سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 550777

  بازدید امروز : 51

  بازدید دیروز : 38

ناب - طالب پور

 
اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: حمید طالب پور ::: شنبه 90/12/13::: ساعت 7:0 عصر

به نام خدا

مطالعه می کردم به دوروایت جالب در مورد قم  واهلش رسیدم حیفم آمد یاد داشت نکنم :

عن ابى الحسن الاول (ع) قال:
«رجل من اهل قم یدعوا الناس الى الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید لا تزلهم الریاح العواصف ولا یجبنون و على الله یتوکلون و العاقبه للمتقین»
امام على (ع) فرمودند:
مردى از قم، مردم را به سوى حق دعوت مى کند، گروهى با او همراه مى شوند که همانند پاره هاى آهن هستند، که بادهاى تند آنان را نمى لغزاند و از جنگ خسته نمى شوند . به خدا توکل مى کنند و عاقبت خیر براى پرهیزکاران است.(بحار ج 57 ص 216)

 حضرت معصومه

«انهم دخلوا علی ابی عبد الله و قالوا:نحن من اهل الری. فقال، مرحبا باخواننا من اهل قم. فقالوا: نحن من اهل الری. فاعاد الکلام قالوا ذلک مرارا و اجابهم بمثل ما اجاب به اولا.فقال:ان لله حرما و هو مکة و ان للرسول (ص) حرما و هو المدینة و ان لامیر المؤمنین (ص) حرما و هو الکوفة و ان لنا حرما و هو بلدة قم و ستدفن فیها امراة من اولادی تسمی فاطمة فمن زارها وجبت له الجنة.»

گروهی از اهل ری بر امام صادق (ع) وارد شدند و عرض کردند:ما اهل ری هستیم.حضرت فرمود:برادران ما از قم خوش آمدند.(تعجب کردند)دوباره گفتند:ما اهل ری هستیم. باز حضرت مانند اول پاسخ داد. آنان چند بار همان جمله را تکرار کردند و حضرت نیز مانند اول پاسخ فرمود. حضرت ادامه داد: خداوند حرمی دارد و آن مکه است. پیامبر (ص) حرمی دارد و آن مدینه است. امیر المؤمنین (ع) نیز حرمی دارد که کوفه است و برای ما نیز حرمی است و آن شهر قم است.به زودی بانویی از اولاد من به نام فاطمه در آن دفن می گردد که هر کس او را زیارت نماید بهشت بر او واجب خواهد شد(بحار ج 57 ص 220)./. التماس دعا


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک