سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550701

  بازدید امروز : 13

  بازدید دیروز : 37

ناب - طالب پور

 
[ و به عبد اللّه پسر عباس در باره نظرى که داده بود و امام موافق آن نبود فرمود : ] تو راست که به من نظر دهى و اگر نپذیرفتم از من اطاعت کنى . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 90/10/4::: ساعت 12:0 صبح

به نام خدا

بیانات مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای 

در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون مورخ 22/9/1388

«این عقلانیت است؟! که دشمنان این ملت و دشمنان این کشور و دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب، شما را از خود بدانند و براى شما کف و سوت بزنند، شما هم همین طور خوشتان بیاید، دل خوش کنید؛ این عقلانیت است؟! این نقطه‌ى مقابل عقل است. عقل این است که به مجردى که دیدید برخلاف آن مبانى‌اى که شما ادعایش را می کنید، چیزى ظاهر شد، فوراً خودتان را بکشید کنار، بگوئید نه نه نه، ما نیستیم.»

رفقا،با کمی تتبع وبررسی در گفته ها ،نوشته هاوعملکرد برخی مدعیان عقلانیت ومدنیت به راحتی مصادیق مورد نظر ولی امر مسلمین را خواهیم یافت .


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 90/10/3::: ساعت 7:4 عصر
به نام خدا
 در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى مورخ 6/12 /1388‌


    باید دشمنى‌ها را شناخت. مشکل ما این است. اینکه بنده مسئله‌ى بصیرت را براى خواص تکرار می کنم، به خاطر این است. گاهى اوقات غفلت می شود از دشمنى‌هائى که با اساس دارد می شود؛ اینها را حمل می کنند به مسائل جزئى. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. در صدر مشروطه هم علماى بزرگى بودند - که من اسم نمى‌آورم؛ همه می شناسید، معروفند - که اینها ندیدند توطئه‌اى را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانى که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحى می کردند؛ توجه نکردند که حرفهائى که اینها دارند در مجلس شوراى ملىِ آن زمان می زنند، یا در مطبوعاتشان می نویسند، مبارزه‌ى با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند. نتیجه این شد که کسى که می دانست و می فهمید - مثل مرحوم شیخ فضل‌اللَّه نورى - جلوى چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتى پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائى هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضل‌اللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلى آنها را خوردند؛ بعضى جانشان را از دست دادند، بعضى آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهى است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 90/10/3::: ساعت 3:0 عصر

به نام خدا

سی (30)روز از تولد (ناب)گذشت ،یعنی سی روز از عمرم !!

* در این مدت ،با بیش از2500 بازدیدکننده،<45>صفحه مطلب نوشته ام، سعی ام بر این بوده با لطف وعنایت خدا، بر مدار حق وانصاف ویقین قلم بزنم واز اصول ومبانی اسلام ناب دفاع کرده ،عدول نکنم وبه وظایفم جامه ی عمل بپوشم.اینجانب در مباحث سیاسی اجتماعی لحظه ای حتی تصور درجناحی وگروهی ،بودن را نداشته ام وکوشیده ام در مسیر ولایت گام بردارم ،اما اگر جایی به خطارفته ام ودچار لغزش شده ام انتظار بخشش وعفو واغماض دارم ودر صورت احساس بیان نظر وانتقادی تقاضامندم، با دلیل وسند ،آن را به اینجانب هدیه نمایید؛

امام صادق (ع)فرمودند :«احبّ اخوانی الیّ مَن اهدی الیّ عیوبی»(محبوبترین برادرانم نزد من کسی است که عیبهایم را به من هدیه کند.)<میزان الحکمة - ذیل کلمه ی عیب ، اهداءالعیوب>

  اما دوستانی که مطالبی در وبلاگها،در سرزنش اینجانب نگاشته اند اگر موارد شخصی بوده و آن عیب را در اینجانب به یقین یافته اند ،از خداوند طالب عفو و بخششم  وچنان چه آن مطالب در مورد اینجانب صحیح نبوده ،از خداوند برای نویسنده وگوینده اش ، طلب عفو وبخشش می نمایم ، واما اگر کسی با نوشته هایش لباس مقدس روحانیت را ،مغرضانه هدف قرار داده، در حد اختیارات وحیطه ی وظایف طلبگیم از او نخواهم گذشت  و قطعا باید(لا اقل در آخرت )جواب گو باشد.

  در پایان از همه ی کسانی که لطفشان شامل حالم شده ،به ویژه دوستان ولاییم در پارسی بلاگ،به عنوان بنده ی کوچکی از بندگان خدا ،از ایشان کمال امتنان داشته ،واز خداوند برایشان اجر وپاداش جزیل خواستارم .انشاء الله حلال کنید./.من الله التوفیق    


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 90/10/2::: ساعت 7:0 عصر

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

قال علی (ع):"لاتنظر الی من قال و انظر الی ما قال "مولا علی علیه السلام (در بحث شناخت ) می فرمایند: <به گوینده ی سخن نگاه نکن ببین چه می گوید.> (غرر الحکم ح 5048)

    بخوانید واندیشه کنید ، مهم نیست چه کسی بیان کرده، مهم محتوای آن است .

     (انشاءالله ، بعد ها اسامی گویندگان را به عرض می رسانم .):

  1- { ... می گوید : آن دسته از جوانانی که به مساجد روی می آورند یا کتب دینی رامطالعه می کنند ازنظر ساختار فکری وروانی ضعیف هستند ،یعنی ضعفای نسل جوان از نظر فکری وروانی  وکم اطلاع ترین آنها هستند.}(روزنامه ی فتح ،15/10/78 ص 8)

  2- { ... می گوید : هیئتهای مذهبی، منشأ خشونت اند وبسیجی ها ،اعضای تشکیل دهند ی این هسته ها می باشند.}( عصر آزادگان ،20/1/79 ص 3)

  3- { ... می گوید : اسلام دین زندگی است ونباید این آیین را به عنوان دین مرگ معرفی کرد .اگر اسلام ، به عنوان دینی معرفی شود که صبح تا شب باید به فکر آخرت بود ،سینه زد و گریه کرد وروضه خواند ، این اسلام ، انسان را حرکت نمی دهد بلکه متوقف می کند .}( شرق ، 21/3/83 ص 2)

  4- { ... می گوید : فرهنگ شهادت ،خشونت آفرین است ،اگر کشته شدن آسان شد ،کشتن هم آسان می شود.}( نشاط ،خرداد 78)

  5- { ... می گوید : نیروهای مذهبی ومتعصب دینی ،عامل اکثر خشونت های سال های اخیر (دفاع مقدس)بوده اند.}( خرداد ،11/8/78 ص6)

  6- { ... می گوید : منشأخشونت ،همین احکام فقهی است.}( خرداد ،3/7/78 ص 6)

* (بابینش، بصیرت وکمی تحلیل، به بطلان سخنان واستدلالها ،پی می بریم وخدا را شاکریم که به برکت ولایت ،مارا از این سالهای پر خطر،ارزش گریز وهنجار ستیز نجات داد  (که به بیان یکی از بزرگان از علما(ره) در پنجاه سال اخیر، این چنین ،به دین واعتقادات وارزشهای الهی حمله نشده بود).هرچند اثرات این پروسه ی ضد فرهنگی ، همچنان قربانی می گیرد.)./. «قضاوت با شما»


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 90/10/2::: ساعت 6:0 عصر

سه مرحله ی احمقانه در زندگی

1- وقت داری! انرژی داری! اما پول نداری!(جوانی)

2- پول داری! انرژی داری! اما وقت نداری!(میانسالی)

3- پول داری! وقت داری! اما انرژی نداری!(پیری)

بیاییم مدیریت وتدبیر کنیم تا عاقلانه شود.

تصویر اصلی را ببینید


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 90/10/2::: ساعت 10:40 صبح

  

متی احار فیک یا مولای ،تاکی ناله از فراقت زنیم ودیدگانمان از تبلور شبنم زلال اشک لبریز،

تاکی سرگردان تو باشیم ،اللهم ارنی الطلعةالرشیدة والغرةالحمیدة

رفقا،او خواهد آمد.

sMs veladat emam mahdi2 FarsMobile.Org  252x300 ولادت امام مهدی تولد امام زمان نیمه شعبان


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 90/10/1::: ساعت 6:0 عصر

به نام خدا

  قال علی (ع):"لا یعرف الحق بالرجال،اعرف الحق تعرف اهله"

 «حق با اشخاص ورجال شناخته نمی شود،شما ابتدا حق را بشناسید  تا بتوانید اهل حق را بشناسید.»(بحار الانوار،ج 40 ص 126)

    دوستان ،بخوانید و باآرامش، فکر واندیشه کنید ونظر بدهید مهم نیست چه کسی بیان کرده، مهم محتوای آن است .

  {... می گوید : افرادی که جوهر فاشیزم را خوب درک کرده اند ،می دانند که نظریه ی مشروعیت الهی رهبری ،همان اندیشه ی موسولینی است ،اما لباس مقدّسی برتن کرده است.}(روزنامه ی فتح ،16/1/79 ص 3).

توضیح : <فاشیسم >،نام نهضت یا حرکتی است که نخستین بار به وسیله ی موسولینی ،دیکتاتور ایتالیا ،در سالهای 1922 تا 1943 در آن کشور به وجود آمد وجریان های مشابهی  مانند نازیسم در آلمان وفالانژیسم در اسپانیا به دنبال آن در همین خط فکری شکل گرفت . فاشیزم پیش از اینکه یک فلسفه یا ایدئولوژی سیاسی باشد ، یک رویکرد است ،یک روش حکومت است که بر سه اصل «حکومت فردی قدرت»،«حاکمیت دولت» و«ناسیونالیسم افراطی»استوار است وفرد حاکم ،مافوق قانون است .

ابتدا ویژگیهای فاشیزم رانوشته ،سپس با حکومت دینی وولایت فقیه مقایسه می کنیم :

1- عدم اعتماد به عقل

2- انکار اصل اساسی مساوات بشری

3- نظام رفتاری مبتنی بر دروغ وخشونت

4- سیستم تک حزبی وحکومت عده ای نخبه وقدرت نامحدود

5- نژاد پرستی وناسیونالیسم افراطی

6- ضدیت با حقوق ونظام بین الملل

7- تقدیس رهبر تا حد ممکن

8- مخالفت با دموکراسی ومردم سالاری

9- اعتقاد شدید به هیروئیسم(قهرمان پرستی ) ومیلیتاریسم(رزمجویی).

   * واما ،در مقایسه ی حاکمیت اسلامی با فاشیسم ، شاید از این جهت که فاشیسم هم قایل به تقدّس رهبری ومردمی بودن رهبر است ،شباهتی به نظر آید ،ولی آنچه شالوده ی فاشیسم بوده ،هرگز در نظام اسلامی راه ندارد چرا که مبنای تقدس به تنهایی مشابهت ویکسانی را نمی رساند .

   * به علاوه ،ولی فقیه همیشه در چارچوب قوانین ومقررات اسلامی ومصلحت جامعه ی اسلامی ،عمل می کند وهیچ گونه نظرات شخصی از جاه طلبی ،احساس غرور وقدرت و... در او راه ندارد .

   * اخلاق ورعایت اصول انسانی وارزشهای الهی ،در حکومت دینی، جایگاه ویژه ای در برخورد با سایر ملت ها و حتی طبیعت دارد .

   * در حکومت اسلامی ،یکی از منابع استنباط احکام دینی «عقل» است .

  * از طرف دیگر همه ی مردم ،حتی ولی فقیه ،به صورت یکسان ومساوی در برابر قانون مسئول اند واگر فضیلتی هست ،ملاک آن برتری ،«تقوا»ست.

بنابراین، اطلاق فاشیسم به حکومت دینی  همچون نسبتهای ناروای دیگر ،نوعی تبلیغات پوشالی توسط دشمنان داخلی وخارجی در جهت سیاه نمایی چهره ی حکومت ولایی فقیه است ونشان از استیصال وسرگردانی وشکست آنان داشته ودارد . الله اکبر     


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 90/10/1::: ساعت 12:0 صبح

به نام خدا 

(نقدی طنز گونه بر اصلاحات شرطی شده)

رئیس جمهور اسبق ایران، در جواب این که آیا اصلاح طلبان ،انتخابات پیش رو را تحریم خواهند کرد یا خیر گفت: برای شرکت در انتخابات ،بنده دیدگاههای خود را پیش تر بیان کرده ام و انتظار داشتم شرایطی فراهم شود که همه دیدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند.

 وی با بیان این که فعلا این شرایط فراهم نشده است، گفت: فکر می کنم وقتی همه نشانه ها دلالت بر این دارد که نباید در انتخابات شرکت کنیم، بنابراین شرکت در انتخابات معنایی ندارد.

حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات ( دور نهم مجلس شورای اسلامی ایران) نامزد و فهرستی داشته باشند .

 

رفقا ،چند نکته، از منظری دیگر :

  الف)  به نظر می رسد خود زنی وانتحار معرفتی آقایان اصلاح طلب که مرتکب گناه بزرگی شده اند ،کم کم منجر به رفتن در کُماو مرگ اجتماعی ،سیاسی شان شود ، همان گونه که خدا وعده داده است

  ب)  به این قیاس برهانی توجه کنید :

 1) :شرایطی برای حضور وشرکت همه ی دیدگاههای اصلاح طلب  ،گذاشته ایم که اگر برآورده شود می آییم والا نمی آییم

2) :آن شرایط که بایستی توسط اصلاح طلبان وهم کیشان گیج و مغمی علیه مان برآورده می شد، محقق نشد 

3) :نتیجه : پس نمی آییم که نمی آییم

نتیجه ی کل قیاس :  نظام اسلامی عزیز ! حکومت ولایی فقیه !که چندین سال کارمان بود با همکاری اپوزیسیون خارج نشین ،مستکبرین وصهیونیست های مهربانتر از مادر ، به هر لطایف الحیلی شده ریشه تان را بکنیم وتاب دیدنتان را نداشتیم ومی خواستیم لااقل مبانی اصولیتان را بچرخانیم ،بیایید مشکل مان را حل کنید ،شاید آنهم شاااید بر نظام اسلامی وخون شهدا و نیزمردم بصیر ورشید ایران،- که ما آنها را چیز دیگری فرض کرده بودیم – منت گذاشته،شاید آنهم شاید برگردیم .!!

  ج) آیا می توان از مجموع این اظهارات به این نتیجه رسید که اصلاح طلبان قصد دارند با اتخاذ تاکتیک جدید- که از ضرب المثل قدیمی «شترسواری دولا دولا»، الگوبرداری شده - بتوانند با یک تیر چند هدف را نشانه روند؟

  مردم بصیر ومؤمن ایران وحماسه سازان ولایتمدار 9 دی (گویند):

ای آقایان خواب نما شده !! خیال باف وسرگردان !!ضرب المثل ها هم دارند در عرف سیاسی اجتماعی خوب جا وا می کنند: <بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد><شتر در خواب بیند پنبه دانه ،گهی لپ لپ ...>(داستان گنجشک ودرخت تناور را،هم به یاد داریم).

(تذکر آیین نامه ای) :البته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سعه ی صدر ،ورأفت معقول ،هنوز هم منتظر است افراد مرتکب کبائر ،منحرف یا غافل  _ که اخیرا به زعم خود ،چراغ خاموش، به شغل شریف سیاه نمایی روشنفکرانه به جای نقد انقلابی ،مشغول اند _  با برائت از دشمنان وفتنه گران ،باتوبه ی واقعی واصلاح گذشته، برگردند ،اما،اما ...!!

(دوستان همه دعا کنیم تا کار به کُما و...نکشد.)1/10/1390

 


 
<      1   2   3   4   5      
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک