سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550969

  بازدید امروز : 45

  بازدید دیروز : 78

ناب - طالب پور

 
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکی و زبان راست و دل صاف وعفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 97/11/8::: ساعت 9:0 عصر

به نام خدا

جناب آقای تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

با سلام و تشکر و امتنان از حضور شما بین اساتید حوزه علمیه اردکان Tدغدغه مندان عرصه های مختلف دینی ، ملی و منطقه ای ونمایندگان عرضه ی مطالبات مردمی.

 

 در ابتدا از اینکه برخی موارد وسؤالها را بدون تعارف و شفاف مطرح می نماییم و نقدمان را ارائه می دهیم...؛ اما از احترام و عرض ادب مان نسبت به شما کاسته نمی شود.

*1- جایگاه و رسالت اساسی نمایندگان مجلس : 1- قانون گذاری 2- نظارت بر حسن اجرای آن است.

با توجه به اینکه شما بر این مقوله توجه لازم را دارید اما موارد متعددی از مرز وظایفتان خارج شده و تفکیک قوا را رعایت نکرده و به گفته ی خودتان (در مناظره با آقای کوهکن نماینده ی محترم مجلس دهم) وارد مرز استبداد شده اید؛ آری علی رغم دخالت و تصدی گری شما در امور اجرایی و عزل و نصب هایی که هیچ سنخیتی با حوزه ی مسئولیت و وظایف شما ندارد ، شما مدعی شده اید که تا بحال درجایی در عزل و نصب ها دخالتی نداشته اید، بله به قول معروف برخی قوانین، مکتوب و علنی است اما بعضی هم نانوشته است ولی همه آن را درک می کنند و می فهمند لذا لطفا شعور مردم شریف و نخبگان یک شهر را دست کم نگیرید و با الفاظ و استنکاف از پاسخ صحیح؛ زیر سؤال نبرید!

*2-  ولی فقیه به عنوان محور امور نظام اسلامی و افکار و اعمال ایشان به عنوان میزان سنجش افکار و عملکردهاست؛ اما آیا حقیقتا تنها ملاک قرب و بعد به شاخص و میزان فوق ، دم زدن و عَلَم کردن لفظی سخنان رهبری و استفاده ی ابزاری از آنها و اتصال زبانی به ایشان است؟ یا همسویی فکری و همراهی عملی با ولایت است؟ آیا حربه های پوپولیستی مشمول گذشت زمان نمی شوند؟

آیا همراهی با حزب منحله ی مشارکت و سازمان مجاهدین و دم زدن از بهزادها، تاجزاده ها ، عبدی ها ، گنجی ها ، حجاریان ها ، میردامادی ها ، جهانبگلوها ، بشیریه ها ، تاجیک ها، خوئینی ها و دیگردگراندیشان وبودن در حلقه های کیان وآیین و مصاحبت صمیمانه با آنها و دمساز بودن با جریان ها و کسانی که در افکار و عملکرد از جنس ملت و انقلاب نیستند، شبهه ی عوام فریبی بودن مواضع شما را تقویت نمی کند؟ آیا ولایی بودن به حرف است؟

*3- پیشرفت، در منظومه ی ادبیات قرآن و اسلام همراه با عدالت است ، پیشرفت بدون ملاحظه ی پیوست یعنی توسعه ی غربی ، آری همان اتفاقی که در اردکان بویژه در بخش صنایع با طراحی شما رخ داده است. اشتغال جوانان شهر ، مطلوب است اما مطلب ما این نیست بلکه همه ی بحث ، طبق نظر خود شما طرح دادن بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی ، نشان از ضعف ساختار ذهنی طراح است ؛ و حال که قدرت پاسخگویی منطقی را ندارید تکیه کلامتان عدم عملکرد مطلوب حوزوی ها و مؤسسات فرهنگی شده که شما چه کرده اید و چه می کنید؟ و در اصطلاح شاه بیت عملیات دفاعی و روانی شما انداختن توپ به زمین طرف مقابل است که به نظر می رسد حربه ای نخ نماست.

*4- شما فرموده بودید نمی شود کسی را از قدرت کنار گذاشت و بعد حرف از تعامل زد ، به نظر می رسد دقیقا شما در گویش و گفتار، در مقابل میدان عمل دچار پارادوکس و تناقض هستید و چنان ، مخالف سلیقه و دیدگاه خود را به محاق می برید و سپس دم از تعامل می زنید که گویا حرف بالا از شما نیست!

*5- برادر تابش، به نظر می رسد کسانی که در پی طراحی کسب صندلی هیئت رئیسه و تصاحب قدرت و جایگاه شخصی و حزبی و بیشتر گروهی و حزبی اند و در حزب و تفکر یک طرفه ی خود دچار جزم اندیشی و مرید پروری سلیقه ای اند آیا می توانند همه ی مردم را به یک چشم ببینند و نماینده ی همه ی ملت باشند؟ بله؛ نمی گویم تفکر لیبرالیستی اما شبه لیبرالی باید، تا حزب گرایی و تحزب را راهکار خروج مجلس از بن بست قدرت طلبی و انحراف دید!  چگونه می شود انتظار داشت از این گونه تفکر ، به نماینده ای متقی و عادل و در فکر دردها و مشکلات حقیقی و واقعی مردم رسید؟

*6- شما ادعا کرده بودید مجلسی در تراز و قواره ی خود است که رانت و فساد از او برچیده شود اما ملاحظه کاری ها نمی گذارد.

جناب آقای تابش! یک شهروند تقاضای شفاف سازی دارد و منتظر پاسخ برهانی است، نه جدلی:

چرا استفاده از صنایع و مدیریت مساعدتهای شرکت ها باید در انحصار افراد خاصی از جمله نماینده ی شهر باشد؟ واقعا چرا برای مساعدت به مراکز مذهبی و فرهنگی و رفاهی در حالی که ارتباطی منطقی با اختیارات نماینده ی شهر ندارد اما شرکت ها و صنایع باید درخواست نامه ی نماینده ی شهر را داشته باشند؛ واقعا مصداق رانت و فساد و جایگزینی روابط به جای ضوابط علنی و آشکارتر از این هم می شود؟ چرا باید اوضاع شهر جوری سوء مدیریت شود که حتی صدای بلند امام جمعه ی شهر را هم نشنیده بگیرند؟

واقعا چه کاسه ای زیر نیم کاسه ی برخی مدیران و مسئولین از جمله نماینده ی شهر در موضوع صنایع با آنهمه آلودگی و خسارت های مادی و معنوی است (و هرروز هم بر بدبینی زیرپوستی مردم افزوده می شود) ؟ این توزیع و تبعیض ناسالم درآمدهای برخی از ارگانها از جمله دفتر نماینده از صنایع که اغلب ناشی از اِعمال گرایش های سیاسی و نشأت گرفته از اخلاق وارداتی است، به جدّ، عدالت مسئولین و مدیران و بویژه نماینده را زیر سؤال برده، و در مقابل، مگر می شود با جیب تهی ، فعالیت فرهنگی و مذهبی متوقَع بود

با همه ی احترام به شما به عنوان عضو فعال مجلس شورای اسلامی کشورمان ، متذکر می شویم ؛ ما با تز تکرار میانه ی خوبی نداریم لذا با پاسخهای تکراری وجدلی نیز میانه ی خوبی نداریم لطفا حتی المقدور در صورت اصرار بر پاسخگویی ودر صورت صلاحدید ، پاسخهای منطقی، جدید وغیر جدلی ارایه فرمایید که مورد امتنان است

وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین 3/11/1397./.

*رفقا ! این 6  سؤالی بود که در جلسه ی اساتید حوزه از جناب نماینده ی محترم پرسیدیم.

البته سؤالات دیگری هم پرسیده شد  اما متأسفانه با بهانه هایی فقط به دو سؤال در حد ناقص پاسخ داده شد!!

انشاءالله گزارش کامل آن جلسه ی در نوع خود منحصر به فرد، در صورت صلاحدید توسط مسئولین مربوطه منعکس شود.

توجه : قسمت عمده ای از گزارش جلسه ی فوق در «اردکان امروز »آمده است .


نظرات شما ()
 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک