سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550604

  بازدید امروز : 16

  بازدید دیروز : 5

ناب - طالب پور

 
برادری با بدکاران، از بزرگ ترین حماقت هاست. [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: پنج شنبه 93/1/21::: ساعت 4:27 عصر

به نام خدا

« آن قدر که اسلام از این مقدسین روحانى نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است ... پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبى و دین فروشى عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده ‏اند. آنها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمى ‏دادند، پشتیبان کسانى شدند که تا براندازى نظام و کودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبریز [1] با هماهنگى چپی ها و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان کردستان تنها یک نمونه است که مى ‏توانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولى دست برنداشتند و از کودتاى نوژه  سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت‏.

...آیا مدرسین محترم[2] که ستون محکم انقلاب در حوزه‏هاى علمیه بوده ‏اند- نعوذ باللَّه- به اسلام و انقلاب و مردم پشت کرده ‏اند؟ ... مگر همانها نبودند که وقتى یک روحانى به ظاهر در منصب مرجعیت از اسلام و انقلاب فاصله گرفت، او را به مردم معرفى کردند؟

... اگر خداى ناکرده اینها شکسته شوند چه نیرویى جاى آنان را خواهد گرفت؟ و آیا ایادى استکبار، روحانى ‏نماهایى را که تا حد مرجعیت تقویت نموده است، فرد دیگرى را بر حوزه ‏ها حاکم نمى‏ کنند؟ ‏» [3] 

(آیت الله خلع لباس شده ومحصور)سید کاظم شریعتمداری از جمله چهره‌هایی بود که همگام با جریانات سلطنت طلب و ملی گرا، تا سرحد امکان برای ابقای حکومت پهلوی تلاش کرد و البته موج گسترده انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، تلاش‌های وی را ناکام گذارد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در حرکتی جدایی‌طلبانه تلاش کرد تا با تاسیس حزب خلق مسلمان، منطقه آذربایجان را عملا در اختیار بگیرد.
زشت ترین اقدام حامیان وی حمله به شهر قم با قصد ارعاب مردم و نیز حمله به بیت امام خمینی بود که با هوشیاری مردم انقلابی این شهر، این حرکت ناکام بود.


سید کاظم شریعتمداری درکنار محمدرضا پهلوی در مدرسه طالبیه تبریز پس از غائله آذربایجان
سید کاظم شریعتمداری درکنار محمدرضا پهلوی در مدرسه طالبیه تبریز پس از غائله آذربایجان

در سال 1361 و با افشای طرح صادق قطب زاده برای کودتا، معاونت وی دراین حرکت محرز و در اقدامی تأمینی و تنبیهی در منزل خود محصور گشت.

(قابل توجه : قطب زاده وزیرامورخارجه ی سابق جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخی خیانت ها به کشور از جمله توطئه علیه  نظام جمهوری اسلامی درسال 1982 به اعدام محکوم شد . وی همچنین یک دوره رییس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی بود .)

پرویز ثابتی، نام آشنا ترین مقام امنیتی رژیم طاغوت ،برای اولین بار و به عنوان یکی از بالاترین مقام امنیتی رژیم شاه صراحتا تأیید می کند که شریعتمداری فتوای قتل امام خمینی را برای رژیم طاغوت صادر کرده بود. سؤال کننده که غیر از ثابتی با چندین مقام بلندپایه دیگر ساواک هم مستقیما گفتگو داشته، از ثابتی پرسیده است: «از یکی از مقامات ساواک شنیده ام که حتی فکر کنم عید سال 57 بوده که [شریعتمداری] به شما یا یکی دیگر از مقامات ساواک گفته: "آقا گفتیم که این خمینی چی ها را جدی بگیرید که نگرفتید. من به شما می گویم، که من به عنوان یک مجتهد به شما می گویم که او دارد فتنه علیه اسلام می کند و قتلش واجب است و شما می توانید آدم بفرستید و این را بکشید."»

 
ثابتی هم صریحا این گفته را تأیید کرده و گفته است: «به من این مطلب را گفت و من گفتم:"حضرت آیت الله، شما که این همه پیرو دارید، خب به یکی از اینها فتوایتان را بدهید. ما که نمی توانیم چنین کاری بکنیم." گفت: "نه. من چرا بکنم؟ باید شما بکنید و شما مسئول امنیت هستید. برای اینکه امنیت مملکت را به هم زده.» یعنی نا این حد مخالف [امام خمینی] بود.»[4]


وی درفروردین 1365 بر اثر بیماری سرطان مثانه در بیمارستان مهرداد تهران درگذشت.
درسال گذشته، محسن کدیور در آمریکا با کنار هم گذاشتن بریده‌هایی از خاطرات شخصیت‌های سیاسی، درصدد مرثیه سرایی برای وی برآمد که البته توفیقی در جلب توجه افکار عمومی نیافت.

احیای نام شریعتمداری هم اکنون از اهداف سیاسی و فرهنگی ضدانقلاب به شمار می‌رود.سید کاظم شریعتمداری درکنار "حسن نزیه" وزیر نفت دولت موقت که به دلیل توهین به احکام اسلام کنار رفت

[1] اشاره به درگیری هایی که توسط پیروان آقای شریعتمداری با نام حزب خلق مسلمان در ابتدای انقلاب در قم و آذربایجان ایجاد شده بود.
 
[2] اشاره به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 
[3] صحیفه امام، جلد 21، صفحات 280، 281 و 287.
(4) دردامگه حادثه ، گفتگویی با پرویز ثابتی مدیر امنیت داخلی ساواک، به کوشش عرفان قانعی فرد، انتشارات شرکت کتاب (آمریکا)، چاپ اول، 2012 میلادی، صفحه  575.
منبع : سایت شهید آوینی(با کمی تلخیص وتصرف ) 

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک