سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550190

  بازدید امروز : 35

  بازدید دیروز : 69

ناب - طالب پور

 
کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است ، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناهد که خداى سبحان فرماید : « بدانید که مال و فرزندان شما فتنه است » ، و معنى آن این است که خدا آنان را به مالها و فرزندان مى‏آزماید تا ناخشنود از روزى وى ، و خشنود از آنرا آشکار نماید ، و هر چند خدا داناتر از آنهاست بدانها ، لیکن براى آنکه کارهایى که مستحق ثواب است از آنچه مستحق عقاب است پدید آید ، چه بعضى پسران را دوست دارند و دختران را ناپسند مى‏شمارند ، و بعضى افزایش مال را پسندند و از کاهش آن ناخرسندند . [ و این از تفسیرهاى شگفت است که از او شنیده شده . ] [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 92/12/27::: ساعت 6:12 عصر

به نام خدا 

عید را با یاد شهیدان و اولیاءالهی همراه می کنیم 

بسم رب الشهداء والصدیقین

خوشا آنان که جانان می شناسند 
طریق عشق و ایمان می شناسند 
بسی گفتیم و گفتند از شهیدان 
شهیدان را شهیدان می شناسند
 
شادی ارواح شهدا صلوات

 

الهی حول حالنا الی احسن الحال 


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 92/12/27::: ساعت 5:0 عصر

به نام خدا


عید یعنی چه؟
تاریخچه وپیشینه ی آن
عید در قرآن وروایات
عید نوروز ؛ وحجیت شرعی یا عدم حجیت آن؟
آداب ورسوم عید نوروز مطلوب یا نا مطلوب؟
و یک پیشنهاد!

در نوروز هدیه ای برای امام علی (ع) آوردند ،حضرت پرسیدند این چیست؟ عرض کردند: یا امیر المؤمنین امروز نوروز است ؛امام (ع) فرمودند: اِصنعوا لنا کلَّ یوم نَیروزا  «هر زمان را نوروز کنید (با هدیه دادن ،بخشش وترک معصیت)» (1)

عید در لغت از «عود» به معنای بازگشت است بازگشت به خود ، بازگشت به فطرت پاک وایمان سرشار به خدا، لذا حضرت عیسی علی نبینا وآله وعلیه السلام روز نزول مائده ورحمت الهی را «عید» نامید « اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَیْنَا مَآئِدَة مِّنَ السَّمَاء تَکُونُ لَنَا عِیدا لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا...»(2)
همانطور که در روایات آمده است؛ نزول مائده در روز یکشنبه بود وشاید یکی از علل احترام روز یکشنبه در بین مسیحیان نیز همین باشد.(3)
عید  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: سه شنبه 92/12/20::: ساعت 3:19 عصر

به نام خدا

امام خمینی (ره) :  من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش مى‏ کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگى روزمره خود به فراموشى سپرده شوند.(1)

صدای پای فتنه گران  وبد خواهان اسلام ونظام اسلامی  از برخی وزارتخانه های علمی،سیاسی وفرهنگی کشورمی آید .

 رویه ی دفاع از آزادی مطلق  ورهایی لجام گسیخته  وبی قید وشرطی که چند سالی فضای کشور را ملتهب کرد وتنفس معنوی مردم را با دود غلیظ ترویج بی دینی  ولاابالی گری فکری وفرهنگی ،دچار مشکل کرد  وبه نام تسامح وتساهل(تلورانس)،فرهنگ منحط  ومنحرف پوچ گرایی  ،بی ارادگی ومحافظه کاری را همراه با فضای  نا آرام سیاسی ومطبوعاتی به ارمغان آورد  وبر سر دین چنان کوبید که به قول یکی از علمای عظام ، در دوران 50 سال دیکتاتوری پهلوی ، آن چنان جسارتها واهانتهایی به اسلام عزیز ،ائمه ی اطهار (ع) وقرآن مجید نشده بود .

   نشر خودباختگی فرهنگی وفرهنگ سازشکاری ، خمیر مایه ی اصلاح طلبی ادعایی گروهی بود که مدتی صحنه ی نظام اسلامی ومعارف اسلام ناب را مورد تاخت وتاز قرار دادند وبا پشتیبانی استراتژیکی استکبار جهانی وصهیونیزم پلید وبرخی حمایتهای مالی شیوخ بی خاصیت عرب خوابهای به اصطلاح پریشانی برای نظام اسلامی واسلام ناب دیدند ؛ اما به فضل خدا ، بصیرت مردم ودرایت رهبری عظیم الشأن ، به محاق رفته ،دچار اغمای سیاسی شدند .

    اما چه شده! طی چند ماه اخیر احساس می شود این گروه فاسد ،از اغماءبیرون آمده  وباحمایت دشمنان اسلام وانقلاب ، وچراغ سبز برخی مسئولین ارگانهای علمی وفرهنگی ،با حرکت نرم وخزنده ای که اساس اسلام ونظام اسلامی  ورکن رکین آن یعنی ولایت وامامت امت را هدف گیری کرده اند  علیرغم هشدار مقام معظم رهبری ، مراجع عظام ،علمای اعلام ، متدینین ومردم بصیر ورشید مان  همچنان در پی انجام  جیره خواری و تکالیف انشائی خویش اند  .

 

امید آنکه برخی وزارتخانه های علمی وفرهنگی، بار دیگر پایگاه دشمن نشوند و قبل از اینکه مغضوب مردم ایران اسلامی شوند خود متنبه گردند. /.

 

1)- پیام (به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه )صحیفه امام، ج 21


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 92/12/15::: ساعت 1:45 عصر

به نام خدا 

13921215_1925683.jpg (1800×1200)

رهبرانقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله دردیدار رییس واعضای محترم مجلس خبرگان : امروز وظیفه ی ما، مرزبندی صحیح و صریح با دشمن است / مرزبندی معنایش این نیست که قطع رابطه کنید / کسانیکه سعی می کنند مرز را کمرنگ کنند به مردم خدمت نمی کنند.استقلال ،یک مرز است.

 

بنده نگران مسئله ی فرهنگ هستم / اساس، باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد / امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می کنند ! ، با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی و بی ملاحظگی کرد / همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند،اینها هستند که روز خطر ، سینه سپر می کنند. (15/12/1392)


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 92/12/14::: ساعت 7:30 عصر

به نام خدا 

رفقا! تعجب از این است که چرا  مقامات اجرایی کشورمان  به یاوه گویی ها وجفنگیات مقامات خوار وذلیل آمریکا  جوابی کوبنده وانقلابی نمی دهند .

  به نظر می رسد لا اقل اگر مقامات محترم ذی ربط ،انقلابی نیستند ، دیپلمات که هستند،  و در دنیای دیپلماسی وسیاست نمی شود گفت؛  جواب ابلهان خاموشی است  بلکه باید پاسخی دندان شکن ، قدرتمندانه وشجاعانه به عرایض صد تا یک غاز  ولافهای بی ادبانه ی آنها بدهند 

البته ملت که در 22 بهمن جواب سخت  وقهرمانانه  ای به همه ی قلدران ومستکبران ریز ودرشت دادند ؛

حال نوبت مسئولین است که به تأسی از رهبری عظیم الشأن وحکیم ، با شجاعت وقاطعیت وتوکل به خداوند ،پاسخ محکم و در خور شأن سخیف  و مقام پلید غربیها و در رأسشان شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل خونریز بدهند  تا انشاءالله باعث شادی ملت ایران اسلامی  وامیدواری به حفظ عزت واستقلالشان شود و، الگوی پایداری ومقاومت برای کشور های آزاده واسلامی جهان  . امیدواریم  ومنتظر !!


 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 92/12/14::: ساعت 12:49 عصر

به نام خدا

     سبک برخورد بین دو جنس را در میان جوانان ونوجوانان به صور زیر می توان دسته بندی کرد :

1-برخورد مبتنی بر معرفت  واحترام متقابل

2- برخورد مبتنی بر شرم افراطی (خجالت کشیدن)

3- برخورد هیجانی (دستپاچگی)

4- برخورد خشک وسرد

5- رابطه ی پنهانی

6- برخورد مبتنی بر پرخاشگری

7- برخورد غیر عادی ونا پخته

8- برخورد وارتباط افراطی

     به جز برخورد اول ، بقیه ی ارتباطها وبرخوردها از نظر آموزه های دینی غیر قابل توجیه ونیز غیر معقول است زیرا برخورد مبتنی بر شناخت  واحترام طرفینی ،برخوردی واقعی  وبه دور از تخیلات ورؤیاهای واهی است .

افراد ، بویژه جوانان ونوجوانان با یکدیگر در محیطهای مختلف از جمله ، خانواده وبین اقوام، محل کار وتحصیل ، در کوچه وخیابان به هنگام رفت وآمد به مدرسه ودانشگاه  ونیز تردد در شهر ومحله وبازار، برخورد دارند .

این عده از دختران وپسران  که برخورد معرفت شناسانه دارند ، تحت تعلیم وتربیت درست  وبا مساعدت نیروی تعقل ، نه از جنس مخالف می گریزند ونه خود را می بازند  وهیجان زده می شوند ، هر نگاه وکلامی را به «عشق» تعبیر نمی کنند  وآن را در ذهن خود  ودر رؤیا های خویش نمی پرورانند ؛ بلکه بسیار با وقار وعاقلانه رفتار می کنند  ودچار تفریط  وبویژه افراط در معاشرت نمی شوند ، خیال مترقی شدن به سرشان نمی زند ،برای لذت غریزی و صِرفِ رابطه ، ارتباط گیری نمی کنند .

   این گروه ؛ غیر مقید بودن ، اختلاط ، شوخی وخنده ، پوشش نا مناسب  ادامه مطلب...

 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 92/12/4::: ساعت 10:25 عصر

 به نام خدا

یکی از مبانی ایدئولوژی لیبرال دمکراسی غرب ؛ نسبی گرایی (رِلاتیویسم) (1)بویژه در اخلاق  ومعرفت شناسی است ؛ زیرا لیبرالها منشأ تعالیم اخلاقی  وارزشی را ، نه منبع قادر مطلق غیبی ، بلکه وجود متغیر  وجزیی انسانی می دانند(که بر اساس مبنای دیگرشان یعنی فردگرایی< ایندیویدوآلیسم 2> و درک اتمیستی از روابط انسانهاست.)

آنتونی آربلاستر  در کتاب ظهور وسقوط لیبرالیسم می نویسد: "(در نظر این ایدئولوژی ) هیچ قانون  واصل کلی اخلاقی وجود ندارد که بتواند به شما نشان دهد ،چه باید بکنید . در این جهان هیچ نشان پذیرفته شده ای وجود ندارد. "(3)

اما انقلاب اسلامی به پیروی از اسلام وآموزه های قویمش ، مبتنی بر اصولی است که بر اساس آنها مسیر ما را تعیین می کند؛  از جمله ی آنها« اصل عدم انظلام واسترحام »است:

شهید مطهری (رض)در مجموعه آثارشان ج 16 ص 81 به مناسبت نسبی نبودن اصول واخلاق اسلامی می فرماید:

«اصل انظلام و استرحام از اصولی است که  ادامه مطلب...

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک