سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550942

  بازدید امروز : 18

  بازدید دیروز : 78

ناب - طالب پور

 
آن که کرده وى به جایى‏اش نرساند ، نسب او را پیش نراند . [ و در روایت دیگرى است : ] آن که گوهر خویشش از دست شود ، بزرگى تبار وى را سود ندهد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: دوشنبه 90/9/28::: ساعت 7:10 عصر

شاید برای شما هم جالب باشد وبابی برای آزاد اندیشی به روش خاص خودش یعنی در فضای مجازی با برخی مجهولات از جمله ندانستن طرز تفکر واقعی طرف مقابل و... ومشکلات خودش ...

 

واما سؤالات وشبهات در حاشیه ی نوشته ی (معرفت وسیاست (7-ولایت فقیه و...(2) )

باسلام

    1-فکر می کنم رفرنس بریده های مطبوعات دوران  درخشان یا بهتر بگویم رنسانس اصلاحات از روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری باشد جمله هایی که سر وته ان نامشخص است. اسلامیت ایرانیت انسانیت تثلیث جدا ناشدنی اصلاح طلبان می باشد.

2-درتعجبم چرا جنابعالی وهمفکرانت اسلام ائمه اطهار وامام خمینی را فقط مصادره به مطلوب خود می نمایید. مگر طیف بزرگ اصلاح طلبان از نهضت ازادی گرفنه تا کارگزاران سازندگی اسلام را قبول ندارند شاید اسلامی که شما پایبند ان هستید قبول نداشته باشند شما نگاه کنید به کتابهای مرحوم بازرگان و سحابیها.... سروش و مهاجرانی در مورد تاثیرات  پیامبر و اسلام...

مگر اطرافیان نزدیک امام خمینی از مرحوم ایت الله توسلی گرفته تا برادران انصاری وبیت امام خمینی همیشه همراه محمد خاتمی نبوده ونیستند؟

3-نه تنها اسلام با سکولاریسم بلکه با بعضی از نحله های لیبرالیسم نیز پارادوکسیکال نمی باشد. شما نگاه کنید به سکولاریسم عینی که نماد ان امریکا وترکیه می باشد این دو کشور یکی از مذهبی ترین کشور های جهان می باشند این سکولاریسم ذهنی است که مذهب را طرد می نماید.

3- نظرات ملااحمد نراقی  اخوند ملامحمد کاظم خراسانی و شیخ  اعظم مرتضی انصاری رادر مورد ولایت فقیه مطالعه بفرمایید.... برای نمونه شیخ اعظم از بزرگترین علمای تاریخ  تشیع حتی به ولایت در حیطه عمومی قائل نبوده وتنها بر احتیاط واجب معتقد به ولایت فقیه در امور حسبیه بوده که امور حسبیه یک سری امور خاص ومحدود هستند که جمهور علمای شیعه معتقد به ولایت فقها در این امور هستند واین درجه از ولایت فقیه بسیار پایین تر از ولایت در امور عامه است یا اخوند خراسانی که معتقد به هیچ ولایتی برای فقها نیستند....

 

   جوابهای  قسمت اول که به صورت مختصر بیان شده ومبسوط  و با ادله ی بیشتر، در طول مباحث وبلاک یا آمده است یا خواهیم نگاشت .

 

باسلام جناب ارش خان مجهول الهویه  اولا اینجانب  در روش تابع نبوده ونیستم ودارای مبنا یم وجای جای وبلاگم این ادعا را ثابت کرده وثابت خواهد کرد البته شما را نمی دانم اما از دفاعتان  بویژه در مورد اصلاحات ودرک عمق آن ، تبعیت را  می توان برداشت کرد.

ثانیا معظم این مطالب از مجلات وکتب استخراج شده هر چند قسمتی نیز از روزنامه هاست اما مهم سندیت است نه روزنامه ای خاص

ثالثا  این ادعای شماست بر تثلیث اصلاح طلبان بدانید که طبق روایات وعقل سلیم عملکرد مبتنی بر فکر واندیشه است لذا فکر مریض هرچند در قالب دیگری ریخته شود نهایتا خود را رسوا می کند

 رابعا برادر ارش اسلام انحصاری نداریم مهم فهم اسلام ناب است که اصلش قرآن ومفسرش ایمه اطهارند که ولایت تامه ی الهیه دارند لذا معاویه وعبدالله بن زبیر و...افراد معاصر و...هم ادعای مسلمانی داشتند ودارنداما اشخاص معیار نیستند آنچه حضراتی که نام بردید در پی آن بودند اسلام آمریکایی است نه اسلام ناب لذا نتیجه ی اسلام این حضرات تاریخی بودن وحی وسکولاریزم و پلورالیزم ورلاتیوزم و...است که جز پوسته ای برای اسلام عزیز باقی نمی ماند اسلامی که باید پویا ومؤثر وحاضر در عرصه های فردی واجتماعی باشد

خامسا برادر عزیز مگر یار غار پیامبر ابوبکر وعمر نبودند مگر جانبازان جنگهای پیامبر وعلی زبیر وطلحه وشمر و... نبودند این چه معیاری است که شما انتخاب کرده اید

سادسا اینجانب اعتقادی به ایدئالیسم ندارم لذا آنچه را با استدلال ومنطق به آن می رسم با نفس الامر وواقعش یکی می دانم لذا این ساده انگاری امثال شما ایدئالیستهاست که فریب ظاهر حکومتها را می خورید ویا شاید مبانی ولوازم لیبرالیسم ونحله هایش را ندانسته وارد میدان شده اید لذا سفارشم این است که با ادعا اقدام به نظریه پردازی نکنید

 سابعا در باب اقوال علما اسلام چه سنی چه شیعه هیچ کدام اصل ولایت فقیه را در آن خدشه نکرده اند اما اختلاف در حدود اختیارات ولیّ است که با توجه به شرایط ونبودن زمینه ی تحقق نظام ولایی برای فقهای عظام، هرکدام اقوالی و نظراتی دارند مرحوم نراقی ابن ادریس صاحب جواهر میرزای شیرازی مرحوم کاشف الغطاءآقای نایینی حضرت امام خمینی ودیگران از مقبوله عمر بن حنظله و...ونیز ادله ی عقلی ،همان شئون پیامبر وائمه را برای ولی فقیه قایل اند ومسأله ی تازه ای نیست وریشه در اصل امامت دارد فقهای ما دنبال دلیل فقهی بوده اند واگر کسی از راه دلیل خلاف این را معتقد شود معذور است اما برای مخالفین، حق ایجادتفرقه، ایجادنمی کند، امید وارم در اطلاعاتتان تجدید نظر بفرمایید

ثامنا با این مختصر قطعا نمی توانیم همدیگر را ثابت کنیم هرچند اینجانب بر اساس ادله ومعیارها مطالبی که درج می نمایم لا اقل برای خودم یقین اور وحجت است وشما اگر جویای حقیقتید انشاءالله بجویید که خواهید یافت واگر مغرضانه و...قلم می زنید که ،کار ما آب در هاون کوبیدن است .در پناه خدا     


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک