سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550182

  بازدید امروز : 27

  بازدید دیروز : 69

ناب - طالب پور

 
دانش فقط سه گونه است : آیه ای استوار یا قانونی عادلانه و یا سنّتی پایدار و جز آن تنها فضیلت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: جمعه 97/12/3::: ساعت 12:9 عصر

به نام خدا

جامعه ای که تربیت صحیح وارزشهای اخلاقی در آن کم رنگ یا بی رنگ شود افراد به آسانی از قانون ومقررات اجتماعی تخلف می کنند وقانون شکنی فراگیر می شود

طبیعی است که دستگاههای نظارتی ، بازرسی وقضایی بایدبسیار نیرومند ودر سطح وسیع به امور وتخلفات رسیدگی کنند

اما وای به روزی که مجریان رسیدگی به امور وتخلفاتT شایستگی اخلاقی نداشته باشند که طبیعتا جامعه را تخلفات پیچیده تر وسازمان یافته تری فرا می گیردو آثاری بس زیانبار در بر دارد مگر آنکه کار جامعه به افراد وارسته ، شایسته وارزش مدار که در راه درست وبه دور از انحراف وفساد حرکت می کنند سپرده شود .

آری براستی  قانون خشک حقوقی هم نمی تواند به تنهایی تنظیم امور اجتماعی رابه نهایت برساند مگر زمانی که نظام ارزشی واخلاقی مطلوبی پشتوانه ی آن باشد لذا قرآن کریم به عنوان منشأ ارائه ی شاخصهای زندگی ، احکام حقوقی واجتماعی را آمیخته با احکام ارزشی واخلاقی بیان می کند .

به امید روزی که آموزه های قرآن در جامعه ی اسلامی در عرصه ی اجرا وعمل کاملا پیاده شود وما شاهد اختلاسها ،ارتشاها، عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی ها ،تخلفها و دزدی از بیت المال واز حقوق مادی ومعنوی مردم نباشیم./.     


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک