سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550171

  بازدید امروز : 16

  بازدید دیروز : 69

ناب - طالب پور

 
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 93/2/28::: ساعت 3:31 عصر

به نام خدا 

باطن فرهنگ غربی؛

سبک زندگی مادی شهوت‌آلودِ هویت‌زدا و دشمن معنویت است

یکى از خصوصیات فرهنگ غربى، عادى سازى گناه است؛ گناه هاى جنسى را عادى می کنند. امروز این وضعیت در خود غرب به فضاحت کشیده شده؛ اول در انگلیس، بعد هم در بعضى از کشورهاى دیگر و آمریکا.

این گناه بزرگِ همجنس بازى شده یک ارزش! به فلان سیاستمدار اعتراض می کنند که چرا او با همجنس بازى مخالف است، یا با همجنس بازها مخالف است! ببینید انحطاط اخلاقى به کجا می رسد.! این، فرهنگ غربى است.  همچنین فروپاشى خانواده، گسترش مشروبات الکلى، گسترش مواد مخدر.


من سالها پیش - در دهه ى 30 و 40 - در منطقه ى جنوب خراسان، بزرگان و افراد صاحب فکر و پیرمردهائى را دیدم که یادشان بود که انگلیسها چگونه تریاک را با شیوه هاى مخصوصى در بین مردم رائج می کردند؛ والّا مردم تریاک کشیدن بلد نبودند؛ این چیزها وجود نداشت. این افراد یادشان بود، سراغ می دادند و خصوصیاتش را می گفتند. با همین روشها بود که مواد مخدر بتدریج در داخل کشور توسعه پیدا کرد. فرهنگ غربى اینجورى است.


فرهنگ غربى فقط هواپیما و وسائل آسایش زندگى و وسائل سرعت و سهولت نیست؛ اینها ظواهر فرهنگ غربى است، که تعیین کننده نیست؛ باطن فرهنگ غربى عبارت است از همان سبک زندگى مادىِ شهوت آلودِ گناه آلودِ هویت زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت.

 شرط رسیدن به تمدن اسلامىِ نوین در درجه ى اول این است که از تقلید غربى پرهیز شود. ما متأسفانه در طول سالهاى متمادى، یک چیزهائى را عادت کردهایم تقلید کنیم.
بنده طرفدار این نیستم که حالا در مورد لباس، در مورد مسکن، در مورد سایر چیزها، یکباره یک حرکت جمعى و عمومى انجام بگیرد؛ نه، این کارها باید بتدریج انجام بگیرد؛ دستورى هم نیست؛ اینها فرهنگسازى لازم دارد. همان طور که گفتم، کار نخبگان است، کار فرهنگ سازان است. و شما جوانها باید خودتان را براى این آماده کنید؛ این، رسالت اصلى است.

{سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله در جمع جوانان استان خراسان شمالی در تاریخ 23/7/91 }


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک