سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550774

  بازدید امروز : 48

  بازدید دیروز : 38

ناب - طالب پور

 
هرکس گفتن «نمی دانم» را واگذارد، به هلاکت گاه خود درآید [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 95/4/20::: ساعت 5:47 عصر

به نام خدا

رسول الله صلی الله علیه وآله : انّ الله تعالی بنی الاسلام علی النظافة ؛ «خداوند متعال اسلام را بر پایه ی پاکیزگی بنا کرده است».(1)

     نظافت وپاکیزگی، چهره ی شهر را زیبا نشان می دهد لذا همچون پیشانی وسردر خانه وکاشانه است ودر قضاوت ها تأثیر شگرفی داشته وبیش از اینها ارزش سرمایه گذاری دارد.

متاسفانه از هر کوی و برزنی در شهر اردکان عبور می کنی ویا از کنار خیابانی مسیر می پیمایی شاهد انباشت زباله و آشغال به همراه رفت و آمد تعدادی گربه و موش و تردد  مگس و پشه و انواع جانور آشنا و ناآشنا هستی.

رفقا! به نظر می رسد آنگاه نام زیبای نگین کویر برازنده ی شهر است که از تمیزی و نظافت کوچه ها و خیابان هایش احساس  لذت ببریم، اما حالا اسمی بی مسمی، نامی تهی از محتوا،نسیمی نا مطبوع و مناظری چندش آور ذهن انسان را مکدّر می کند.

امید است دست اندر کاران، به ویژه شهردار محترم و اهالی بزرگوارشهرداری شهرمان کمی با وجدان کاری بیشتر و ایده و عملکردی قوی تر این معضل چشمگیر شهر را حل کنند.

چند سال پیش در سفری به استان اصفهان به دعوت شهردار و شورای شهر، به شاهین شهر رفته واز طرح بازیافت و تفکیک زباله از مبدا، بازدید نمودیم و با اجرای این طرح  که با در اختیار گذاشتن سطل های مخصوص و کیسه زباله به مردم و مشارکت بسیار خوب مردم از همه نظر شهری زیبا و تمیزبا مدیریت مطلوب شهری ایجاد گردیده، فضایی مطبوع و هماهنگ با فرهنگ اسلامی – ایرانی خلق کرده بود که زبان را به  ستایش و مدح می گشود .

و اما پیشنهاد: (سه پیشنهاد مشخص وعملیاتی)

1-در حال حاضر فقط سه روز در هفته  زباله ها برداشته می شود آن هم اگر کارها روی روال باشد اما مواقعی، فاصله ی برداشتن زباله ها به چهار یا پنج روز هم می رسد وعملا انباشت زباله به چهره ی شهر بسیار ضربه زده ووضعیت تأسف باری از نظر زیست محیطی ببار می آورد لذا پیشنهاد می شود؛ فاصله ی زمانی برداشت زباله ها کاهش یافته وبه شش برداشت در هفته افزایش یابد.

2-قرار دادن سطلهای زباله در محلهای مناسب کوچه وخیابان واستفاده ی مردم از کیسه زباله وتخلیه ی به هنگام آشغالها

3-تحویل سطلهای مخصوص وکیسه زباله به مردم وفرهنگ سازی بهنگام وترجیحا تفکیک زباله از مبدأ وجمع آوری هدفمند زباله جهت تبدیل آنها به محصول مورد استفاده در چرخه ی طبیعت .

لذا در تکمیل پیشنهاد سوم باید گفت که شهرداری رأساً ویا با مساعدت بخش خصوصی ویا فروش سهام،(به جای دفن زباله ها ودردسرهای فراوانش) اقدام به پروژه ی باز یافت واستفاده ی بهینه از محصول کارخانه نماید وبدین وسیله یک تیر وچند نشان زده قطعا منافع میان مدت وبلند مدت فراوانی برای فعالین این بخش ومردم شریف اردکان به ارمغان می آورد ./. 

پی نوشت:

1)-کنزل العمّال ، 26002    


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 95/4/10::: ساعت 1:58 صبح

به نام خدا 

مرگ بر رژیم صهیونیسم اسراییل کودک کش واشغالگر که از سال 1948 تا کنون مسلمانان مظلوم فلسطین را از سرزمینشان آواره کرده وبا چراغ سبز کشورهای حامیش بویژه آمریکای ظالم ومستکبر به حیات ننگین خود ادامه می دهد .

 در وصیت‏ حضرت علی علیه السلام در نامه ی 47 به حسن و حسین علیهما السّلام وقتى که ابن ملجم لعنة اللّه علیه به او ضربت زد ؛امده است :
أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ ... کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً 

و روز قدس روز حمایت از مظلوم ودشمنی با ظالم است./.

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک