ويا شايد مباني ولوازم ليبراليسم ونحله هايش را ندانسته وارد ميدان شده ايد لذا سفارشم اين است كه با ادعا اقدام به نظريه پردازي نكنيد سابعا در باب اقوال علما اسلام چه سني چه شيعه هيچ كدام اصل ولايت فقيه را در آن خدشه نكرده اند اما اختلاف در حدود اختيارات وليّ است كه با توجه به شرايط ونبودن زمينه ي تحقق نظام ولايي براي فقهاي عظام هركدام اقوالي و نظراتي دارند مرحوم نراقي ابن ادريس صاحب جواهر ميرزاي شيرازي مرحوم كاشف الغطاءآقاي ناييني حضرت امام خميني وديگران از مقبوله عمر بن حنظله و...همان شئون پيامبر وائمه را براي ولي فقيه قايل اند ومسأله ي تازه اي نيست وريشه در اصل امامت دارد فقهاي ما دنبال دليل فقهي بوده اند واگر كسي از راه دليل خلاف اين را معتقد شود معذور است اما براي مخالفين حق ايجادتفرقه ايجادنمي كند، اميد وارم در اطلاعاتتان تجديد نظر بفرماييد ثامنا با اين مختصر قطعا نمي توانيم همديگر را ثابت كنيم هرچند اينجانب بر اساس ادله ومعيارها مطالبي كه درج مي نمايم لا اقل براي خودم يقين اور وحجت است وشما اگر جوياي حقيقتيد انشاءالله خواهيد يافت واگر مغرضانه و...قلم مي زنيد كه كار ما آب در هاون كوبيدن است .در پناه خدا