سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550975

  بازدید امروز : 51

  بازدید دیروز : 78

ناب - طالب پور

 
[ و فرمود : ] کسى که ارج خود نشناخت جان خود را باخت . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 92/11/29::: ساعت 9:14 عصر

به نام خدا

اگر حجاب ، مصونیت است که هست

اگرحجاب، صدفی برای مروارید انسانیت است که هست

اگر حجاب ، ضامن پاکی فرد واجتماع است که هست

 اگر حجاب ، مدافع آزادی است که هست

اگر حجاب ، تاج بندگی است که هست

اگر حجاب ، امتداد راه شهداست که هست

اگر حجاب ، تیری بر سینه ی استکبار است که هست

 اگر حجاب ، آبی ترین آسمان وجود است که هست

اگر حجاب ، کاهنده ی التهابها واضطرابهاست که هست

اگر حجاب ، ارزنده ترین زینت است که هست

 پس چرا ؟

   چرا باید (برای نمونه )درپایتخت ، چند نفر که خود  اعتقاد عمیقی به حجاب برتر ندارند بتوانند فرهنگ ناقصشان را بردیگران تحمیل کنند ؟!

      چند روز پیش یکی از فرزندانم که سال چهارم دبستان است مجله ی رشدی(با تیراژ یک میلیون وششصد وپنجاه وپنج هزارنسخه) آورد که عکس خانواده ای سه نفره را نشان می داد ، یعنی پدر ومادر وفرزندی حدودا ده ساله ،البته در صدد تحسین نقاط مثبت وزیبای عکس نیستم .بله آنها قابل تقدیر است؛ اما دقت در جمعیت خانواده ، خانمی مانتویی آنهم از نوع کوتاه ، در عکسی زیبا وجذاب ، روی جلد مجله ای با تیراژ بالا ؛ آیا القاء فرهنگ وارداتی نیست ، یا لااقل تحمیل فرهنگی خاص  وناقص به دیگران  وتعمیم آن به همه ی کشور ؟

      آیا تا به حال چادر به عنوان حجاب برتر ، زینت اغلب زنان شهری ، وقاطبه ی زنان شهرستانی وروستایی ما نبوده است؟

آیا حتی در دوران خفقان واستبداد ستمشاهی زنان عفیف، با حمایت مردان غیور ،حجاب خود را حفظ نکردند ؟

 اما در جامعه ی اسلامی؛ ما را چه شده !که عفاف وغیرتمان را کم کم به تاراج می برند وما در خواب غفلتیم ! البته اگرنگوییم برخی متعمّدا  در پی ساختار شکنی وفروپاشی مبانی اعتقادی وباورهای دینی ما ،در بازه ی زمانی (پروسه ای) بلند مدت اند .

آیا آموزه ای که هم قرآنی وهم عقلی است وبا کرامت انسانی زن ومرد عجین است، قابلیت دفاعی بهتر وجانانه تر ندارد؟!

      چرا وقتی بحث امور مالی وگرفتن شهریه ی دانشگاه های آزاد وغیر انتفاعی  ویا مسایل کاری  شرکتها بویژه از نوع بزرگش می رسد آیین نامه ها وضمانت نامه ها ی قوی ومحکم اجرایی اِعمال می شود  وبا اراده ای جدی بنگاه اقتصادی خویش را مدیریت می کنند ؟! اما وقتی نوبت به مسایل اعتقادی واخلاقی می رسد، ریاست محترم دانشگاه ومدیران ارشد دستگاه های علمی  واجرایی  ونیز مدیران شرکتهای عمده ؛ اراده شان چنان سست می شود  که گناهان کبیره ، چه رسد به بد حجابی وبی حجابی!! مسأله ای پیش پا افتاده وحل شده است .

رفقا ! البته این مسأله، یک معضل اجتماعی، با اطراف بسیار است وآن را باید سیستمی حل کرد اما این ، مجوزی نمی شود تا شهرهایی که مهد دین داری و باور مندی بوده اند به راحتی  به قهقرا رفته وحتی در پی علاج نباشند( هرچند، ورود شرکتها وتأسیس دانشگاهها ،فی نفسه بسیار خوب است اما بدون آماده سازی وایجاد زمینه های  فرهنگی ، آسیبهای جدی به فرهنگ دینی وبومی زده است که امید است با درایت وتدبیر  واراده ی جدی مسئولین اصلاح گردد) .

البته جالب تر اینکه یکی از مسئولین بلند پایه ی شهر، در جواب از این معضل وراه حل آن فرموده بودند : هنوز شهر ما که به حدتهران نرسیده!! ( تو خود حدیث مفصل بخوان از این مبنای فکری متزلزل وتذبذب دینداری ،یعنی انجام منکرات در شهر های مذهبی عادی شود بعد حضرات ببینند چه فکری می توانند بکنند!!)

امید آنکه  جوابی برای قرآن ، ائمه (ع) و شهدایی که شعارشان این بود -  خواهرم سیاهی چادر تو ازسرخی خون من کوبنده تراست -  داشته باشیم ./.  


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 92/11/23::: ساعت 4:50 عصر

به نام خدا

     دوستان! جالب اینکه از همه ی قرائن وشواهد بر می آید ،تا چه حد ، کشورهای غربی وشرقی ،اروپایی ،آمریکایی وآسیایی علاقه مند به ارتباط همه جانبه بویزه تجاری واقتصادی با ایران اسلامی اند واین تنها علی رغم تحریمها ی شدید وسختیهای روز افزون ؛ به واسطه ی غیرت و انگیزه ی الهی ، استقامت ، توکل به خداوند لایزال ،عزتمندی  وحکمت محوری  حکومت خدایی و ملت رشید ایران اسلامی است .همان معیارهایی که سیل جمعیت میلیونی را در 22 بهمن امسال به صحنه ای شکوهمند وغرور انگیز تر از قبل کشانید و تیری سهم آگین بر قلب دشمنان وبد خواهان نظام اسلامی شد.

     رفقا ! قلدر مآبی ، خوی استبدادی وتبختر دولت پلید آمریکا  والبته نوکر صفتی دولتهای غربی عربی (علی رغم خواست باطنی ملتهایشان ) ذلت کشیدن را برای این دول بی اراده ،آسان کرده است

برای مثال چنان چه در خبرها دیدید وشنیدید دولت سست بنیان و ورشکسته ی فرانسه بیش از آن که نگران  ودر پی سود ومنفعت شرکت‌های فرانسوی باشد، همچون حلقه به گوشی ، منتظر امر آمریکا و لابی صهیونیست است .

خدایا ! زمانی فرا رسد که ملتهای جهان ؛ به فطرت پاک ،عدالت طلب ،استقلال خواه ،خداجوی  وانسانی خویش  بازگردند و با الگو گیری از ملت رشید ایران اسلامی ، دیگر این همه خفت وذلت را تحمل نکنند. الیس الصبح بقریب (سوره هودآیه 81)  انشاءالله  ./. 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 92/11/22::: ساعت 1:0 عصر

 به نام خدا

سایت مرابطون افتتاح شد.

 همراه با یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) وشهیدان عزیز ،  22 بهمن را گرامی می داریم . 

    به لطف خدا  در سی وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

« سایت مرابطون » راه اندازی گردید .

   جهت اعتلای اهداف دین مبین اسلام ، نشر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام ، پاسخگویی به سؤالات و شبهات ؛ ونیز فراهم نمودن اطلاعات لازم درباره ی مناسبت‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ؛ برای دسترسی آسان‌تر مخاطبان فرهیخته ، جمعی از طلاب  اردکانی ، سایت "مرابِطون" را ایجاد کردند. 

امید آنکه برای ارتقای محتوا و تعالی امور سایت ؛ پیشنهادات ، انتقادات و نظرات سازنده ی خویش را ، از طریق سامانه ی پیامرسان سایت  یا با ارسال پیامک به شماره ی 14 رقمی « 10000100000333» هدیه نمایید.

نکات قابل تذکار:

1- سازمان مدیریت سایت شامل :  شورای سیاست‌گذاری، مدیر مسئول ، دبیر علمی ، دبیر اجرایی ،شورای دبیران ، گروه‌های علمی و نویسندگان همکار است .

2- سایت مذکور با تلاش خالصانه ی  جمعی از طلاب وکارشناسان دینی تأسیس گردیده  و با همکاری وهمیاری همه ی علاقه مندان ، انشاءالله تداوم خواهد داشت .

3- این سایت ، مستقل بوده و به هیچ نهاد یا ارگانی وابستگی ندارد./. من الله التوفیق 

 آدرس سایت مرابطون : www.morabetoun.ir 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 92/11/20::: ساعت 6:3 عصر

به نام خدا 

بخشی از رهنمود وراهبرد اساسی مقام معظم رهبری حفظه الله  در سخنرانی 19 بهمن سال جاری را، تقدیم می نمایم. 

امید که با اقتدار وبصیرت مثال زدنی، برای ادای وظیفه ی شرعی وعقلی ؛ و به نشانه ی دلبستگی و پیروی از نظام اسلامی و ولایت فقیه ، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نماییم .انشاءالله

 « اظهارنظرهاى بى‌ادبانه‌ى مسئولان آمریکایى را مردم ببینند، زیر نظر داشته باشند، دشمن را بشناسند. بعضى‌ها می خواهند نظر مردم را از دشمنىِ دشمن منصرف کنند؛ نه، ببینید دشمنى را، ببینید دورویى را. مسئولین آمریکایى در جلسات خصوصى با مسئولین کشور ما یک‌جور حرف میزنند، بمجرّد اینکه از آنها جدا می شوند، در بیرون یک‌جور دیگر حرف می زنند. مردم ایران این دورویى دشمن و نیّات سوء و پلید دشمن ما را ببینند؛ ملّت توجّه داشته باشد. ببینند که باید یک کشور اقتدار درونى خود را حفظ کند؛ این توصیه‌ى همیشه‌ى ما به مسئولین است.

مشکلات کشور را تنها یک چیز حل می کند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیّتهاى درونى - که این ظرفیّتها هم بحمداللَّه بسیار است، بى‌شمار است - و استفاده‌ى از این ظرفیّتها به شکل حکیمانه. خوشبختانه مسئولین اقتصادى دولتى به این معنا توجّه کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند. راه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور - حالا این بخش از مشکلات - نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتنتحریم دشمن و مانند اینها نیست؛ خوشبختانه مسئولین اقتصادى کشور به این معنا توجّه کرده‌اند.

راه آن این است که به درون نگاه کنند؛ ساخت درونى اقتصاد را تقویت کنند؛ این کار را بنا دارند بکنند و ان‌شاءاللَّه همین است که پیش خواهد رفت و در این توفیق پیدا خواهند کرد. به دشمن نمی شود چشم دوخت؛ از دشمن نمی شود انتظار داشت. آمریکایى‌ها در برخى از اظهارات و لفّاظى‌هایشان می گویند ما دوست ملّت ایرانیم؛ دروغ می گویند، در خلال کارهایشان می شود فهمید. ایران را تهدید می کنند، آن‌وقت توقّع دارند که جمهورى اسلامى از قدرت دفاعى خود بکاهد؛ این خنده‌آور نیست؟ این مسخره نیست؟ درعین‌اینکه تهدید می کنند، درعین‌حال می گویند شما قدرت دفاعى‌تان را کم کنید؛ نه، مسئولین گوناگون و بخشهاى مختلف و نیروهاى مسلّح، به توفیق الهى روزبه‌روز بر قدرت دفاعى خودشان خواهند افزود.

 آنچه کشور را نجات می دهد، تکیه به نیروى داخلى و نگاه به درون است؛ هم در زمینه‌ى اقتصاد، هم در زمینه‌ى مسائل گوناگون اجتماعى و سیاسى، هم در زمینه‌ى مسائل فرهنگى.»

 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 92/11/16::: ساعت 3:23 عصر

به نام خدا

البته به عنوان یک شهروند ایرانی  بر خود فرض ولازم می دانم از برخی عملکردهای مثبت  و مبتنی بر ارزشهای اسلامی دولت وشخص رییس جمهور محترم تشکر نمایم  اما امیدوارم مطالبی که در ذیل می آید را، به دیده ی انصاف ونقد سالم بنگرید  وتحلیل نمایید .

    در جریان مساعدت  ویاری قشر نسبتا نیازمند جامعه ،پیشنهاد پرداخت کالایی وسبد کالا  ،از نظر اصولی وکلی ،پیشنهادی مطلوب است  ولی مسلما نحوه ی اجرای آن با شرایط فعلی جامعه ی ما ، نا متجانس ،ناهمگون وغیر عادلانه  می نماید  لذا امید است در ادامه ؛ به روشی عزتمندانه اقدام شود تا موجبات نارضایتی دوستان داخلی  وسوءاستفاده ی دشمنان خارجی مرتفع گردد.

    واما بی سواد خواندن منتقدین به برخی از موضوعات  ومسایل کشور  توسط رییس جمهور محترم  وحسود خواندن آنها توسط معاون اول رییس جمهور ، ظاهرا گویای عدم سعه ی صدر ایشان  ومغایر ادعاهای انتخاباتی  وپس از آن  می باشد .

مولای متقیان علی علیه السلام در حکمت 176 نهج البلاغه می فرمایند :«آلة الرئاسة ، سعةالصدر» ابزار واعتبار مدیریت ومسئولیت به بردباری ،تحمل سختی ها ،دور اندیشی و وسعت روح است ؛لذا عکس العملهای غیر منتظره ، در اثر اندک انتقاد وپیشامدی ،دور از اعتدال وتدبیر است .

ضمنا چنانچه صحبتهای جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم در جمع رؤسای دانشگاهها ومدیران پارکهای علم وفنآوری ؛را ملاحظه فرموده باشید  ، به تهافت وتناقض صدر وذیل سخنان ایشان  وابزاری بودن تعاریفشان ،اذعان می نمایید .

امید واریم در این برهه ی حساس که دشمنان در خلع شرافت واقتدار ملت ایران اسلامی  طمع کرده اند ، با همدلی ونقد سالم  در حل مسایل کشور ، بویژه مسأله ی هسته ای  واعتماد وپیروی کامل از تدابیر مقام معظم رهبری حفظه الله  و نیز عملکرد عزتمندانه ،همراه با صیانت از ارزشهای دینی ،ملی وبین المللی ؛همچنان پس از 35 سال از تولد شکوهمند انقلاب اسلامی به زعامت حضرت امام خمینی (ره) ؛الگوی مقاومت  وپیروزی در جهان بوده وباشیم ونقشه های دشمنان  قسم خورده را به فضل خدا نقش بر آب نماییم . انشاءالله ./.


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 92/11/11::: ساعت 10:2 عصر

به نام خدا

فرارسیدن دهه ی فجر انقلاب اسلامی ، تجلی اراده ی الهی با عزم ملت غیور ومسلمان ایران ، مبارک باد .

   بی شک  مردم رشید ایران اسلامی بااهداء خون قلب خویش بر سر پیمان الهی ؛ ومقاومت جانانه در راه هدف مقدسش به پیروزی عظیمی رسید که بیش از 35 سال است الگوی آزادگان وجوانمردان جهان است  وانشاءالله با توکل به ساحت ربوبی  و توسل به قرآن وعترت  علیهم السلام  بر سر پیمان وهدف خویش خواهد ماند .به فضل ووعده ی خدا ؛ خیانت پیشه گان و مذبذبین  در این مسیر، کما فی السابق خوار وذلیل خواهند گشت ونصرت وظفر الهی فرا گیر خواهد شد ./. 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک