سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550145

  بازدید امروز : 59

  بازدید دیروز : 107

ناب - طالب پور

 
بازگرداندن خشم با بردباری، نتیجه دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 95/7/8::: ساعت 5:12 عصر

به نام خدا

مدل مدیریت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام) در امور راهبردی و کلان نظام اسلامی توسط رهبر عظیم الشان انقلاب باز طراحی و اجرایی شده است.

ایشان با نگاهی بلند مدت به مدیریت بحرانها در کشور و  ارائه ی مدلی بسیار مترقی و حکیمانه در برخورد با معضلات ، چه در بحث فتنه ی 88 و چه در برنامه ی برجام ، دو کار بسیار مهم انجام دادند ، یکی در بخش سیاست خارجی و دیگری در مدیریت و هدایت امورداخلی کشور.

اما در بخش سیاست خارجی که به نظرم دارای نکات مغفول عنه وکمتر توجه داده شده ای است ؛ ایشان با زیرکی و فراست هرچه تمام تر جایگاه نظام اسلامی ایران را لا اقل در عرض شش کشور قدرتمند جهان قرارداده ، ضمن تثبیت هر چه بیشتر کشورمان در جهان و منطقه، قدرت و جایگاه نظام اسلامی را فوق العاده ارتقا داد  به طوری که در عرصه ی سیاست خارجی به صورت طبیعی -  حتی بگوییم برجام هیچ دستاوردی هم نداشت -  همین که در مقابل شش کشور مدعی قدرت و ثروت جهان قرار گرفتیم برنده ی این جدال بزرگ معلوم شد .

واما فرزانگی و درایت مقام معظم رهبری در مدیریت و هدایت جریان های فکری و سیاسی داخلی در مسئله ی برجام و قضیه ی فتنه ی 88 ، ارائه ی مدلی مبتنی بر رهبری و هدایت صبورانه در ضمن  آگاهی بخشی درونی جامعه بود  و البته زمینه سازی نسبت به تجربه ای دیگر برای  برخی جریانات فکری وسیاسی در شناخت دشمن غدار وخصم نابکار ، و از سویی غربال شدن،تصفیه و ریزش طبیعی و خودکار عناصر غیرخودی ، مغرض و خائن توسط خود مردم و نخبگان کشور بود.

رفقا ! با مطالعه ی تاریخ و سیره ی پیشوایان اسلام، می یابیم که این مدل و متد مدیریت کلان کشور، منطقه و حتی روش مدیریت جهانی کاملا برگرفته از آموزه های اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام با چاشنی نوآوری و خلاقیت توسط ولی امر مسلمین زمان دامت برکاته است. 

اللهم احفظه و عجّل فرج مولانا صاحب العصر و الزمان (عج)


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک