سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550219

  بازدید امروز : 64

  بازدید دیروز : 69

ناب - طالب پور

 
مرکّب دانشمندان با خون شهیدان سنجیده شد، پس بر آن برتری یافت . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 95/11/15::: ساعت 10:8 صبح

به نام خدا                     

حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به عنوان تولید کننده ی اقتدار اسلامی و ملی در نظام ایران اسلامی می تواند نقش بسیار حساس و فعالی در ارتقاء قدرت نرم انقلاب عزیزمان داشته باشد. انقلاب اسلامی در آستانه ی سی و هشتمین سالگرد تولدش (و ورود به سی ونهمین سال استقرارش)اگر در مسیر ایجاد تمدن اسلامی و استحاله ی فرهنگ لیبرالی و ماتریا لیستی غرب در اسلام ، حرکت منطقی و شتابانی  داشته باشد در این پیچ تاریخی سرنوشت ساز باید روابط تمدن ساز بین اسلام و جامعه و دولت اسلامی را تصحیح و تزریق نماید و این رسالت بزرگ نهاد روحانیت و شرط انقلابی بودن و انقلابی ماندن است لذا ولی امر مسلمین و زعیم حکومت اسلامی بارها بر انقلابی ماندن حوزه ها پافشاری داشته اند. واما وظیفه ی علما و روحانیت شیعی در این مسیر:

1-به تعبیر امام صادق(ع): «علماءُ شیعتِنا مُرابطون »  یعنی وظیفه ی علما ی شیعه نگهبانی از حریم دین خداست و این وظیفه با دریافت صحیح  وتخصصی دین و تبیین و ترویج آن و نگهبانی و حراست از مکتب روشنی است که دارای گرایشهای کلامی، فلسفی، فقهی، عرفانی و اخلاقی ویژه ای است و باید از استحاله ی سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی آن جداً پیشگیری شود.

2-مقاومت و مبارزه ی تمام قد علما با جبهه یا جبهه هایی که با برنامه ریزی شان در صدد دگردیسی وتغییر  فرهنگ اصیل اسلام وشکاف در اعتقادات مسلمانان بویژه شیعیان اند.

3-انقلابی ماندن ودر صحنه نگه داشتن  امت اسلامی  وجامعه ی شیعی  وارتقاء بصیرت وبیداری خود ودیگران  در این نبرد نامتقارن که با حربه های طراحی شده ی مدرن  در قالب نفوذ واستحاله ی نرم ، از تغییر ذائقه ی خواهش های مردان وزنان وکودکان  وارائه ی ویترین محصولات فرهنگی  ورفاهی متناسب با سبک زندگی غربی و  انسان  مدرن ناتوئیستی گرفته تا تغییر وتحول در حوزه ی علوم وفن آوری ؛ همه وهمه در صدد چرخش آهسته وحساب شده ی امت اسلامی بویژه شیعیان ونظام مبتنی بر آموزه های قرآن واهل بیت «علیهم السلام» در ایران است .

 

خوشبختانه با درایت وتدبیر ولایت امر مسلمین ، ولی فقیه زمان که ولایتش امتداد مسیر انبیاست  و به تعبیر امامِ راحلِ عظیم الشأن گستره ی اختیاراتش  به اندازه ی پیامبر  وائمه «علیهم السلام » است  وظرفیت رهبری جامعه ی جهانی تا عصر ظهور را دارد، این حرکت عظیم  به صورتی اداره و راهبری می شود که جهان در این پیچ تاریخی، به سمت فرهنگ عظیم ، استوار و جهان شمول اسلام ناب می رود؛ والبته در این راه، نهاد روحانیت و حوزه های علمیه باید، هم از نظر تئوریک  و هم در میدان های عمل  کما فی السابق وبا شتاب فزاینده تر  پیشتاز باشند./. ان شاء الله.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک