سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550133

  بازدید امروز : 47

  بازدید دیروز : 107

ناب - طالب پور

 
زکات دانش بذل آن به مستحقّش و واداشتن نفس در عمل به آن است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: یکشنبه 90/9/27::: ساعت 12:0 صبح

 

به نام خدا

27 آذر روز وحدت حوزه ودانشگاه  وسالروز شهادت شهید مفتح (ره)گرامی باد.

به بهانه ی  روز وحدت حوزه ودانشگاه مطلبی به ذهنم آمد :

   اولا بدانیم که وحدت با اتحاد متفاوت است ، وحدت یعنی دیگر دو تا نباشد یکی شود ،ماهیتش وهویتش یکی گردد.اما اتحاد آن که دوتاست ولی در کنار هم وهمراه با یکدیگر .

   ثانیا آیا وحدت قابل تحقق است ؟یا بانهایت تلاش ، آنچه تحقق می یابد  اتحاداست وبس ؟

 ادعا: تحقق وحدت،امکان پذیراست. 

دلیل :

   مقدمه : دونوع وحدت (درعرف)قابل تصور است

1- وحدت فیزیکی ،قالبی ،جسمی وظاهری 

 اینکه در روز خاصی تعدادی از دانشگاهیان یا حوزویان به حوزه یا دانشگاه رفته ، در کنار هم بنشینند وبه صورت نمادین برنامه ای داشته باشند.البته این در جای خود مناسب است اما این قطعا وحدت نیست نهایتا می توان به آن اتحاد گفت .

2-وحدت در هدف وغایت وغرض  

 برای تحقق اسلام وحکومت اسلامی هزینه شده ، که تنها یک نمونه اش، حدود 000/200 هزار شهید است که در این راه فدا شده است جانبازان ،آزادگان ،خیل خانواده هایی که برخی ، در حسرت محلی که بتوانند نشانی از فرزند جوانشان بگیرند ،جان دادند ،پدران ومادران وفرزندان واقوام شهیدان ورزمندگانی که با تمام وجود بهترینها ی زندگی شان را تقدیم آن هدف مقدس وروشن کردند وخیلی چیزهای دیگر ، بله همه شد تا اسلام ونظام اسلامی وولایی بیاید وبماند .

نتیجه :پس اگر هدف ،خدا ،اسلام ،ولایت الهی وتحقق آموزه های الهی واسلامی شد ،علاوه بر اتحاد ،وحدت نیز تحقق می یابد.

آفات

  اما در مسیر تحقق این وحدت آفاتی ،حوزه ودانشگاه را تهدید نموده و همچنان تهدید می کند.

یکی از تهدیدات ،بی طرفی ،بی تفاوتی وسهل انگاری از سوی برخی، در هر دو نهاد تأثیر گذار در جامعه به بهانه های واهی است :

در دانشگاه،تلقی اینکه ما روشنفکریم واز لوازم بیّن وواجب روشنفکری اعتراض ومخالفت کردن است آنهم مخالفت حرفه ای ، پس ما نمی توانیم حوزویان را تحمل کنیم.

ودر حوزه بشرح ایضا که ما باید تقدس حوزه را حفظ کنیم ورابطه ی با دانشگاه در ابعاد مختلف قداست ما را به هم می زند ،لذا دانشکاهیان را تحمل نمی کنیم .

پس آنچه واضح وبدیهی است اینکه، پی گیری ها وبرنامه ریزی ها باید برای تحقق آرمان بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) وعالمان وارسته مبنی بر وحدت حوزه ودانشگاه حول محور وحدت در هدف باشد .

  پیشنهاد 

    پیشنهاد می شود طرح و نظر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله مبنی بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی را محور وحدت و حق وصدق قرار داده واز حیثی هم وحدت وحق وصدق را محور آزاد اندیشی ،وبرای تبیین هدف ،راه وبرنامه ونیز رفع ودفع چالشها ،مسئولین ودست اندر کاران عزیز به جای حرف وشعار وحفظ برخی جایگاهها به تحقق عملی این وحدت اقدام نمایند.انشاءالله     

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک