سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550826

  بازدید امروز : 11

  بازدید دیروز : 9

ناب - طالب پور

 
هر که نرمخو گردد، دوستی اش [در دل ها [جایگیرمی شود [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 93/9/10::: ساعت 10:45 عصر

به نام خدا 

در حال حاضر کشور ایران، تنها میدانی است که حتی سوسیالیست‌ها هم نتوانستند در آن اثر بگذارند و تنها مدلی است که به لحاظ سیاسی، یکی از مقاوم ترین و قوی ترین مدل‌های حال حاضر جهان است، اما مدل اقتصادی که برای آن تعریف کردیم با این مدل سیاسی نمی‌خواند؛ ما در این سه سالی که گذشته است از علنی کردن تحریم‌ها، هیچ اقدامی برای درونی کردن اقتصادمان نکرده‌ایم.

دکتر ابراهیم رزاقی استاد اقتصاد دانشگاه تهران در ادامه گفت: دولت، سیاست تعدیلی که نتایج خوبی را ندارد دنبال می‌کند، این  سیاست‌ها چیزی را می‌خواهد معالجه کند که خودش علت وجود آن است، مثل بیکاری و فقر و اختلاف طبقاتی که معلوم است اینگونه نمی‌شود و نیازمند اصلاح قانون در مجلس است. و مهمتر از همه توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه این کارها را نکردند و دنبالش هم حتی نرفتند.

اقتصاد ما همان مدلی است که آمریکا می خواهد/ دولت آمار غلط می‌دهد، خودش هم باور می‌کند!

وی در مصاحبه با شبکه خبر دانشجو اظهار داشت: از طرفی داشتن منابعی مثل نفت سبب شده تا در سال‌های مورد نظر، به جای کاهش وابستگی به نفت، برعکس حجم فروش نفت و استفاده از اقتصاد نفتی ما بالا برود و مهمتر اینکه این را موفقیت قلمداد کنیم، حجم خام‌فروشی ما حدود ده برابر شده منابع معدنی و منابع طبیعی مثل نفت را به کشورهای صنعتی فروختیم.
این اقتصاددان برجسته ی کشور با انتقاد از وابستگی دو سویه به درآمد نفت و واردات گفت: چرا نباید در عرصه اقتصاد مقاوم باشیم. وابستگی به درآمد نفت و واردات ما را آسیب‌پذیر می‌کند.
دکتر رزاقی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای استقلال اقتصادی است، آقای روحانی مرتباً می‌آید می‌گوید که این مدل اقتصادی که ما الان داریم، همان مدل اقتصادی است که آقا گفتند! سؤال اینجاست که اگر این اقتصاد مقاومتی است پس چرا هنوز ما وابسته‌ایم؟ چرا آنقدر ما مصرف‌گرا هستیم؟


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک