سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550184

  بازدید امروز : 29

  بازدید دیروز : 69

ناب - طالب پور

 
آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 91/2/2::: ساعت 9:30 عصر

به نام خدا

{...واما حکایت زمان ما ،درهرنطق ، تریبون ومحفلی عده ی خاصی را علم کرده اند ومدعی اند که فلانی  نماز شب خوان است...}

نماز شب ،فضایل آن ،پاداش وثوابش ، ثمرات آن ، مواظبت برآن ،کراهت ترک آن و دهها فرع دیگر در آیات شریفه ی قرآن وروایات، نشان از درجه ی بالا ووالای این عبادت دارد .برای نمونه :

«ومن اللیل فتهجد به نافلةلک عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا» (وپاسی از شب را زنده بدار تا برای تو نافله ای باشد . امید که پروردگارت تو را به مقامی ستوده <شفاعت و...>برانگیزد )"سوره اسراء/79 "

ویا سوره آل عمران /17 ،سوره الذاریات / 15-18 ،سوره سجده / 16-17 ،سوره الانسان/26 و... .

ویادر روایاتی ازجمله : از امام صادق (ع) : «قال رسول الله (ص) فی وصیته لعلی (ع) :علیک بصلاة اللیل یکرّرها اربعا»(پیامبر خدا ص در سفارش به علی ع فرمودند: "برتو باد به نماز شب" وحضرت این جمله را چهار بار تکرار فرمود) <بحار ج 69 /392/68 >

و در روایات ذکر شده است که :هرکس نماز شب بخواند  مایه تندرستی او وموجب خشنودی خداوند شود ،خوش سیما گردد،باعث جلب رزق وروزی ورحمت و از بین رفتن گناهان روزش شود و... .(وسایل الشیعة ج 3 از 20 جلدی ص 268 تا 281 ،کتاب الصلاة ،ابواب بقیة الصلوات المندوبة ، باب 39 و40 و میزان الحکمة ذیل صلاة اللیل ) 

   

 شخصی که توفیق شب زنده داری یابد می تواند به آن درجات وفضایل وپاداشها برسد .

اما آیا به صرف نماز شب خوان بودن بس است ؟آیا شرط لازم و کافی برای رسیدن به آن درجات وپاداشهاست ؟یا شرایط دیگری هم نیاز دارد ؟

آیا از تهجد وشب زنده داری شمر ویارانش شنیده اید؟ آیا از نماز شب خواندنهای ابن ملجم و طلحه وزبیر شنیده اید ؟ آیا در کتب تاریخی، چیزی از پینه بستن پیشانی خوارج از فرط نماز شب وعبادت شنیده اید ؟آیا از نماز شب شریح قاضی وامثال او شنیده اید ؟ حتما شنیده اید وحتما می دانید که هیچکدام عاقبت به خیر نشدند ،چرا؟

رفقا !به صرف نماز شب خواندن ویا ادعای آن ،کسی معیار حق ،درستی وخوبی نمی شود ! مگر می شود کسی از تحت ولایت الله وولایت کسانی که خدا نصب کرده خارج باشد؛ ورستگار شود ؟ مگر می شود کسی ولیّ را نشناسد وبه او معتقد نباشد اما به آن فضایل وثوابها برسد ؟ مگر می شود کسی که حقیقت وجود وباطنش غریو ولایت گریزی وولایت ستیزی سر می دهد ؛به آن کمالات ودرجات نایل آید ؟

هرگز آنکه از ولایت محوری وحقیقت ولایت مداری بهره ای ندارد، به آن درجات نمی رسد ! هرگزکسی که در مدار وخط وروش واهداف ولایت نیست ،به آن مرحله وکمال دست نمی یابد! هرگز نماز شب ، بی ولایت نماز شب نیست !

کسی که از مدار ولایت الله ومنصوبین او ( ولایت خاص یا عام ) خارج شود دیگر در ولایت الهی نیست لذا دیگر آن پاداشها ودرجات را هم ندارد .(سوره بقره /257)آن همه فضیلت وثواب ودرجه از آن نماز شب خوانی است که در زندگی، مطیع اوامر خدا وتحت ولایت او ومنصوبینش باشد والا پشیزی ارزش ندارد .

عدم معرفت وجمود فکری خوارج، با وجود پیشانی پینه بسته شان ازشدت نماز شب و عبادت  دلیلی جز ولایت گریزی وگاهی ولایت ستیزی نداشت ، حکم شریح قاضی به مبارزه وکشتن امام حسین ویارانش ومشروعیت بخشی به حکومت یزیدهم بر اثر عدم رسوخ اعتقاد به ولایت در افکار او بود؛ وداستان شمر وطلحه وزبیر وامثال انها تا زمان ما نیز بشرح ایضا .   

نماز بی ولای او، عبادتی است بی وضو                 به منکر علی بگو، نماز خود قضا کند

واما حکایت زمان ما ،درهرنطق ، تریبون ومحفلی عده ی خاصی را علم کرده اند ومدعی اند که فلانی  نماز شب خوان است، اهل تهجّد ،مناجات شبش دل سنگ را آب می کند ،دارای فلان کمالات معنوی است وبالاخره با عوام فریبی در پی باز سازی برخی شخصیتهایند ؛ اما سخنی از در صد ولایت پذیری اوومیزان تعهد ش به آموزه های ولایی؛ در تعریف وتمجید هایشان نیست ، دریغ از بیان عملکردشان در پیروی از اهداف وبرنامه های ولایت ورهبری ،تنها مطلبی که  به میان نمی آورند واز طرح وتبیین ان هراسناکند همین موضوع است!واگر هم سخنی می آورند بدون دلیل ودر حد لفاظی است.

 خدایا به ما بصیرت در دین عطا فرما؛ الهی واجعل عاقبة امورنا خیرا./. طالب پور

الا مسها که در گرد و غبارید                به اکسیر ولایت دل سپارید

طلا آن وقت طلای ناب گردد                 که در حُرم ولایت آب گردد

نماز بی ولایت بی نمازیست                تعبد نیست نوعی حقه بازیست

ولایت چیست درخون غوطه خوردن        کلید سینه بر مولا سپردن

حسین ابن علی در خون شناکرد           مرا با این حقیقت آشنا کرد

ولایت بی بلا معنا ندارد                        نجف بی کربلا معنا ندارد

                                                      «مرحوم آقاسی»


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک