سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550835

  بازدید امروز : 20

  بازدید دیروز : 9

ناب - طالب پور

 
[ و فرمود : ] هیچ کارى با تقوى اندک نیست و چگونه اندک بود آنچه پذیرفتنى است . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: چهارشنبه 99/1/20::: ساعت 9:24 صبح

به نام خدا

علم و گام دوم انقلاب

 تا به علوم روز نرسیم ، اصلاح و ترمیم و استحاله ی تمدن  و تسخیرآن معنا ندارد. باید قله های دانش را فتح کنیم. « العلم سلطان»(1)

 «اگر از لحاظ علمی پیشرفت نکنیم، تهدید دشمنانِ تمدّنی ما و دشمنان فرهنگی و سیاسی ما، تهدید دائمی خواهد بود؛ آن وقتی این تهدید متوقّف می شود یا خطرش کم می شود که ما از لحاظ علمی پیشرفت کنیم.  < اَلعِلمُ سُلطان > ؛علم، قدرت است. از این نظر، نگاه به نخبگان اهمّیّت پیدا می کند. نخبگان می توانند علم کشور را پیشرفت بدهند و کشور را به موضع اقتدار و عزّتی برسانند که آسیب‌پذیری‌هایش کاهش پیدا کند.»(2)

آری ! ما غرب پذیر و غرب پرست و غرب گرا و  غرب ستیز افراطی نیستیم بلکه رویکردمان تسخیر و استحاله ی تمدن غرب در تمدن اسلامی است کما اینکه تمدن غرب نیز همین برنامه رابرای ما دارد.

این نکته هم قابل توجه است که همه چیزِِِ غرب بد نیست. همه ی آدم های غرب بد نیستند؛

به عنوان تنظیر؛ اگر دقت کنید در کاخ فرعون هم سه عنصر تأثیرگذار و مؤمن وجود داشت : حضرت موسی ع ، آسیه (همسر فرعون) و مؤمن آل فرعون(حبیب نجار).

رفقا ! ملاک وشاخص تمدنی ما این است: ما با آدم ها جنگ نداریم ؛ با جریان تمدن منحط غرب  وهر کسی که تابع آن است در پیکاریم. آنها خودشان(دانشمندانشان) هم با صدای بلند می گویند که تمدن ما ایدئولوژیک وقابل تغییر است لذا باید از این فرصت استفاده ی بهینه صورت گیرد.

بله! در این پیچ تاریخی سرنوشت ساز، نیازاساسی کشور و زمینه سازی وبستر ایجاد تمدن نوین اسلامی و نیز تحقق ظهور آشکار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در رهن وگرو پیشرفت همه جانبه بویژه پیشرفت علمی است، پس جوانان عزیز بسم الله./.  

پانوشت:

 1)شرح‏ نهج‏ البلاغة، ابن ابی الحدید، ج20، ص319.

  2)بیانات ولی امر مسلمین در دیدار نخبگان علمی 97/7/25 

 جهاد علمی، راه دستیابی به قله های دانش


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک