سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550617

  بازدید امروز : 3

  بازدید دیروز : 26

ناب - طالب پور

 
دشمن ترینِ آفریدگان نزد خداوند، غیبت کننده است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 91/10/22::: ساعت 12:0 صبح

    به نام خدا 

معیار حق وباطل

(آیا معصوم(ع) یا ولی فقیه می تواند معیار حق وشاخص صدق باشد؟) (قسمت پایانی)

  3-  مرحوم آخوند در اسفار جلد 6 صفحه ی  6 می فرماید:{ والرجل الحکیم لایلتفت الی المشهور  ولایبالی اذا اصاب الحق من مخالفةالجمهور ولا یتوجه فی کل باب الی من قال  بل الی ما قیل کما نقل عن مولانا امام الموحدین وامیرالمؤمنین علیه السلام انه قال " لایعرف الحق بالرجال ولکن اعرف الحق تعرف اهله و...}.

  خطابم به برخی مدعیان تعقل ودانایی وجزم گرایان دگم اندیشی است که ادعاهایشان گوش فلک را کر کرده ، به تحکم می شنوانانند اما گوش شنوا ندارند  این از صفاتی است که در هر کسی باشد ثمره اش خسران است . چرا با معیار حق وصدق محک نمی زنیم ،چرا خود را ،فکر خود را، دیگری که تجلی فکر مان است را، معیار می گیریم .

 هرجا انسان خود، محور حق وصدق شد در دام افکار فرد محورانه وانسان مدار می غلطد  ، به جای خدا محوری  در پرتگاه افکار منحرف وباطل می افتد،...    

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 91/10/22::: ساعت 12:0 صبح

به نام خدا

معیار حق وباطل

(آیا معصوم «ع»یا ولی فقیه می تواند معیار حق وشاخص صدق باشد؟) (قسمت دوم)

واما آیا ملاک ومعیار مشروعیت می تواند مقبولیت باشد ؟ 

     آنکه مقبولیتش حاکم بر مشروعیتش شود چه بسا بر حق نباشد که بسیار نمونه دارد : نگاهی  بر چهره ی جهان کنونی وحکومتهایی که بر اساس اکثریت بنا شده ،قوانین نادرست وآمیخته با هوسهاوضد ارزشها که از سوی اکثریتها به تصویب می رسد، اینها  نشان از آن دارد که معیار مشروعیت نمی تواند مقبولیت عامّه باشد

 وواضح ترین مثالش بیست وپنج سال خانه نشینی مولا علی (ع) است که در عین مشروعیت ،مقبولیت نداشتند.

صلح امام حسن علیه السلام راخوب واکاوی کنیم ،اگر مقبولیت امام به شدت افت نمی کرد 

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 91/10/21::: ساعت 10:27 عصر

به نام خدا

رحلت جانگداز پیامبر رحمت ،بهترین عبدخدا  صلوات الله علیه تسلیت باد

rehlat اس ام اس رحلت پیامبر اعظم (ص)

      هنگامی که امام علی ـ علیه السلام ـ پیکر مقدس رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ را غسل می داد، گفتاری فرمود که حاکی از اندوه طاقت فرسا، و شدت تأثر آن حضرت است، و در آن به دلیل این اندوه جانکاه اشاره شده است، فرمود:

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 91/10/21::: ساعت 3:58 عصر

به نام خدا

دوستان ! امید وارم زیاد خرده نگیرید چون دوز بصیرت که زیاد بالا بزند این می شود(گاهی از رهبری هم جلو تر می رود):

 شیطنت رسایی ، عقیده و موضع گیری علی مطهری را لو داد

 

اما رفقا ! امان از سطحی نگری ودوری از حقایق  الهی :

مفتی کل عربستان سعودی، بدون در نظر گرفتن آزادی های مشروعی که اسلام برای زنان در نظر گرفته و با توجه به محدودیت های که برای این قشر در کشور عربستان وجود دارد فتوایی عجیب و غریب صادر کرده است.

(سمت راست مفتی کور دل قبلی بن باز است وسمت چپ مفتی فعلی وهابی  آل شیخ )

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" در نماز جمعه پایتخت عربستان

ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 91/10/21::: ساعت 11:51 صبح

دوستان در پایگاه اردکان نما به مناسبت اولین سالگرد شهادت

 

 دانشمند بسیجی شهید مصطفی احمدی روشن

ویژه نامه ای   منتشر کرده اند که  ضمن تشکر از این عزیزان  مناسب است مراجعه نمایید .

دریافت فایل پی دی اف ویژه نامه


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 91/10/20::: ساعت 12:14 عصر

به نام خدا

رفقا! انشاءالله مطالعه اش بصیرت افزاست:

 مردم چندبار باید از شما عبور کنند؟ (خبر ویژه)


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 91/10/19::: ساعت 3:0 عصر

به نام خدا

در چارچوب کلی طرح تحول اقتصادی، اصلاح  هفت «نظام کلیدی» به منزله محورهای اصلی طرح به شرح زیر معرفی شده است :

  

 اصلاح نظام یارانه ها

اصلاح نظام مالیاتی

اصلاح نظام گمرکی

اصلاح نظام بانکی 

اصلاح نظام توزیع کالا وخدمات

اصلاح نظام ارزشگذاری پول ملی

اصلاح نظام بهره وری   

    همچنان که مستحضرید خیلی از پارامترهای اقتصادی واجتماعی موجود ؛نشانگر این است که دولت مقدمات ومبادی وحتی مقداری از عملیات مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها - که یکی از محورهای هفتگانه ی  تحول اقتصادی است را انجام داده ودر آستانه ی ورود به مرحله ی دوم  ویا بگو به نظر می رسد عملا وارد مرحله ی دوم شده است .البته ورای قضاوت در مورد قانونی بودن یا نبودن این روش ،امیدواریم با حفظ آرامش و وحدت جامعه ؛مجلس با تصمیمی مدبرانه ودولت با مدیریتی هوشمند ؛همراه با نظارتی فراگیر ،فشار سنگین اقتصادی بر اقشار کم درآمد را با افزایش شیب در یافتی های خانوارها تعدیل نماید وزمینه های صبوری مردم را فراهم نموده ؛در عین حال تحریمها را به فرصتی کم نظیر یا بی نظیر در جراحی بزرگ اقتصاد کشور تبدیل کند و انشاءالله کشتی نظام عظیم اسلامی ایران به سکانداری رهبر فرزانه وحکیم انقلاب به ساحل نجات بنشیند وبه صاحب اصلی اش عجل الله تعالی فرجه الشریف برسد ./. طالب پور     


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 91/10/19::: ساعت 12:14 عصر

به نام خدا

رهبر انقلاب  حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مردم قم در سالروز قیام 19 دی :

 آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند ،حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند ... دایما نگویند انتخابات باید آزاد باشد ؛ از اول انقلاب  سی وچند انتخابات داشتیم ، کدامش آزاد نبوده است؟


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 91/10/19::: ساعت 12:10 عصر

به نام خدا

     شهادت آیت ا... سید مصطفی خمینی در آبان 1356 را می توان نقطه عطفی در نهضت اسلامی مردم ایران دانست. مجالس یادبود در سراسر کشور برگزار شد و در آن مراسم، تظاهرات گسترده علیه رژیم به پا شد. از این رو رژیم، تصمیم گرفت با توهین به ساحت حضرت امام خمینی، چهره ایشان را به عنوان رهبری نهضت مخدوش کند. در اواسط دی ماه 1356، پیک دربار، نامه ممهور به مهر دربار را به داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی داد. او نیز نامه را به روزنامه اطلاعات جهت انتشار سپرد. مسعودی، صاحب امتیاز روزنامه، مفاد مقاله را باعث واکنش علما و روحانیون و برای آینده روزنامه خطرناک می دانست، اما در تماس با وزیر اطلاعات و نخست وزیر، آموزگار، دریافت که برخی از مفاد تند و تحریک آمیز آن به خواست شاه در مقاله آمده است. در این مقاله که با امضای مستعار "احمد رشیدی مطلق" در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، بطور صریح، بی حجابی فضلیت و حجاب، کهنه پرستی و ارتجاع معرفی و به ساحت مقدس امام خمینی، اهانت و قیام 15 خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود. با انتشار این مطالب اهانت آمیز، اولین واکنش ها در شهر قم آغاز شد. مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند. بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه علمیه، تصمیم به تعطیلی مغازه های خود در 19 دی گرفتند. روز نوزدهم دی ماه ساواک و شهربانی به کمک نیروهای کمکی از تهران وارد شده و در حوالی مدارس علمیه متمرکز شدند. اقشار مختلف مردم با راهپیمایی به سوی منازل بزرگان حوزه، رفته رفته خروشان تر می شدند. نیروهای رژیم با مشاهده حرکت عظیم مردم تصمیم به حمله گرفتند و تیراندازی شروع شد و در این روز عده زیادی از طلاب و مردم قم به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

(اطلاعات بیشتر را از پورتال(درگاه) مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس  www.irdc.ir/fa مطالعه کنید.) 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 91/10/18::: ساعت 5:27 عصر

به نام خدا

تحلیلی بر دانشنامه ی به اصطلاح آزاد «ویکی پدیا »

  ویکی‌ها به وب‌سایت‌هایی اطلاق می‌شود که محتوای‌ آنها به‌وسیله کاربران اینترنتی تولید و ویرایش می‌شود.

ویکی‌پدیا دانشنامه‌ی به اصطلاح آزادی است که در سال 2001 م راه‌اندازی شد. جیمی والز و لری سینگر موسسان ویکی‌پدیا، پیش از آن بر روی پروژه‌ی دانشنامه‌ی آنلاینی باعنوان نوپدیا کار می‌کردند. محدودیت‌های نوپدیا، ایده‌ی ایجاد دانشنامه‌ی جدید با مدل ویکی‌ را به‌وجود آورد و بدین ترتیب ویکی‌پدیا متولد شد  .

ویکی‌پدیا چند سال بعد نه تنها مهم‌ترین دانشنامه‌ی اینترنتی شد، بلکه به یکی از وب‌سایت‌های اصلی دنیای مجازی تبدیل شد. ویکی‌پدیا هم‌اکنون در رده‌بندی برترین وب‌سایت‌های دنیا از دید الکسا در رده‌ی هفتم قرار دارد و در رده‌بندی گوگل چهارمین وب‌سایت دنیاست.

ویکی‌پدیا ظاهرا ازموفق‌ترین و مشهورترین پروژه‌ های ویکی در دنیاست ولی دنیای ویکی‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. موسسان ویکی‌پدیا چندی بعد بنیاد ویکی‌مدیا را تاسیس کردند و پروژه‌های مشابه متعددی در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی کردند که به‌روزرسانی آنها همگی از مدل ویکی‌ پیروی می‌کرد. خارج از بنیاد ویکی‌مدیا نیز ویکی‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند  .

ویکی‌ها در حوزه‌های مختلفی به‌کار گرفته می‌شوند تا طیف گسترده‌ای از هدف‌ها را پوشش دهند.

کاربرد علمی ویکی‌ها در جهت توسعه و همگانی‌کردن دانش از جمله شناخته شده‌ترین هدف‌های ویکی‌هاست.

ویکی پدیا

چالش های ویکی پدیا

مخالفان ویکی‌پدیا می‌گویند از آنجایی که مطالب ویکی‌پدیا را نه متخصصان، بلکه کاربران عادی می‌نویسند پس نمی‌توان مطالب آنها را چندان معتبر به‏حساب آورد  . منتقدان می‌گویند مدخل‌های این دانشنامه به‌وسیله کاربرانی نوشته می‌شود که در بین آنها افراد گوناگونی با انگیزه‌ها و سطح تخصص‌ و سواد متفاوت حضور دارند، پس نمی‌توان به مطالب ثبت شده اطمینان کافی داشت.

موضوعات مناقشه‌برانگیز زیادی در دنیا وجود دارد که در مورد آنها هر یک از طرفین دعوا دیدگاه‌های متفاوتی دارند.البته ویکی‌پدیا ادعای بی‌طرفی را مطرح می‌کند و ادعا دارد برآیند دیدگاه‌های کاربرانش را منعکس می‌کند، اما اختلاف بین دیدگاه مورد توافق در ویکی‌پدیا با دیدگاه طرفین مناقشه،  برای ویکی‌پدیا مشکلاتی ایجاد کرده است  .

جایگاه ویکی ها در ایران

برخلاف سایر گونه‌های رسانه‌های اجتماعی، ویکی‌ها در ایران چندان با استقبال کاربران اینترنتی مواجه نشده‌اند. در سال‌های گذشته کاربران ایرانی در استفاده از وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی در سطح جهانی پیشگام بوده‌اند و آمارهای مربوط به آنها در رده کشورهای نخست قرار داشته است. اما هیچ‌گاه از ویکی‌ها استقبال قابل توجهی نشده و آمارهای مربوط به ایران کمتر از حد انتظار بوده است  .علت چیست؟

 

علت عدم استقبال از ویکی ها بویژه ویکی پدیا در ایران اسلامی

برخی دلیلشان این است که فعالیت در ویکی‌ها و کمک به گسترش و توسعه آنها اغلب نوعی کار داوطلبانه است که با کسب شهرت و منفعت شخصی ؛ همراه نیست  .   البته این حرف می تواند درصدی درست باشد اما قطعا ،عمده دلیل نیست .

   می توان اصلی ترین دلیل بی رغبتی مسلمانان ایران را ادعای بی دلیل مسئولین ویکی پدیا بر بی طرفی وآزاد بودن وب سایتشان و باز بودن درگاه های ویرایشی دانست

ویکی پدیا کاملا تحت سلطه صهیونیسم قرار دارد تمام شهرهای فلسطین با نام اسرائیلی و به نام اسرائیل ثبت شده و هیچ کسی هم حق دسترسی ندارد ونیز در مباحث سیاسی اجتماعی مطالب غیر واقعی و یک سویه بدون امکان ویرایش به چشم می خورد لذا می توان گفت ویکی پدیا یک دانشنامه  جهت دار است که حتی واقعیت های تاریخی را به مشتاقانش وارونه نمایش می دهد؛ گرچه برخی مطالب علمی قابل استناد نیز دارد اما به واسطه ی اختلاط صحیح وسقیم والتقاطی که در آن است زیاد قابل اعتماد نیست./. طالب پور 


 
<      1   2   3   4      >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک